tiscali adsl wel op windows niet op linux

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Mensen,

Het volgende probleem is er aan de hand...... ik heb tiscali adsl ..... mijn modem fungeert als een bridge dus krijg gewoon rechtstreeks ip van dhcp server van tiscali.
Als ik de netwerkkabel in mijn windows xp pc stop, krijg ik gewoon een ip en kan ik internetten. Stop ik de kabel in een windows 2000 laptop dan kan ik ook gewoon internetten. MAAR stop ik de kabel in mijn homemade linux router, dan doet ie geen fuck en zegt syslog dat er geen valid dhcp server is voor mijn request.
Info van router:
debian potato met 2.4 kernel en dhcpcd als dhcpclient........ heb hiervoor ooit kabel van chello gehad en adsl via hccnet en router heeft altijd perfect gewerkt en nu ineens krijg ik geen ip. Ik snap er niks van. Iemand suggesties?

Verwijderd

Uit je verhaal begrijp ik dat het geen probleem is als je van netwerkkaart (en dus mac-adres) wisselt.

Probeer eens die debian bak een ip te laten krijgen van een andere dhcp server over de netwerkkaart die je gaat gebruiken om naar tiscali te connecten. Zo kan je even kijken of je dhcpcd wel werkt.