[Battlefield] Lan - kan server niet connecten

Pagina: 1
Acties:

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 14:20
Ik draai op een debian servertje hier thuis een dedicated Battlefield server.

Geinstalleerd:
bf1942_lnxded-1.45
bf1942_lnxded-1.45-ob2

Ik manage de server met:
BFServerManager20beta3i

De server start en de status ziet er goed uit. Geeft geen foutmeldingen in de log. Alleen wanneer ik de server check via ASE, Gamespy of in het spel zelf dan kan ik de server niet zien laat staan connecten.

Het is dus een LAN server en de server heeft een ip van het interne netwerk.

Wie helpt mij uit de brand?

Verwijderd

maar, je wilt wel over het internet gamen of heb ik dat mis (hoe wil je anders in gamespy lijstje komen?)

Gebruik je ook een router oid, anders moet je denk ik ff wat poortjes losgooien, server moet wel kunnen connecten met bijv. een Gamespy masterserver.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 16:24 ]

• Oakley
Het is een lan server. Kan me inderdaad voorstellen dat Gamespy hem niet kan vinden. Maar met ASE kan ik bijvoorbeeld de Counterstrike server die er eerst op stond wel gewoon vinden en connecten. Hij is dus niet voor internet gaming alleen voor Lan.
Dan moet ik toch geen routerpoorten opengooien? Het is over het interne netwerk.

Verwijderd

nee, dan moet je inderdaad geen poortjes forwarden... draai je misschien een firewall op je server pc?

en je kunt ook niet rechtstreeks op het lan-ip connecten?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 16:46 ]

• Oakley
Newbie vraag: wat is het console command bij battlefield om naar een ip te connecten?
(connect, open, werkt niet)

Verwijderd

naar mijn weten bestaat dat console commando niet, maar not sure..

• Oakley
Owja, ik heb het al gevonden, zal mijn oplossing ook ff posten anders wordt het zo'n loos topic

In de /Mods/bf1942/settings zit een file serversettings.con Hierin staat een line met serverip deze moet op 0.0.0.0 blijven staan voor lan games.

Als je server niet te zien is onder local games, dan kun je ook connecten door naar internet games te gaan en Add Server te kiezen en dan je lan ip op te geven. Klik dan Join en als het goed is connect ie dan.
Pagina: 1