Toon posts:

Wie van de 5 S3's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me net gelukt om 2 display adapters aan de praat te krijgen in men HP Vectra VL 420 DT (moest in bios AGP/PCI PCI op primary display zetten). Heb Ultramon geïnstaleerd en dat ging allemaal goed, dan wanneer ik op het secondary display (pci) men outlook had gezet en ff daarop nog wat klikte zat men pc ineens muurvast, kan gebueren d8 ik dus reboot ik maar eens maar na een tijdje (toen ik weer op secondary display bezig was) klapte men pc weer vast.
Men primary display adapter is een AOpen Nvidia Geforce 3 Ti 200 (AGP, deuh) met de nieuwste detonators, voor secondary display adapt. had ik de S3 Trio64V2/DX gekozen. Dit alles draait onder windows2000 SP3.
Nu heb ik hier nog 4 andere S3 PCI kaartjes ligge en weet niet welke de beste is en ik dus derin zou moete steken.

Kandidaat1: S3 Trio64V2/DX P5C3DD (Heeft 2MB geheugen)

Kandidaat2: S3 Trio64V+ Q1E3BF

Kandidaat3: S3 Trio64 MOK2AA

Kandidaat4: S3 ViRGE/DX Q5A4BB

Kandidaat5: S3 ViRGE N1E3BD

Alvast bedankt!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

als die 1e de enigste is met 2MB geheugen lijkt me dat de beste kandidaat. Echter ik weet niet wat de exacte verschillen zijn tussen Trio64 en Virge(/DX). Volgens mij waren die verwaarloosbaar.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39

Gallus

Cheesy

Ik zou voor het kaartje gaan met het meeste geheugen. De 3D-capaciteiten van de S3 Virge gebruik je toch niet.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is een beetje wat heeft nou het meeste geheugen, 't is mischien lame dat ik ze der niet een voor een insteek en zo kijk maar time is money and als iemand me het zo kan zeggen.. voor de rest kwa chipset fzo zulle al die S3's niet zoveel schelen vermoed ik dus gewoon puur kijken naar welke het meeste geheugen heeft?

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik zou idd kijken naar het meeste geheugen, de capabilities (2D) van al die kaartjes zijn ongeveer gelijk. Ik zou voor die 64V+ gaan (staat me bij dat dat de nieuwste was), maar zeker weten doe ik het niet, dus ik zou daarom toch maar voor die 2MB gaan als ik jou was :) Ligt natuurlijk ook aan je resolutie ed

Verwijderd

Kies voor de kaart met de beste RAMDAC.

Je kunt ze natuurlijk ook gewoon allemaal testen....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik dacht dat de Virge nieuwer was dan de Trio64 serie.. die had toch ook al wat 3D capaciteiten? Dan heeft ie ws ook wel 4mb of meer videogeheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Short for Random Access Memory Digital-to-Analog Converter, a single chip on video adapter cards. The RAMDAC's role is to convert digitally encoded images into analog signals that can be displayed by a monitor. A RAMDAC actually consists of four different components - SRAM to store the color map and three digital-to-analog converters (DACs), one for each of the monitor's red, green, and blue electron guns.
ahzo.. en hoe zie ik welke de beste ramdac heeft? Nog een ander vraagje, zou het kunne dat die vastliep door dat ik de refreshrate te hoog had staan? of heeft dit alleen met de monitor te maken en kunne die ouwe S3's 85Hz wel aan.

Verwijderd

Tegenwoordige vga kaarten hebben RAMDAC's van ongeveer 350 MHz.
De S3's van toen tussen de 150 en 200 MHz.
Hoe hoger de snelheid van de RAMDAC, hoe hoger de refreshrate voor je monitor.
Er zijn ook S3-kaarten gemaakt met een losse RAMDAC die 120 Hz aan kunnen.

Welke de beste heeft kan ik niet zeggen, daarvoor heb ik te weinig info.

De hoeveelheid geheugen speelt natuurlijk ook mee, want met meer haal je een hogere resolutie en kleurdiepte.

Misschien toch het beste ze er eventjes in te schroeven, maar ik denk niet dat het allemaal veel uitmaakt.

kandidaat 4 lijkt me het meest geschikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 15:25:
Het probleem is een beetje wat heeft nou het meeste geheugen, ..8<..
Kijk eens op 't silkscreen van de kaartjes (die witte tekst/tekens op de printplaat)

Dikke kans dat er hokjes opstaan met bv de vermelding '1st meg', '2nd meg' etc.

En anders moet je even de (V)RAM chips opzoeken en de opschriften even door Google gooien. Maar ik dacht dat je met de oudere kaarten uit de S3 trio/virge periode zo'n 2 chips per megabyte had :P

Verwijderd

Ik denk dat er ook'n beste kans is dat die kaartjes geen 85 hz aan kunnen. Vooral niet op resolutie van 1024x768

Hier zijn de specificaties van je kaart http://www.allproducts.co...ure8/atrend/atc-2335.html
hier staat dat hij in 1024x768 maximaal 85 hz aan kan bij 16 bits kleuren(64k kleuren)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 16:25 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Ik zou voor de virge gaan, Deze heeft namelijk overlay ondersteuning. Kun je tenminste een filmpje zien op je tweede monitor ;)

AKA Rinkel weblog

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik zou sowieso dat je het beste zo'n Virge erin kan steken... die Trio64's zijn toch een stukje ouder & langzamer. Zelfs op 2D gebied kunnen ze imho niet echt mee.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

idd, de virge was of 2 of 4 mb. en de modernste van het stel, de dx was volgens mij de snelste dus dat wordt een 4 voor mij.
Pagina: 1