Voltage tweak voor asus V3800

Pagina: 1
Acties:

• BlueByte
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 10:25

BlueByte

Toxic hypoxic

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden bij Riva extreme een artikel gelezen over het plaatsen van 2 weerstandjes op 139 en 140 (vlak naast de TNT2 chip) het was naar aanleiding van vele klachten over slechte TV-out van de V3800. dat is door deze truc verholpen.

Ik heb hiervoor 2 4.7Kohm weerstandjes gebruikt. Helaas hadden ze bij de electronika zaak geen 1/16 Wat weerstandjes dus moest ik het met een 1/8 weerstandje doen. Ik moet zeggen dat als je deze ingreep wilt doen ik je echt een 1/16 Wat weerstand aan kan raden. Omdat deze vrij klein zijn en als je nog een grotere koeler er op wil plakken dat je dan genoeg ruimte hebt. Dit heb ik dus niet meer.

Het resultaat is zeer bemoedigend! De TV-out werkt perfect en ik heb het idee dat de TNT2 chip beter werkt! Ik kan hem namelijk hoger opklokken 160/220. voor de details moet je maar even zoeken op riva extreme. Als je een V3800 bezit en je bent niet helemaal teverden over de TV-out resultaten, dan kan ik je dit zeker aanraden. Maar ik ben nergens verantwoordelijk voor en lees eerst wel even het artikeltje op Riva Extreme.

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!