Toon posts:

Tweakers plaatst Spyware !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo !

op www.download.com ad-aware downloaden en laten scannen alles weg gooien en meteen naar tweakers surfen en dan weer scannen en je ziet dat tweakers spyware plaatst :(

Dat valt me toch tegen van Femme !

Verwijderd

Jep, heb em ook gedownload en vond em inderdaad, ook na alleen tweakers.net bezocht te hebben vond ie em.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Een website _kan_ geen spyware installeren

Verwijderd

jah als dat zo zou ijn zou ik toch wel eens willen weten hoe die dat doet...

meer waarschijnlijk is het zo dat een van de gifs (van de banners of zo) in de cache beantwoorde aan de specs waaraan het rpoggie bepaald of het spyware is of niet

en who cares, je hebt toch geen illigale dingen staan zeker :D

Verwijderd

toevallig was er twee dagen geleden ook al een topic in lieve adjes over het feit dat een netwerkbeheerder tegen een tweaker had geklaagd dat tweakers.net continue sessies liep op te zetten... dit verklaard een hoop...

• Chaos
  • Niet online
Maar het is toevallig ook technisch onmogelijk om als website zonder tussenkomst van de gebruiker spyware te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 december 2000 20:28 schreef Paz het volgende:
toevallig was er twee dagen geleden ook al een topic in lieve adjes over het feit dat een netwerkbeheerder tegen een tweaker had geklaagd dat tweakers.net continue sessies liep op te zetten... dit verklaard een hoop...
Ook heb ik al meerdere malen het verzoek van mijn firewall gehad of die mocht "connecten" met tweakers.net.... errug vaag.....

Femme> Je hebt wat uitteleggen :7

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb dat ff geprobeerd met die Ad-aware, en de eerste keer vond hij een Adware cookie. Die heeft ie toen gecleaned, ben ik weer naar tweakers.net gesurft, browsers afgesloten, maar hij vond niks hoor..

Denk ook niet dat Tweakers.net veel heeft aan Spyware..

Verwijderd

tweakers.net is ook niet degene die hier-mogelijk- blaam treft. De spyware komt in de vorm van een cookie van -geloof- doubleclick, een van de bannerproviders van tweakers.net. of het nu tweakers is of niet, het blijft een slechte zaak...

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
IDD, enige spyware die ik kon vinden was van doubleclick net, deze maatschappij kan van mij weer een leuke brief gaan verwachten :(

En tweakers.net heeft niks te maken met spyware, dus Bazza, eerst beter kijken voordat je gaat blaten!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 december 2000 20:49 schreef DSmarty het volgende:
IDD, enige spyware die ik kon vinden was van doubleclick net, deze maatschappij kan van mij weer een leuke brief gaan verwachten :(

En tweakers.net heeft niks te maken met spyware, dus Bazza, eerst beter kijken voordat je gaat blaten!
En Via wie komt die Spyware ? via tweakers.net !
eerst beter kijken voordat je gaat blaten!

Verwijderd

BAZZA: sinds wanneer is Tweakers.net verantwoordelijk voor de manier waarop doubleclick zijn banners aanbiedt? Het is niet zeker of Femme hier iets vanaf weet en OF het uberhaupt van enige importantie is...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 december 2000 20:58 schreef Paz het volgende:
BAZZA: sinds wanneer is Tweakers.net verantwoordelijk voor de manier waarop doubleclick zijn banners aanbiedt? Het is niet zeker of Femme hier iets vanaf weet en OF het uberhaupt van enige importantie is...
Nee maar ik zeg alleen dat ik hier graag wat meer info over zou willen hebben, da's toch niet zo gek ?

• Chaos
  • Niet online
(...) en je ziet dat tweakers spyware plaatst

Dat valt me toch tegen van Femme !
Dat is toch heel wat beschuldigender dan:
Nee maar ik zeg alleen dat ik hier graag wat meer info over zou willen hebben, da's toch niet zo gek ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 december 2000 21:02 schreef Chaos het volgende:

[..]
Dat is toch heel wat beschuldigender dan:
[..]
Ja Duuuuhhh zijn Site plaatst het ;) en ALS hij het weet valt dat me van hem tegen ;)

zo goed ? :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 01 december 2000 20:51 schreef BAZZA het volgende:

[..]
En Via wie komt die Spyware ? via tweakers.net !
eerst beter kijken voordat je gaat blaten!
Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt, die zooi komt van doubleclick, niet van tweakers.net
Dat DC ook banners heeft op tw.n zegt niet zoveel, en gaat compleet buiten tw.n om

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Mensen mensen... er is ook een optie in Netscape om alleen cookies toe te weigeren die van 3rd party servers komen.. dus bijv. van doubleclick.net als je op t.net zit.
Er is vast wel een equivalent in MSIE.

En met je firewall standaard al het verkeer naar doubleclick.net blocken helpt zelfs voor de paranoidste tweaker 8-)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Boeiend :?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

ik heb nu een uur een sniffer laten draaien en ik ben geen enkel pakketje van doubleclick tegen gekomen...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die meuk van Doubleclick komt uit exchange banner pakketten waar noch wij, nog WebAds inzicht in hebben (nouja, het zou wel kunnen maar dan zouden we dat hele pakket uit moeten pluizen en dan nog kan het elk moment veranderd worden)

Weinig aan te doen dus

• RubZie
  • Laatst online: 30-11-2024
Op zaterdag 02 december 2000 11:56 schreef Daniel Kegel het volgende:
Die meuk van Doubleclick komt uit exchange banner pakketten waar noch wij, nog WebAds inzicht in hebben (nouja, het zou wel kunnen maar dan zouden we dat hele pakket uit moeten pluizen en dan nog kan het elk moment veranderd worden)

Weinig aan te doen dus
WEL alle banners moeten NU van t.n af, ik word para aaaaaaaaargh!!!

;)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• RubZie
  • Laatst online: 30-11-2024
BAZZA, ik vind trouwens dat je een mooie sig. hebt, serieus :) Die ga ik onthouden.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 december 2000 19:10 schreef RubZie het volgende:
BAZZA, ik vind trouwens dat je een mooie sig. hebt, serieus :) Die ga ik onthouden.
Dank je :)
Pagina: 1