Toon posts:

[DELPHI] Arrays opvullen*

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik ben bezig voor school.

Het probleem is dit: ik moet een array vullen met de volgende waarden

2 t/m 11

Leuk dacht ik

kaarten : array[2..11] of integer

maar het zijn dus veeeeeeeeeeeeeeeeel te lange getallen

ik weet met arrays nog niet veel voor de rest is delphi me vrij helder.

iemand een antwoordje ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Wat bedoel je met veel te lange getallen?

Nu heb je een array gemaakt voor 9 elementen. Die array is nog altijd niet opgevuld... Hetgeen er in komt te staan is gewoon at-random.

Je moet je array nog initialiseren. En ik vraag me af waarom je je indexing vanaf 2 laat beginnen?

https://fgheysels.github.io/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hiermee heb je nog geen array gevuld. Je hebt nu alleen een array gemaakt waarin je 8 getallen op kunt slaan die je met een index die van 2 tot 11 loopt op kunt vragen. Ik raad je aan om even je (school)boek erbij te pakken en niet alleen te kijken naar de declaratie, maar ook naar het gebruik. En dan vooral het verschil tussen de waarde en het label.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi, welkom op GoT
lees eerst: P&W FAQ - De "quickstart"
En daarna nog eens de gehele FAQ (zie de sticky in deze topic)

Verder is je probleem makkelijk in de documentatie op te zoeken, en ik gooi deze topic dan ook op slot. Voor vragen kun je me altijd mailen (klik op mijn profile voor mijn email adres)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

....

Een array declareer je inderdaad door [1..11] te maken. Maar dan heb je dus een groepje van 11 integers :-). Die zijn dan nog leeg!

Doe moet je nog vullen

Dus Kaarten[1]:=
Kaarten[2]:=

Maar ja...dat lijkt me simpel...heb je geen referentie boekje ofzo want het lijkt me toch wel dat als je op school zit dat je dit soort dingen moet leren.

Mmm, en er zijn andere soorten dan integers.......probeer LongInt dat is een 32-bits opslag variabele ( ...en dit uit een simpel Pascal 6.0 opzoek boekje he )

Es kijken..de naam van het opzoek boekje heet "Turbo Pascal 6.0 binnen handbereik" en is een klein groep opzoek boekje waar je snel de termen die je zoekt in kan vinden!

[ Voor 15% gewijzigd door swampy op 10-09-2003 14:32 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
ach zie kijk...

nu dus vullen :)

en waarom 2 t/m 11?
Een kaart spel heeft waardes van 2 t/m 10 (gewone kaarten en met plaatjes :) ) en dan heb je de AAs nog die zowel 10 als 11 kan zijn...
vandaar

enne schoolboeken zuigen hoor.... is niet zoals je misschien gewend bent. De delphi help is ook niet echt zinvol... beetje vaag allemaal

ik pogel nog even verder

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik zei slot
(waarom is ie weer open gegaan :?)

En van boeken leer je. En nee, schoolboeken zijn niet de enige. Heb je bijvoorbeeld al eens op f1 gedrukt in Delphi?

[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2003 14:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Doe dat. Let ook eens op je posts hier, en zorg eens voor samenhangende zinnen enzo.
Dat leest heel wat beter, want zo is het gewoon zeer vaag.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.