Toon posts:

[Win2k] FTP benaderen via verkenner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via school een eigen gedeelte op de server die je via ftp ook thuis kan openen. Nu lukt dat allemaal prima via ws ftp pro en kan ik mijn bestanden gewoon uitwisselen. Nu wil ik hem in de verkenner hebben staan zodat ik hem als een harde schijf kan zien ook in bijvoorbeeld word. Hierdoor kan ik al mijn schoolwerk op die harde schijf houden, zodat ik nooit een bestand kan vergeten enzo 8)

Op zich zou het moeten kunnen in de verkenner alleen wil het mij niet lukken. Als ik in de verkenner en ftp lokatie wil toevoegen en daar het adres intik, nl:
ftp://gebruikersnaam:password@ftpserver:21 wil dit niet echt lukken. Het enige wat de verkenner doet is vastlopen. Ook als ik het intik in de adresbalk bovenin de verkenner loopt ie alleen maar vast.

Als ik bovenstaande intik in mozilla dan krijg ik keurig mijn schijf op school, ook via ws ftp werkt dit. Firewall laat verkeer wel door want ik kan in de verkenner ook een internetsite openen.

Hoe kan ik mijn school ftp toch openen in verkenner of is dit gewoon niet mogelijk :?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Via verkenner zou ik het niet weten, ik doe het altijd via Total Commander (a.k.a. Norton Commander). Bijna het zelfde als verkenner, dan kan ik de FTP gewoon benaderen als een extra disk.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 15:37 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 15:16

Tjark

DON'T PANIC

D'r zijn ook tooltjes als Webdrive. Die maken een ftp toegankelijk als drive letter.

Ken helaas geen freeware versies.
Als iemand d'r 1 kent die ook SFTP en FTP over SSH makkelijk aankan......

[ Voor 4% gewijzigd door Tjark op 10-09-2003 14:23 ]

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Vind het toch een beedje raar dat de verkenner dit niet gewoon aankan, terwijl dit tegenwoordig heel normaal is. Maargoed we gaan total commander ens proberen. Gebruikte norton commander vroeger op mijn 386 altijd :P

Verwijderd

net use ip share username en paswoord?

Of is netbios netjes beveiligd op je school (zoals zou moeten...)?

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FTP via verkenner. Een drama. Heb dit al tig keer meegemaakt met klanten die iets willen uploaden via ftp. Verkenner kan dit heel slecht. Filenames met spaties enzo (heel erg common bij de usertjes) -> no go.
Een apart programma nemen is de enige goede oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt is bij mij hetzelfde, verkenner liep alleen maar vast. Laatste keer moest ik gewoon helemaal opnieuw opstarten omdat ie helemaal niets meer wou. Dat was me al een tijd niet meer gebeurt.
ik heb nu webdrive geprobeerd, trial versie, en dit geeft voor mij het gewenste resultaat. Ik kan ook in bv exel direct opslaan op mijn schijf op school via ftp. Werkt perfect, gelukkig hebben ze op school een goede internet verbinding.
Pagina: 1