Toon posts:

Kan niet inloggen op me server !!

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem met mijn server W2K3. In die server zitten 2 netwerkkaarten, 1 voor mijn Internet-verbinding (via een router Draytek2200E) en 1 voor mijn LAN-verbinding (gaat naar een switch toe). Het Internet doet het op de server. Maar als ik een computer wil aanmelden op het domein krijg ik een foutmelding dat het domein niet beschikbaar is. Deze gaat via een utp-kabel (straigt) naar een 5-ports (3com) switch toe en vanaf de switch zit er ook een utp-kabel (straight) naar de server toe. Misschien heb ik de verkeerde poorten gebruikt op de switch?

Het is een nieuwe switch en het zijn ook nieuwe kabels.

Heb iets gelezen over dat ik de switch moet configureren maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

Maar het gekke is dat als ik vanaf dezelfde computer me wil computer wil aanmelden op het domein via de router dat het dan wel gaat.

Wie o wie kan me hiermee helpen ??

Tnx en alvast bedankt voor de moeite,

Peter

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verkeerde poort: straight kabel in een uplink poort van de switch, check dat iig :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnie op 10-09-2003 15:57 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Standaard staat de uplink poort uit. Dus ik denk niet dat dat het is. Zou misschien de switch niet gewoon kapot zijn.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 15:58:
Standaard staat de uplink poort uit. Dus ik denk niet dat dat het is. Zou misschien de switch niet gewoon kapot zijn.
Die kans is erg groot ja, ik heb ook nog nooit gehoord van een switch configureren :?

Verwijderd

xingrs schreef op 10 September 2003 @ 16:01:
[...]

Die kans is erg groot ja, ik heb ook nog nooit gehoord van een switch configureren :?
Je wil niet weten wat er allemaal aan een switch te configureren is... (niet aan een 5 poorts el-cheapo natuurlijk)

Wat is het IP adres + subnetmask van je server en de client in kwestie?

edit:

Ik lees nu de openingspost nog eens en zie dat het om een 3com gaat... waarschijnlijk is dat een OfficeConnect Switch 5 of OfficeConnect Dual Speed Switch 5 Plus, daar kan je ook niks op configureren...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar heb je voor de rest geen nuttige tips dan ofzo !!!

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 16:05:
[...]

Je wil niet weten wat er allemaal aan een switch te configureren is... (niet aan een 5 poorts el-cheapo natuurlijk)
oke, daar heb jij dan weer gelijk in, maar ik ga d'r niet vanuit dat hij een of andere mega switch heeft liggen/staan daar.

Verwijderd

Even checken of je toevallig de uplink niet hebt aanstaan. En anders, probeer even een andere switch of een hubje er tussen te kwakken

Verwijderd

Topicstarter
Die uplink moet je aanzetten met een knopje op de switch. Andere probleem is dat ik geen andere hub of switch heb. Maar als ik de kabel in me computer doe krijg ik wel een melding dat er een lan-verbinding is. Op de switch en computers doen alle lampjes het ook. Dus dan is volgens mij de bekabeling wel in orde. Maar aan de configuratie kan het volgens mij niet liggen want als ik de computer aanmeldt op het domein via de router, kan het opeens wel. Dus ik denk dat het toch echt met die switch te maken moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter

Het ip-adres op de netwerkkaart voor het WAN is 192.168.1.10 met 255.255.255.0 en
het ip-adres op de netwerkkaart voor het LAN is 192.168.0.1 met 255.255.255.0 en de de client in kwestie krijgt automatisch een ip-adres.

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 16:28:

Het ip-adres op de netwerkkaart voor het WAN is 192.168.1.10 met 255.255.255.0 en
het ip-adres op de netwerkkaart voor het LAN is 192.168.0.1 met 255.255.255.0 en de de client in kwestie krijgt automatisch een ip-adres.
hij lijkt me slimmer om ze in de zelfde range te zetten?
misschien dat je er beter 192.168.0.10 van kan maken.
:?

Verwijderd

Staat de domein controller wel als DNS-server ingesteld op de client die je in het domein wil zetten, anders gaat het namelijk nooit werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die ip-range en die DNS maakt volgens mij niet uit. Want via de router werkt het wel allemmaal.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

op de server
rechtmuisknop my network places properties
tabbalk advanced, advanced settings
en daar de 2 netwerk kaarten omdraaien

;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Daar snap ik ff niks van. Daar schiet ik toch niks mee op of wel soms.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

eerst proberen... ;)
(is ook een gokje van mij, er staat te weinig info om er diep op in te gaan)
ik ga er van uit dat de kabel en switch goed zijn...
en dat je wel een IP krijgt van de DC ?

Verwijderd

Volgens mij tracht je een beetje dubbelop te werken in je netwerksetup:

draytek -> w2k3 server -> switch -> rest van je netwerk

als je nu eens de 2e netwerkkaart uit je w2k3 server sloopt. Je draytek direct aansluit op de uplink van je switch en je w2k3 bak domweg in een poort van je switch plugt net zoals de overige pc's van je lan dan heb je volgens mij al de pc's op i-net (dat regelt de draytek) verder kan je dan de pc's laten inloggen op je w2k3 server nadat je ze hebt toegevoegd aan je domein (de w2k3 server heb je wel via dcpromo tot domain controler gepromoveerd??? )

Verwijderd

xingrs schreef op 10 september 2003 @ 16:40:
[.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Puk84 schreef op 10 september 2003 @ 16:28:

--------------------------------------------------------------------------------

..]

hij lijkt me slimmer om ze in de zelfde range te zetten?
misschien dat je er beter 192.168.0.10 van kan maken.
:?
je praat onzin. Als je verschillende segmenten nodig hebt dan moet je die wel creeeren.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Na Khildin, dit is een vrij normale setup als je met een DC server wilt werken.
En ja, ik hoop dat puk84 wel dcpromo heeft gedaan...

Verwijderd

Kan je eens een schemaatje van je netwerk tekenen (zoiets als Khildin heeft gedaan, maar dan zoals jouw netwerk in elkaar zit)... met alle IP adressen erbij... ook als die automatisch verkregen worden...

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik DCPROMO gedaan !!!!!!

Ik heb hier een een Draytek Router staan. Daar komt mijn internet-verbinding op binnen. Deze gaat naar 3 computers toe. Namelijk: 1 computer van me ouders (192.168.1.12). 1 van mijzelf (192.168.1.13) en 1 server (192.168.1.10). Nu heb ik op die server internet via de router. Daarin zitten dus 2 netwerkkaarten, 1 voor het internet en 1 voor een ander lokaal netwerk. Als ik dus mijn computer (192.168.1.13) wil aanmelden op de server via de andere lokale netwerk kan dat niet. Domein controller is niet beschikbaar krijg ik dan te zien. Dit gaat via een switch. Als ik dus mijn computer (192.168.1.13) wil aanmelden op de server via de router gaat dat wel. De tweede netwerkkaart in de server (voor het andere lokale netwerk) heeft als ip-adres 192.168.0.1.

Ik hoop dat jullie me zo zouden kunnen helpen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 16:48:
Dat van die ip-range en die DNS maakt volgens mij niet uit. Want via de router werkt het wel allemmaal.
Met dat subnetmasker is het geen wonder dat ze elkaar niet kunnen vinden. Zet alles nou maar in dezelfde range (192.168.0.x), dan zien we wel verder.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. De netwerkkaart in de server voor het lokale netwerk heeft nu als ip-adres 192.168.1.20 met 255.255.255.0 dus dat moet nou ook goed staan. Voor de rest heb ik de DHCP scope op de server aangepast, die moet nou ip-adressen uitdelen van 192.168.1.30 tot 192.168.1.35 met 255.255.255.0

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 17:03:
[...]

je praat onzin. Als je verschillende segmenten nodig hebt dan moet je die wel creeeren.
als je het nodig hebt wel ja, heb je dit niet nodig is het in principe zinloos....
en aangezien de ts er niks over heeft gemeld dat dit zo zou moeten zijn geef ik dit dus als oplossing, snappie :?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Heb je DNS op de server geconfiged? Heb je DNS op de client verwezen naar het ip adres van de server. Heb je wel AD geinstalleerd, anders heb je niet meer als een werkgroep. Daarna zal voor 90% zeker je domein werken....

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik AD geinstalleerd. Maar als ik automatisch een ip-adres krijg toegewezen hoef ik dat toch zeker niet op te geven. OF moet ik dat in de DHCP Scope op de server aangeven.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor jullie snelle reacties op mijn vraag. Het is nu toch gelukt om verbinding te krijgen. Het zat toch in de configuratie.

Peter

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Zoals ik al zei, het zit in de config..
Een server instaleren kan iedereen..
het configureren daar begint het echte werk.... nofi

En ik wil wel eens een win 2000/2003 DC zien zonder AD Puk... da zou knap zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook nog nooit een DC gezien zonder AD :? , maar ze vroegen het he !! Dan geef ik daar maar antwoord op !!

Maar toch bedankt voor jullie tips !!! _/-\o_

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Wat voor een switch is het?

Verwijderd

Topicstarter
Kabouterplop01, de server werkt inmiddels.

Dank je wel.
Pagina: 1