Goed het is weer zover, de bannerdiscussie.
De wereld kan tegenwoordig niet meer zonder reclame. Als je naar de bioscoop gaat zie je eerst ook 15 minuten reclame voordat de hoofdfilm gekeken kan worden. heb je betaald voor deze 15 minuten? ja, maar als je deze 15 minuten er niet in had zitten waren de prijzen omhooggegaan omdat de filmmaatschappij meer geld had gevraagd voor de film en de bioscoop deze logischerwijs doorberekend aan de consument.
Neem een krant. een krant staat ook boordevol reclame, betaal je ervoor: ja. maar als deze reclame er niet in had gezeten was een krant geen 2 euro maar 16 euro.
Ik kijk een film, maar tussen die film door komt er reclame. ik wil echter de film zien. kan ik de film zien

ja. door deze reclame. als deze reclame er niet was je kijk en luistergeld ontzettend omhoog gegaan. daarnaast heb je de duurdere canal+ of cinenova van upc daar kan je films kijken zonder reclame. maar het neemt niet weg dat tussen de films door nog genoeg reclame te zien is. anders waren de prijzen nog duurder.
Een computerblad. zit reclame tussen. ja ik betaal voor de artikelen en plaatjes. niet voor de reclame die erin zit. nee. je betaald ook voor de reclame, anders was die C'T wel 30 euro en de computer idee 15 euro.
zo zijn er nog honderden dingen waar reclame bijkomt. laatst had ik een broodje besteld bij een broodjeszaak op een station. hier vond ik naast mijn broodje ook een kortingsboekje terug.
Reclame is overal, ook op Internet. zeker op internet aangezien dit een verlengde is van het IRL. en reclame is nodig om te overleven. het verzorgen van nieuwsberichten kost geld. het beheren van een site kost geld. het hosten van een site kost geld (ook als je de bandbreedte gratis krijgt) er zijn nog honderden verborgen kosten. er zijn mensen die full time werken voor t.net. er zijn mensen die nieuwsberichten schrijven voor tweakers.net daarnaast moet tweakers.net ook gewoon belasting betalen en de eigenaren hun wegenbelasting. mogen ze dan ook wat geld ervoor terug krijgen?
En over bugs kan ik ook simpel zijn, het gebeurd daar heeft de grootste professional nog last van. Een licentie van Windows 2000 betaal je bijvoorbeeld handen vol met geld. en daarna moet je alsnog bugfixes gaan instaleren, het mag toch niet waar zijn!
Mocht je echt problemen hebben met de reclame op tweakers.net kan je altijd een full abonnee nemen, en dat is dan niet omdat de users gepest worden totdat ze deze abonnement af nemen maar het is zakendoen als t.net geen vergoeding krijgt voor een banner dan moeten ze de kosten voor jouw bezoek ergens anders vandaan halen. Want ja ook jouw bezoek kost geld.