[XP]Services starten niet *

Pagina: 1
Acties:

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb een probleem met windows XP.

Een aantal services starten niet, of niet automatisch.
Het gaat bijvoorbeeld om de server-service. Als ik die wil starten krijg ik: fout 5 toegang geweigerd." (ik heb wel de admin rechten)
Een andere service die niet automatisch wil starten is de "windows audio"service.
Het maakt niet uit of ik de services op handmatig of automatisch zet, ze starten gewoon niet.

Een ander probleem is ook dat ik bij de netwerkeigenschappen het tabblad voor geavanceerde instellingen niet kan openen. Dan krijg ik de melding dat de WMI beschadigd is en dat ik systeemherstel moet gebruiken. Dit heb ik geprobeerd maar zonder succes.

Ook heb ik XP er al een keer overheen geinstalleerd, wederom zonder succes.

It takes 2 2 make 1

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

OS aan titel toegevoegd, zie: Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• whackerjack
Ik kan na de herinstallatie ook de computer niet meer in de netwerkomgeving zien, terwijl de shares goed staan.
Heeft iemad dit probleem vaker gehad?

It takes 2 2 make 1

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Het probleem wat jij hebt is dat je waarschijnlijk met je rechten hebt lopen kloten gewild of ongewild. Maar een nieuw account aan met administrator rechten zet er een goed wachtwoord op. Open nu je services en browse naar de services waar je acces is denied op krijgt.. dubbelklik op bv de server service en je ziet dat je een account er aan toe kunt wijzen. Vul nu hier jou account in(normaal staat er System maar deze is schijnbaar fucked up). Vul 2x het password in en sluit het venster weer. Druk nu op het driehoekje om de service te starten en klaar.. een kind kan de was doen..
offtopic:
PS: Binnen 24 uur je eigen topic kicken is A niet toegestaan in WOS en B niet netjes want geeft erg de indruk dat je zelf geen drol gedaan hebt om het op te lossen.

[ Voor 14% gewijzigd door mutsje op 10-09-2003 18:54 ]

• whackerjack
thx het probleem met de server service is opgelost.
Toch heb ik nog steeds geen geavanceede instellingen tabblad bij mijn netwerkverbinding, het netwerk werkt wel weer.
Maar waarom start hij die andere services niet meer automatisch op?

It takes 2 2 make 1

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

misschien eens in je eventviewer kijken???? en de foutmeldingen naar eventid.net gaan....
Pagina: 1