Mijn portable md-recorder, Sony MZ-R55, geeft problemen. Een belangrijke opname is nu mislukt
, van een concert zeg maar
Dit is al de tweede keer dat dit voorkomt (met een belangrijke opname), thuis is het probleem niet "na te bootsen".
Set:
-portable md-recorder, Sony MZ-R55
-microfoon:Sony ecm-717
-batterij: eerste keer lege NH-14WM, tweede keer vol opschroef-setje met 2xAA
-recorder in broekzak en mic op kleding, ik beweeg nauwelijks
Probleem: het geluid knippert/hapert, gaat steeds aan en uit. Bij afspelen op mijn thuisrecorder, Sony MDS-JE520, staat bij stilte zelfs de timer stil, net als bij ruis op een Sony videorecorder....
Mijn ideeën/testen:
-De eerste keer trad het op met bijna lege batterij, dus batterijen vervangen, probleem opgelost. Maar de tweede keer trad het op met volle batterijen. Een thuis-test met Low-BATT op de display gaf geen storing.
-Mic-stuk? Nee, want dan zou de timer niet stilstaan. Iets in het "brand-proces" moet verkeerd zijn. Een snoer-test: trekken en duwen aan de plug/kabel levert geen fout.
-Beweging? Nee, aardig schudden thuis geeft een perfecte opname! Op locatie stond ik stil.
-Schijfje stuk? Nee, bij 3 schijfjes zelfde probleem.
Overigens, beide keren zat het probleem alleen op het eerste deel van de schijf:
1e keer: na batterij vervangen probleem opgelost.
2e keer: zonder batterij vervangen (was nog goed), na zo'n half uur, opname perfect
Iemand met vergelijkbare ervaringen en een oplossing?

Set:
-portable md-recorder, Sony MZ-R55
-microfoon:Sony ecm-717
-batterij: eerste keer lege NH-14WM, tweede keer vol opschroef-setje met 2xAA
-recorder in broekzak en mic op kleding, ik beweeg nauwelijks
Probleem: het geluid knippert/hapert, gaat steeds aan en uit. Bij afspelen op mijn thuisrecorder, Sony MDS-JE520, staat bij stilte zelfs de timer stil, net als bij ruis op een Sony videorecorder....
Mijn ideeën/testen:
-De eerste keer trad het op met bijna lege batterij, dus batterijen vervangen, probleem opgelost. Maar de tweede keer trad het op met volle batterijen. Een thuis-test met Low-BATT op de display gaf geen storing.
-Mic-stuk? Nee, want dan zou de timer niet stilstaan. Iets in het "brand-proces" moet verkeerd zijn. Een snoer-test: trekken en duwen aan de plug/kabel levert geen fout.
-Beweging? Nee, aardig schudden thuis geeft een perfecte opname! Op locatie stond ik stil.
-Schijfje stuk? Nee, bij 3 schijfjes zelfde probleem.
Overigens, beide keren zat het probleem alleen op het eerste deel van de schijf:
1e keer: na batterij vervangen probleem opgelost.
2e keer: zonder batterij vervangen (was nog goed), na zo'n half uur, opname perfect
Iemand met vergelijkbare ervaringen en een oplossing?
[ Voor 10% gewijzigd door pmeter op 10-09-2003 13:43 ]