1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik zou niet zo gauw weten waarom ze (de fabrikant) dat zouden doen, maar goed.
Meestal wordt de inbouw van die carkits door "de baas" vergoed dus doen klanten er niet moeilijk over en dus kunnen ze het zich veroorloven om de hele kit te vervangen en dus het volledige bedrag te rekenen.
Ik zou als ik jou was wel je oude kit mee terug vragen, kun je die hier op tweakers nog weer verpatsen, anders doet de werknemer van dat inbouwbedrijfje dat wel
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Als het goed is, is het mogelijk om een andere stekker/adapter te verkrijgen als je een andere telefoon neemt die er niet in past.. dan hoeft dus niet heel je auto weer open gebroken te worden....Galois schreef op 10 September 2003 @ 15:15:
Ja, dat weet ik. Heb ik ook over nagedacht. Maar ik wil eigenlijk meer info over 'mijn probleem'.
Ik weet daar alleen geen prijzen van....
Als je een heel specifieke carkit hebt dan kan het zijn dat alles eruit moet omdat de aansluitingen van mic en antenne gewwon anders zijn. En ze gaan denk ik ook liever niet stekkertjes solderen omdat ze dan misschien de kwaliteit kunnen garanderen.
Als alles er al in zit dan kan je het misschien best zelf?
Senile! Senile Oekaki
De telefoon past niet meer -> nieuwe houder
De telefoon "snapt" de software niet (en andersom) -> nieuwe centrale unit.
De microfoon is afgetemd op de carkit -> nieuwe mic.
De antenne is (bijna) altijd standaard dus die kan behouden worden.....voor de rest...dikke pech denk ik.
Dit is voor mij ook de rede dat ik nu al m'n 3e motorola V-serie telefoon heb....tis een waardeloze telefoon maar hij past in mn carkit
Quod licet lovi, non licet bovi
Misschien eens kijken of je wijzer kan worden op nokia.nl of .com???
FF snel gekeken, het zal afhangen welke hf-eenheid (dat kastje wat weggeborgen is) je hebt op je carkit en welke hf-eenheid je nieuwe foon nodig heeft.
en anders toch gewoon ff een mailtje naar nokia!
[ Voor 1% gewijzigd door Robinski76 op 10-09-2003 15:32 . Reden: tikfoutje ]
AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W
Ik geloof dat het bij nokia nog redelijk geregeld was (heb ik me laten vertellen). De meeste telefoons konden met een andere houder weer commiuniceren met het "basisstation". Bij motorola passen alleen de V3690 / V50/51 in dezelfde carkit...nou zijn die telefoons ook praktisch gelijk.Galois schreef op 10 September 2003 @ 15:29:
Ja, waarschijnlijk heb je wel gelijk MrDry. Maar toch erg onprofessioneel van Nokia (en andere bedrijven) dat ze geen standaard maken. Is het toch echt weer geldklopperij...
Zo'n blauwe tand carkit is helemaal geen slecht idee. Laat alleen niet op maar voor de rest zou ie het op alle telefoons moeten doen...ook op je volgende als je deze weer zat bent
Quod licet lovi, non licet bovi
Ja, ik denk dat ik dat maar ga doen... Het kost een paar centen... maar dan heb je ook wat!MrDry schreef op 10 september 2003 @ 15:35:
[...]
Ik geloof dat het bij nokia nog redelijk geregeld was (heb ik me laten vertellen). De meeste telefoons konden met een andere houder weer commiuniceren met het "basisstation". Bij motorola passen alleen de V3690 / V50/51 in dezelfde carkit...nou zijn die telefoons ook praktisch gelijk.
Zo'n blauwe tand carkit is helemaal geen slecht idee. Laat alleen niet op maar voor de rest zou ie het op alle telefoons moeten doen...ook op je volgende als je deze weer zat bent
Bedankt iedereen.
Vergeet niet dat de carkit voor de 6310 al jaren op de markt is en gebruikt kon worden voor vele Nokia types, dus het is niet meer dan normaal dat die een keer aan vervanging toe is voor een (beter??) ander soort (bluetooth) carkit.Galois schreef op 10 september 2003 @ 15:29:
Ja, waarschijnlijk heb je wel gelijk MrDry. Maar toch erg onprofessioneel van Nokia (en andere bedrijven) dat ze geen standaard maken. Is het toch echt weer geldklopperij...
Mijn 1e gsm was een 6110 opgevolgt door de 6210 & 6310(nog in bezit en gebruik dmv duokaart)
Heb sinds een week of 2 de 3650 en die past dus ook niet meer in de carkit en ben van plan de cark112 aan te schaffen (bluetooth) en kan dan weer bijde toestellen gebruiken.
Ik had ook liever nog de Cark91 blijven gebruiken omdat die nog steeds perfect werkt maarja als je nieuwe toestel er niet meer opppast dan moet je wel wor.
Voordeel van de Cark112 is dat je voorlopig jaren vooruit kan (mits er bluetooth toestellen blijven komen dan