Toon posts:

Problemen met bouwen PC... heel raar!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok het volgende, ik zal even snel en uitgebreid uitleggen ik hoop dat iemand het weet.

Ik heb dus een pc in mekaar gezet, zit nu een moederboard in een p4p800 en een celeron 2 ghz processor.. fannetje is aangesloten op het moederboard en de voeding van de power supply uiteraard ook.

Aangezien deze gaat dienen als webserver, heb ik alleen een simpele pci vga kaart erin gezet (zonde anders van een agp toch?) ik heb het volgende geheugen erin gezet : 512MB pc266 CL2 (staat op de sim) past ook prima..

Nu dus het probleem, nu zou hij in theorie al een scherm moeten geven right? Als ik nu power indruk gaat even het fannetje aan, en dan gaat ie gelijk weer uit, idemt voor de monitor en de voeding.

Ik heb al ander geheugen geprobeerd en alle kabels dubbel nagekeken, maar mocht niet baten, weet iemand wat het kan zijn dat hij dus nadat ie aan gaat gelijk weer uit gaat? (uiteraard atx voeding)

Groetjes Erik

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 22:48

Odin

¯¯¯¯¯

ik had deze symtomen toen ik steeds sluiting maakte met een zelf gemaakte rheobus, dus het zou sluiting kunnen zijn.

iets anders zou ik 1,2,3 niet weten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Neem dit eerst door (had je kunnen vinden via de FAQ/policy van dit subforum) B)

Verwijderd

he reset en power kabeltje toevallig omgewisseld...Probeer het eens. Ik denk dat het met je aan en uit knop te maken heeft.

Suc6 :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Tsjah, moederbord kan gaar zijn, cpu kan gaar zijn, en geheugen kan misschien niet in combinatie met dat moederbord werken ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Nee tis niet de reset knop omgedraaid :) Ik heb lange tijd in een technische dienst gedraaid, dus de basics ken ik wel.. maar ik lees die faq ook nog wel even door..

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Kennis van me heeft ook eens dat probleem gehad. Hij had alle losse onderdelen gekocht, en nadat alles in elkaar was gezet, ging hij ook 2 seconden ofzo aan en meteen weer uit.. Wat bleek nou: Hij had het moederbord direct op de kast gemonteerd, en dat veroorzaakt dus kortsluiting! Dit zou het kunnen zijn.. Hopelijk is er geen hardware stukgegaan, dat was bij hem iig niet zo...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik sleutel het moederboard wel los, en ik test die voeding voor de zekerheid wel eerst apart (van de faq gezien ook).. dan laat ik het horen hier! :)

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Prima & succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Me handjes liggen weer te bloeden, altijd die kasten weer.. ik heb die atx hotwired nu, hij draait wel los van de kast.. maar volgens mij is dat pci vga kaartje nu ook gammel want ik krijg geen beeld, ik hoor ook geen beepjes of iets dergelijks, en mijn oude agp kaarten passen er niet in, dus moet ik weer wachten op een kaartje. bah bah.. txs anyways

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:43

ixi

Misschien domme opmerking, maar moet je niet in de BIOS aangeven of ie de video van PCI of van AGP moet pakken?

Verder zou het kunnen dat het moederbord de power er meteen weer afhaalt als hij een te laag toerental van de fan ontvangt. Bij mijn Soyo Dragon+ mobo was dit tenminste het geval.

Succes :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Heb dit redelijk vaak gehad op mn werk (TD) en bleek bij alle keren aan de PSU te liggen.
Oftewel ik zou als 1e die voeding goed checken/doormeten.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb de voeding vervangen, mocht ook niks bate, zelfde probleem.. ik heb ook nog ander geheugen geprobeerd weer.. en nog een ander pci kaartje.. en nog geen beeld.. ik zou haast twijfelen dat het moederboard stuk is b.v. maar deze was ook vers van de pers.. het zou kunnen..

Verwijderd

Topicstarter
Nog even snel, even uitgaande van dit moederboard die asus.. hoort hij uberhaupt nog te piepen als er wat mis is? vga of memory e.d.? of hebben ze dat er tegenwoordig uitgesloopt? Aangezien hij niet eens piept..

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 18:37

fcs

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 16:16:
Nog even snel, even uitgaande van dit moederboard die asus.. hoort hij uberhaupt nog te piepen als er wat mis is? vga of memory e.d.? of hebben ze dat er tegenwoordig uitgesloopt? Aangezien hij niet eens piept..
Alle Asus moederboarden horen te piepen bij een verkeerde aansluiting.
Wat gebeurt er als je de moederboard opstart zonder cpu en/of geheugen?

Gaat ie dan piepen of reageert hij totaal niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor dan niks.. ik heb dubbel gecheckt of connectortje goed zat ook via boekje.. en ik heb zelfs nog een andere speakers geprobeert.. komt -geen- geluid uit..

• fcs

fcs

als de moederboard zou werken, dan zou je piepjes horen (heb alleen asus mobos thuis, van p2 t/m p4). Alle mobo's piepen wanneer ik verkeerd inplug ofzo. Vermoed dat je moederboard niet werkt...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu eindelijk (vraag niet hoe) wat uit het speakertje.. hij gaf 4 piepjes... (waren heel snel) nu nog ff dat lijstje met piepjes opzoeken van asus (staat niet in het boekje, zal wel op de site hoop ik)

Verwijderd

Steekt de voeding voor mobo wel correct in? Batterijtje van CMOS rot? Zie je nergens geen 'rare' dingen op het mobo?

Verwijderd

Topicstarter
lampje is groen op het moederboard, stekkers zijn ok, en ik zie geen rare dingen.. en batterijtje ziet er goed uit (tis een nieuw moederboard)

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft beeld! Ik had nog een 450watt voeding liggen, vraag me niet waarom deze het nu wel zou moeten doen.. echt wazig.. maar denk dat ik er nu wel uitkom :) hij ziet geheugen en de cpu op de goede snelheid, txs all! :) rare dingen die computers hehe

• fcs

fcs

hier stond onzin.. had laatste post niet goed gelezen...
zie dat hij nu beeld geeft.

[ Voor 81% gewijzigd door fcs op 10-09-2003 17:02 ]

Verwijderd

ixi schreef op 10 September 2003 @ 15:54:
Misschien domme opmerking, maar moet je niet in de BIOS aangeven of ie de video van PCI of van AGP moet pakken?
dat zou vrij lullig zijn...
In het bios kan je de volgorde instellen, niet "het een of't ander".

Verwijderd

.

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:50 ]

Pagina: 1