Windows 2003 Terminal Services icm Dos App's

Pagina: 1
Acties:

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 11:11
Wij maken gebruik van een paar Dos applicaties en willen nu overstappen op Windows 2003, icm. Terminal Services.

Is het mogelijk om de Dos apps te blijven gebruiken of zullen we over moeten stappen op de windows versies?

Wie kan mij meer vertellen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Moment, ik zal eens kijken of ik in en terminal window een fullscreen dosbox kan openen..

/edit..

Hmm vreemd, ik kan op moment niet thuis terminallen, want er is iets met de licencing manager :? :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 14:55 ]

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 14:51:
Moment, ik zal eens kijken of ik in en terminal window een fullscreen dosbox kan openen..

/edit..

Hmm vreemd, ik kan op moment niet thuis terminallen, want er is iets met de licencing manager :? :)
Dat had ik ook :)
Gooi Terminal Services eraf thuis en neem je server over via remote desktop (mits je terminal services licences hebt natuurlijk), kan je max 2 sessies + een console sessie overnemen ( start->run-> mstsc /v:123.12.13.23 /console ) dus a la windows 2000..

Voor de TS:
In principe moet het gewoon blijven werken, maar daar kan niemand je waarschijnlijk een antwoord op geven, behalve dan de makers van de pakketten (als die nog leven :P ) . Of even testen op een testbakkie met Win2k3 :)

iig succes

[ Voor 21% gewijzigd door collin op 10-09-2003 15:56 ]

Mijn iRacing profiel

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je kan de dos app blijven gebruiken, echter onthoudt wel dat dit enkele zware beperkingen heeft

1) niet full screen
2) neemt veel resources in beslag
3) sommige (meeste) dos apps werken niet in multiuser terminalserver omgevingen

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ep Woody schreef op 10 September 2003 @ 14:46:
Is het mogelijk om de Dos apps te blijven gebruiken of zullen we over moeten stappen op de windows versies?

Wie kan mij meer vertellen.
Ik praktijk alleen jijzelf. Test het uit, elke applicatie is anders, en je doet zowel een platform wisseling (van 'xx' naar Windows 2003), als een technology wissel (van Fat clients naar SBC). Al met al kan niemand hier jou een sluitend advies over geven, zeker aangezien je alle enigszins concrete informatie vergeet te vermelden in je openingspost :)