Toon posts:

TMPGEnc weigert elke *.vdr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt een noob-vraag (is het misschien ook wel :o) maar nou ik zo'n beetje alles al heb afgezocht en geprobeerd, durf ik de vraag hier wel te stellen.

Doel: *.avi naar VCD, met ondertiteling, moet simpel zijn toch?
Maar omdat ik me tot nog toe daar nooit mee bezig had gehouden, eerst vooraf gegoogled en gesearched, om tot de conclusie te komen dat het het simpelst moest zijn met VirtualDub en TMPGEnc. Maar....
TMPGEnc blijft bij elk vdr-bestand, als ik VirtualDub als frameserver heb, de melding "can not open or unsupported" geven.

Wat heb ik gedaan:
• Plugin voor TMPGEnc gezocht (n.a.v. een topic op GoT) en geïnstalleerd -> geen effect
• De .avi opnieuw opgeslagen met VirtualDub, 2x met instellingen die ik op 2 verschillende sites heb gevonden -> geen effect
• Me suf gezocht op GoT en google: verbazend weinig oplossingen
• Andere versies van VirtualDub en TMPGEnc gedowload -> geen effect

Is er iets wat ik nog kan proberen om TMPGEnc wèl de *.vdr van VirtualDub te laten herkennen? (en ja, ik heb .vdr er achter gezet, en ook zonder geprobeerd).
Ik word er een beetje moe van :{

Oh ja, VirtualDub geeft bij elke *.avi:
---------------------------
VirtualDub has detected an improper VBR audio encoding in the source AVI file and will rewrite the audio header with standard CBR values during processing for better compatibility. This may introduce up to 0 ms of skew from the video stream. If this is unacceptable, decompress the *entire* audio stream to an uncompressed WAV file and recompress with a constant bitrate encoder. (bitrate: 128.0 ± 0.0 kbps)
---------------------------

Of ik dat zo laat of opsla als andere *.avi maakt ook al niet uit.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Heb je ook al op VCDHelper gekeken? Daar staan uitgebreide handleidingen voor deze conversie met de bijbehorende instellingen voor VirtualDub en TMPGenc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat had ik... (daar had ik die ene save as... avi instellingen vandaan). Maar nog maar een keer gekeken (nu met firewall uit zodat ik alle afbeeldingen zie) en vind deze tekst:

Load the AVI into VirtualDub 1.4.8. If you get the following warning message your AVI contains a VBR MP3 audio track.
[afbeelding-die-me-akelig-bekend-voor-komt]
So, if this is the case you've just opened the right program ;) Press OK, then go to the audio menu and set audio to full processing mode.

Dus ik ga daar maar weer mee verder... Tnx.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:42

JWO

dat lezen van vdr bestanden komt waarschijnlijk om dat je in virtualdub niet de avi frameserver hebt geinstalleerd via de auxsetup van virtualdub

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je moet het bestand opslaan als .avi

Owja, je moet ook even het geluid extracten met virtualdub ,dat converteren naar pcm en aan tmpgenc voeren.
In virtualdub vink je dan no sound aan.

[ Voor 68% gewijzigd door bobo1on1 op 10-09-2003 15:52 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:14
Die extra stap om de subtitle in een nieuwe avi te hangen dmv Virtual dub is totaal overbodig. Je moet het proggie ffdshow gebruiken. Dit proggie ziet zelf dat je een avi opstart en kijkt of hij daar een subtitle file bij kan vinden in diezelfde directory. Kan hij dat dan laat hij die legt hij die zeg maar over de videostream heen. Je kunt zelfs runtime als je een mpg aan het maken bent de grootte en kleur van de subtitle wijzigen.

Een stukje howto
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Als je met aparte ondertitelingsbestanden (sub) werkt, installeer dan FFDshow.
Wil je geen ondertiteling, of zit deze al in het beeld permanent ingebakken, ga dan naar de volgende stap (AVI omzetten naar MPEG2)

Installeer FFDshow met de standaard opties
na installatie, start je de FFDshow configuratie (Start - Programma's - ffdshow -configuration)
zet in het linkerkader een vinkje bij "Subtitles"
verander bij Font eventueel lettertype, grootte en kleur naar wens

Plaats de ondertitels in dezelfde map als de film en geef beide bestanden eenzelfde naam (bv. Matrix-PAL.AVI en Matrix-PAL.SUB).

Let er op dat je niet nog een andere subtitle-filter (bv directvobsub) in gebruik hebt!  Anders ga je de ondertiteling 2x in beeld krijgen...

Eerder gebruikte ik zelf ook virtual dub voor de subtitles, tot ik dit tegen kwam. Ps Ik gebruik het nog wel voor het resamplen van het geluid naar 41khz ipv 48khz. Dit kan tikken op bepaalde dvd spelers tegengaan.

Ps dat stukje tutorial komt uit deze link (is om een dvd te maken dus neem niet alles te letterlijk: http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm

Een andere goede howto voor vcd's is http://abdul1.netfirms.com/. Hier moet je alleen een andere manier hanteren voor de subtitle.

Ps als laatste maak svcd's ipv vcd's. Het verschil is zo groot dat je nooit meer vcd's wil.

[ Voor 13% gewijzigd door GAEvakYD op 10-09-2003 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
JWO schreef op 10 September 2003 @ 15:44:
dat lezen van vdr bestanden komt waarschijnlijk om dat je in virtualdub niet de avi frameserver hebt geinstalleerd via de auxsetup van virtualdub
Yess, dit was het :)
Ik ben je èrg dankbaar _/-\o_

Oh en GAEvakYD, dat proggie zal ik ook eens gebruiken. Maar ik wilde nu dat dit werkte, omdat ik niet kan uitstaan dat het dat niet deed...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 16:05 ]

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:14
Oke, check mij gewijzigde bericht.
Pagina: 1