Toon posts:

Problemen met emule (en router)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi heb de volgende situatie

internet via adsl en modem/router combo van e-tech
emule .30a
A7N8X deluxe mobo met 2 10/100 netwerkdingessen
Win XP pro met sp1 en alle updates

internet werkt goed surfen downloaden etc.
zodra ik echter emule start (en dus automatisch connect) werkt mn hele netwerkverbinding niet meer. Enige oplossing is router resetten.

Heeft wel altijd gewerkt.

Poorten voor emule zijn in router opengezet.

al geprobeerd:
emule opnieuw installeren
netwerkadapter op mobo wisselen
windows handmatig een ip geven dat past in een ip range van de routerAls ik probeer de netwerkverbinding te repareren met de repair optie zegt
repair failed: krijg geen nieuw ip van de dhcp

weet het nou ook niet meer..... :?

help

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 22:09
Hoeveel connecties maakt emule? zoveel kan die e-tech namelijk niet aan.

Zie preferences van emule :)

Verwijderd

Topicstarter
max 5000 met een hard limit van 1000 per file.

maar het soepie heeft dus altijd met deze instellingen gewerkt.....
heb je ms een advies hoeveelheid connections?

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
100 connecties zou afdoende moeten zijn. Bij mijn router (alcatel) gaat de netwerkverbinding al plat bij ongeveer 400 connecties

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmm, toevallig heeft een vriend van mij precies hetzelfde probleem!
Ook een E-tech ADSL AnnexB (over ISDN) router. Hij heeft volgens mij de nieuwste firmware er ook al op geflashed, zonder succes.

Hij heeft ook al een andere pc geprobeerd, en daarmee is het niet opgelost.
Het vreemde is echter dat het ook soms gebeurt als eMule al af is gesloten!
Het lijkt dus wel ofdat users daarna nog een verbinding met dat IP willen maken of zo...

Hij doet 't trouwens ook soms gewoon wel, zonder uitvallen....

[ Voor 7% gewijzigd door X-G op 10-09-2003 16:05 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Icey
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 15:58:
max 5000 met een hard limit van 1000 per file.

maar het soepie heeft dus altijd met deze instellingen gewerkt.....
heb je ms een advies hoeveelheid connections?
max 750 met een hardlimit van 250 zou goed moeten werken.

Max 1000 met hard limit van 500 heb ik hier met een linksys router, meer kan wel, maar dan krijg ik problemen met me normale internet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff geprobeerd met een limiet aan connecties van 100 en dan doet ie nog steeds hetzelfde.
De andere pc's op de router kunnen nog wel gewoon internetten enzo dus volgens mij ver*^%&%^$^kt emule gewoon op 1 of andere manier mn netwerkverbinding, het ligt denk ik niet aan de router.

Emule werkte voorheen wel gewoon met een limiet van 5000 connections

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 00:15

RBouman

René

X-G schreef op 10 September 2003 @ 16:04:
Hmm, toevallig heeft een vriend van mij precies hetzelfde probleem!
Ook een E-tech ADSL AnnexB (over ISDN) router. Hij heeft volgens mij de nieuwste firmware er ook al op geflashed, zonder succes.

Hij heeft ook al een andere pc geprobeerd, en daarmee is het niet opgelost.
Het vreemde is echter dat het ook soms gebeurt als eMule al af is gesloten!
Het lijkt dus wel ofdat users daarna nog een verbinding met dat IP willen maken of zo...

Hij doet 't trouwens ook soms gewoon wel, zonder uitvallen....
Klopt !!als je emule afsluit blijven de clients die contact met jouw hebben (dus op de wachtlijst staan) elke paar minuten proberen om weer verbinding met jouw IP te maken, bij mijn router (usr robotics) zijn dat er tientallen per minuut.
Na verloop van tijd (nadat emule is afgesloten) loopt mijn router dan meestal vast, zodat ik hem dan (via software-menu) moet resetten.
Als je je modem uitzet ben je na een bepaalde tijd van deze requests af omdat de
andere clients dan constateren dat het IP-adres niet meer in de lucht is en dus ongeldig, het wordt dan meteen een stuk rustiger op je lijntje.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

RBouman schreef op 10 september 2003 @ 16:13:
[...]

Klopt !!als je emule afsluit blijven de clients die contact met jouw hebben (dus op de wachtlijst staan) elke paar minuten proberen om weer verbinding met jouw IP te maken, bij mijn router (usr robotics) zijn dat er tientallen per minuut.
Na verloop van tijd (nadat emule is afgesloten) loopt mijn router dan meestal vast, zodat ik hem dan (via software-menu) moet resetten.
Als je je modem uitzet ben je na een bepaalde tijd van deze requests af omdat de
andere clients dan constateren dat het IP-adres niet meer in de lucht is en dus ongeldig, het wordt dan meteen een stuk rustiger op je lijntje.
Dus in principe werkt het gewoon als een DDoS op je router??
Is daar echt niets tegen te doen? Want ik kan me idd voorstellen dat als een router de hele tijd nog altijd gepingt wordt, dat ie dat niet leuk vindt...

[ Voor 13% gewijzigd door X-G op 10-09-2003 16:31 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Topicstarter
Eeeh kunnen we misschien ff ontopic blijven, de router doet het gewoon nog, de internetverbinding die de router aan de andere pc's in het netwerk geeft blijft intact.
Het is alleen de pc waarop emule gestart wordt waarvan de netwerkverbinding het niet meer doet.

• Icey
X-G schreef op 10 September 2003 @ 16:17:
[...]

Dus in principe werkt het gewoon als een DDoS op je router?? :(
Lekker gedaan door die gasten van eMule/eDonkey dan...

Is daar echt niets tegen te doen? Want ik kan me idd voorstellen dat als een router de hele tijd nog altijd gepingt wordt, dat ie dat niet leuk vindt...
nounounou, rustig aan, het valt echt mee... het is niet dat er nou 1000 mensen iederen seconden naar jou toe pingen hoor...

Verwijderd

Heb ik ook last van zo af en toe, maar ik heb een edimax 6004+

Verwijderd

Topicstarter
schopje

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost. Toch maar weer 29c geinstalleerd en die doet het niet. Topic mag dicht.
Pagina: 1