Toon posts:

Welk protocol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had/heb een probleem met mijn Dlink-624 router om een VPN op te zetten naar mijn werk. Wat blijkt; De router disabled automatisch "Pass through VPN" als ik mijn verbinding met mijn ISP (Euronet) ook instel via PPTP. Mijn vraag is of het ook mogelijk is om een ander protocol of ander soort instelling te gebruiken om met de ISP te verbinden en of dat wel of niet wordt ondersteund (bv PPPeO of Static adress)

Verwijderd

Krijg je nou geen verbinding met je ISP of met de vpn-server op je werk en heb je wel internet??

Als je wel internet hebt, poorten eens wisselen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Heb verbinding met ISP (via PPTP protocol) maar daardoor kan ik geen nieuwe PPTP verbinding aanmaken met mijn werk. Poorten wisselen lijkt mij niet aan de orde (1723 staat open) Dus is er bij iemands weten een andere mogelijkheid om ipv PPTP te verbinden met de ISP (euronet)

Verwijderd

Nee, je zult aan de andere kant moeten experimenteren. Als je ISP alleen PPTP ondersteund dan ga je daaraan weinig veranderen.

Dus probeer je pptp verbinding tussen jou en je werk eens via een andere poort op te bouwen. Op zich moet een VPN over een VPN wel gaan geloof ik. Iemand die dit zeker weet? Is anders ipsec een optie?