Toon posts:

[ASP] Request.ServerVariables computernaam vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag op mijn werk in kaart brengen bij welk IP nummer welke computernaam hoort.
Omdat het IPnummer handig kan worden weergegeven in ASP via:
<%= Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") %> vraag ik me af of er ook zo'n regeltje bestaat voor het uitlezen van de computernaam.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/092298-3.shtml

Met die info moet je het wel zelf kunnen bedenken verder. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Nee deze is er niet, als je het tenminste hebt over de hostname van je bezoeker. Er zijn wel simpele dll's voor die je vanuit ASP kunt aanspreken, dus het is even de vraag of jouw provider zo'n dll gemaakt/geinstalleerd heeft.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
REMOTE_ADDR The IP address of the remote host making the request.
REMOTE_HOST The name of the host making the request. If the server does not have this information, it will set REMOTE_ADDR and leave this empty.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Robbedoeske schreef op 10 September 2003 @ 13:27:
REMOTE_ADDR The IP address of the remote host making the request.
REMOTE_HOST The name of the host making the request. If the server does not have this information, it will set REMOTE_ADDR and leave this empty.
Ja, maar als je dit uitprobeert zul je zien dat je met REMOTE_HOST erg vaak alleen het IP adres krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Die lijst had ik al gezien, maar omdat mijn probleempje er niet bij stond heb ik het hier gepost.

Het gaat inderdaad om de computernaam van de gebruiker. Het betreft ook enkel het interne netwerk (intranet).

• gorgi_19

gorgi_19

lijkt me trouwens sterk dat een computernaam wordt meegegeven, welke component je ook gebruikt.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

TeeDee

CQB 241

Reverse DNS aanzetten op je IIS bak.

Dit is hetgeen wat het meest in de buurt komt.

[ Voor 67% gewijzigd door TeeDee op 10-09-2003 13:31 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn ervaring hiermee weer is, dat je indien hij het ip niet kan omzetten naar een hostname, je af en toe hele vage errors krijgt... 403 permission denied ed.... slaan nergens op die meldingen.

Ik heb het op mijn site opgelost door zelf een dll te maken die ik aan kan spreken waar een eigen reverse lookup in zit (ik geef een IP, ik krijg een hostname of niets). Dit werkt heel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zo dat ik zelf dll's kan maken en in ons netwerk hebben we geen DNS server.

Uit alle reacties ben ik bang dat het niet kan in mijn situatie.
Is het misschien wel mogelijk om DOS commando's uit te voeren via ASP?
Mocht dat kunnen dan kan ik de functie: nbtstat -a starten die mij de nodige informatie geeft.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 13:40:
Het is niet zo dat ik zelf dll's kan maken en in ons netwerk hebben we geen DNS server.

Uit alle reacties ben ik bang dat het niet kan in mijn situatie.
Is het misschien wel mogelijk om DOS commando's uit te voeren via ASP?
Mocht dat kunnen dan kan ik de functie: nbtstat -a starten die mij de nodige informatie geeft.
Je zou eens eea kunnen kijken naar Windows Scripting Host (deze aanroepen via ASP). Vervolgens output schrijven naar een bestand en via een RegExp het bestand inlezen en controleren.

Pagina: 1