Toon posts:

[SHUTTLE] Verhogen voltage in bios mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een shuttle barebone systeem gekocht en ik vraag me af
of er een manier is om het voltage te verhogen van de CPU.
Ik heb de laatste bios erop gezet maar kan het voltage niet aanpassen. :(
Er zit namelijk een 2200+ tbred in en deze is naar nu blijkt standaard unlockt,
dus dacht ik die ga ik even op zŽn sodemieter geven. Maar als ik het standaard
voltage van 1.6v niet kan verhogen ben ik bang dat ie niet ver komt.

shuttle type : SK41G met een VIA KM266 chipset

Bvd

Verwijderd

kijk eens in je handleiding, misschien moet je nog een jumper omzetten(jumper-free) ?

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:52

ken

Nope gaat niet lukken
Ook niet bij de SN41G2 alleen bij die nieuwe SN45?? kan dat (AMD)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Gewoon even een ingeving:

Ieder moederbord is wel in staat is om binnen bepaalde grenzen de corevoltage te regelen om zo aan de eisen van verschillende typen processoren te voldoen (bv XP met Palomino core heeft 1,75v nodig, en die werkt ook op dat bord).

Bij 't overgrote deel van de borden wordt de corevoltage bepaald aan de hand van gegevens opgeslagen in 't BIOS van de computer. Vaak is in de BIOS ook nog een handmatige regeling mogelijk.

Aangezien die handmatige regeling bij jou niet aanwezig lijkt te zien, zou je eens kunnen kijken of deze toevallig "verborgen" is. Daarvoor zou je dus zelf even aan 't BIOS moeten sleutelen.

Mocht je een Award BIOS hebben moet je maar eens opzoek gaan naar modbin( of modbin6) daar kan je iig eens kijken welke opties allemaal verborgen zijn ed.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Het voltage word normaal uitgelezen uit de CPU, daar is het ingesteld dmv de bekende bruggetjes op de bovenkant. Sommige moederborden kunnen deze instelling overrulen dmv handmatige instellingen. Heb je die mogelijkheid niet, dan kan je dus het voltage instellen door de bruggen op de CPU te verbinden of te verbreken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Je kan ook aan de cpu pinnen op de onderkant van het moederbord gaan solderen als je je cpu niet wil mollen.

Via google en de search kan je hier vast genoeg over vinden, in de FAQ staat ook genoeg.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 15:33 ]

Pagina: 1