Toon posts:

Cusl2c met p3 733 of celeron 1100?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje.
Ik heb nu een pc met:

asus cusl2c
p3 733 copermine
256 sdr geheugen (133)
gforce2mx

Maar ik kan aan een celeron 1100 mhz (1100a/256/100/1.475) komen voor weinig geld.
Ik speel voornamlijk alleen maar spellen. Wat is sneller, mijn oude p3 733 of een celeron 1100?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:06
Echt een zoekertje lijkt, me. Maar goed, die celeron zal zeker sneller zijn als je p3.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48

The Third Man

The Third Jellyfish

Lees eens de wat oudere benchmarks op www.tomshardware.com. Gewoon een beetje de benchmarks zoeken, + aangeven wat je belangrijk vind qua applicaties. Dus meer voor de spellen of meer voor de videobewerking enz...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48

The Third Man

The Third Jellyfish

Domino schreef op 10 September 2003 @ 13:52:
Echt een zoekertje lijkt, me. Maar goed, die celeron zal zeker sneller zijn als je p3.
Dat hoeft niet hoor, de Celeron draait maar op 100 MHz FSB. Dat scheelt behoorlijk in de performance, ookal is de cache even groot.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar staat tegenover dat die Celeron lekker overclockbaar is. Maargoed, dit is allemaal inderdaad wel te vinden B)

www.tomshardware.com is idd een heel goed startpunt wat betreft oudere reviews. Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?" :)

edit:
Hou je er ook rekening mee dat jouw mobo het moet ondersteunen: de CuSL ondersteunt enkel CuMines en geen Tualatins .. Daarvoor heb je de TuSL nodig ;) In de FAQ van dit subforum kun je wederom een handig linkje naar de Asussite vinden welke CPU's je allemaal wel niet op je mobo kan prikken B)

[ Voor 55% gewijzigd door BalusC op 10-09-2003 13:57 ]

Dit topic is gesloten.