[Win2k] Power Users Zonder Install Rechten?

Pagina: 1
Acties:

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met het herzien van de rechten voor gebruikers die voor ons bedrijf op laptops werken.

Momenteel hebben die gebruikers alleen USER-rechten, maar daar kleven wel een paar nadelen aan. Zo is het bv niet mogelijk voor de gebruiker om een lokale printer te installeren wat dus inhoud dat wij ook voor die kleine dingen in actie moeten komen.

Nu zou ik het liefst de users wel rechten willen geven voor het installeren van een lokale printer, maar NIET voor software.

Nu heb ik om te testen een gebruiker Hoofdgebruiker (power user) rechten gegeven en de rest zoveel mogelijk afgeschermd met policies.
Nu kan de gebruiker wel een printer installeren MAAR ook nog steeds willekeurige software :(

Is er een manier om de rechten van een een power user aan te passen (via policies?) zodat die niet meer software kan installeren?

Verwijderd

windows policy editor

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Je kunt toch via AD printers toewijzen aan users en OU's.. Of praten we over standalone machines?

Verwijderd

mutsje schreef op 10 September 2003 @ 15:50:
Je kunt toch via AD printers toewijzen aan users en OU's.. Of praten we over standalone machines?
lokale printers toch niet?

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
EddoMazter, bedoel je GPO's? Die heb ik al ingesteld.

Mutsje, Netwerk printers zijn idd geen probleem om te installeren als user,
maar een lokale printer (stand-alone) heeft een user niet voldoende
rechten voor

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

dat klopt om een lokale printer te installeren moet je drivers installeren en heb je extra rechten nodig wat in gaat houden dat ze dan ook elk willekeurig pakket mogen installeren..
Pagina: 1