Ik heb de redelijk bejaarde (maar nog steeds zeer goede) Suncom SFS flightstick en de SFS Throttle. (A.k.a de SFS Combo crate)
picje

Nu is dat ding nog van voor het USB tijdperk en moet je dus calibreren via Windows, dat is altijd prima gegaan tot nu dus.
De SFS joystick calibreren werkt prima, het probleem is dus de Throttle die compleet idiote waarden aangeeft tijdens het calibreren.
Normaal kreeg ik altijd een keurige 0 tot 100% uitslag van de Throttle maar nu
hooguit 0 tot 6%.
En als bonus is de uitslag totaal verkeerd om. (dus als je de Throttle naar voren beweegt gaat de calibratie indicator naar beneden.
Als je dan het zooitje gaat testen (nog in het windows(XP) calibratie prog) lijkt alles normaal maar als je de Throttle naar voren beweegt gebeurt er maar heel weinig, pas als je bijna op 70% zit vliegt hij pas naar 100%.
(Als een parabool dus)
Loopt windowsXP hier weer eens te klieren (had geen probs in 95/ME) of is het zaakje kaduuk? (Heel onwaarschijnlijk btw, ik hem nog niet erg veel gebruikt en de Throttle is beschermd tegen stof.) En de stekkers zijn ook in orde want anders zou de Joystick het ook niet doen. De Joystick zit aan de Throttle en de Throttle aan een ouwe SBlive1024 geluidskaart terwijl ik het onboard nForce geluid gebruik.
(De Abit NF7-S heeft notabene geen gamepoort als vervanging van de geluidskaart
dus ik heb die SBlive er wel in moeten doen.)
Zijn er andere calibratie progs te downen die dit op zouden kunnen lossen of
is het een andere probleem?
(Om het compleet te maken: Specs )
picje

Nu is dat ding nog van voor het USB tijdperk en moet je dus calibreren via Windows, dat is altijd prima gegaan tot nu dus.
De SFS joystick calibreren werkt prima, het probleem is dus de Throttle die compleet idiote waarden aangeeft tijdens het calibreren.
Normaal kreeg ik altijd een keurige 0 tot 100% uitslag van de Throttle maar nu
hooguit 0 tot 6%.
Als je dan het zooitje gaat testen (nog in het windows(XP) calibratie prog) lijkt alles normaal maar als je de Throttle naar voren beweegt gebeurt er maar heel weinig, pas als je bijna op 70% zit vliegt hij pas naar 100%.
(Als een parabool dus)
Loopt windowsXP hier weer eens te klieren (had geen probs in 95/ME) of is het zaakje kaduuk? (Heel onwaarschijnlijk btw, ik hem nog niet erg veel gebruikt en de Throttle is beschermd tegen stof.) En de stekkers zijn ook in orde want anders zou de Joystick het ook niet doen. De Joystick zit aan de Throttle en de Throttle aan een ouwe SBlive1024 geluidskaart terwijl ik het onboard nForce geluid gebruik.
(De Abit NF7-S heeft notabene geen gamepoort als vervanging van de geluidskaart
Zijn er andere calibratie progs te downen die dit op zouden kunnen lossen of
is het een andere probleem?
(Om het compleet te maken: Specs )