ik begin me er een beetje aan te storen dat m'n muiswiel zo traag werkt in linux. het is een fellowes optigel cordless, geconfigureerd als imps2 en ook de z-axis mapping staat in de XFree86-configuratie. m'n vorige muis had een 'traploos' wiel, zonder klikjes. daarmee was de controle over een scrollbar min of meer gelijk aan de mate waarin je aan het wieltje draaide (ga ik zo ter bevestiging nog even uitproberen, ben het een beetje vergeten, maar als m'n ouwe muis ook zo was zou het me bij m'n nieuwe niet storen
). deze muis heeft 'klikjes' in het wiel. en ongeacht de widget set die een app heeft, hij reageert heel rustig op de eerste twee klikjes, en de rest wordt genegeerd. op deze manier kan ik niet grote stukken scrollen (wat ik wel graag doe, gewoon flink aan dat wiel sjorren) en ik vraag me nu af of er iets aan te doen is.
- systeem: debian testing, duron 650, 100MHz 386MB RAM, Nvidia Vanta (zonder acceleratie, moet ik nog achteraan).
- mijn eigen pogingen: 'muiswiel' en 'mouse wheel' in NOS; linux "mouse wheel sensitivity" op google, dit leverde allemaal stokoude rommel op;
- systeem: debian testing, duron 650, 100MHz 386MB RAM, Nvidia Vanta (zonder acceleratie, moet ik nog achteraan).
- mijn eigen pogingen: 'muiswiel' en 'mouse wheel' in NOS; linux "mouse wheel sensitivity" op google, dit leverde allemaal stokoude rommel op;
❤️🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !