• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 20:25

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Had mijn toestel opgestuurd naar GSMstunter omdat de oproepfunctie gemiste gesprekken niet functioneerd en het toestel zonder reden uitging. Dit leek mij binnen de garantie te vallen zoals omschreven op hun site, was binnen een jaar.

Krijg ik net het volgende mailtje terug:
U heet uw toestel naar ons toegezonden om te laten repareren. Nu hebben wij uw
toestel terug gekregen van het reparatie bedrijf. Nu is het zo dat uw gsm
gemaakt is maar ze hebben er kosten voor in rekening gebracht omdat de schade
niet in de garantie viel.
Als u het toestel terug wilt ontvangen laat ons dan iets horen.
De kosten voor het toestel zijn EUR41.09.
Ik hoop zo spoedig mogelijk iets van u te vernemen.
Het lijkt mij dat dit niet kan en dat ik op de hoogte moet worden gesteld voor er kosten gemaakt worden.

Iemand die soortgelijke ervaringen heeft en wat heb je eraan gedaan?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 09:13

samo

yo/wassup

Pak hun voorwaarden er nog eens bij, en kijken of je het er uit duidelijk kan maken.
Toen je het hebt afgegeven, is er toen toegezegd dat dit geen kosten heeft?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Bel ze even en let ze rustig uit dat je dit niet zo verwacht.
Vraag rustig even waarom er kosten in rekening zijn gebracht. Misschien is het wel een fout?!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:50 ]

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

Als ik mij goed kan herinneren mag een bedrijf nooit kosten zonder daar de uiteindelijke betaler van op de hoogte brengen. Ook vind ik hen mail heel erg slecht met name deze zin :
Als u het toestel terug wilt ontvangen laat ons dan iets horen.
die zin is gewoon onbeschoft en dreigend ( zo van als je geen contact opneemt dan ben jeje telefoon kwijt)

Als ik jou was zou ik wat dahei zegt doen, met nadruk op rustig blijven

edit:
ben ff gaan kijken op sta ik sterk.nl en dit gevonden http://www.staiksterk.nl/advies/?id=c62|2|6#stand4 nu nog ff achterhalen of ze dit ook mogen doen zonder jou in te lichten

[ Voor 34% gewijzigd door Dreamer op 10-09-2003 13:29 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
das een mooie link, kwam het volgende tegen, ga maar eens een mailtje terug sturen met deze punten erin:
Als de verkoper u een ondeugdelijk product heeft verkocht, dan mag u in de volgende gevallen wel verwachten dat hij het kosteloos repareert:

Het gebrek aan het product is niet uw schuld
U had het gebrek nog niet mogen verwachten
Een reparatie verlengt de levensduur van het product niet

Verwijderd

Waarschijnlijk staat in de voorwaarden dat reparatie kosten beneden de €..... niet in overleg gaan.. Had je de voorwaarden maar moeten lezen :/

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 13:18:
Waarschijnlijk staat in de voorwaarden dat reparatie kosten beneden de €..... niet in overleg gaan.. Had je de voorwaarden maar moeten lezen :/
als het in de garantie valt verwacht je geen kosten
ze hadden iig contact met je op moeten nemen dat de schade niet binnen de garantie valt, en waarom hun denken dat dat zo is, bijv dat ze de hoeveelheid van een half blikje cola in je toestel hebben gevonden.

Tijd van werken, tijd van rusten

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
U had het gebrek nog niet mogen verwachten
Volgens de Europese Wetgeving mag je binnen een jaar niet verwachten dat een technisch hoogstaand product als dat plotseling gebreken gaat vertonen, het valt daarom ook onder de garantie, en dan kan die fabriek wel een rekening opsturen... Big deal..

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
De volgende rustige O-) email lijkt me de lading wel dekken, eens kijken wat er terug komt:
Naar aanleiding van uw e-mail van 10 September 2003 zou ik graag het volgende willen weten; wat is de schade precies en waarom valt dit niet binnen de garantie? Want in mijn oorspronkelijk brief heb ik 2 defecten aangegeven die ik nog niet had mogen verwachten van dit product, zeker niet binnen de garantie termijn en beide deffecten zijn duidelijk buiten mijn schuld om opgetreden. Ook lijkt het mij niet meer dan billijk om voor er kosten gemaakt worden in overleg te treden naar de klant toe, dit om situaties als deze te voorkomen.

Met vriendelijk groet,

Allanon
ben benieuwd, laat wel weten wat ik hoor

Verwijderd

niet om het 1 of ander; maar het mailtje wat je hebt gehad lijkt geschreven door een opgevoerde kleuter; erg onprofessioneel, onaardig en onkundig.

In jou reply zou ik die text zeker copieeren; wellicht dat een tijdelijke kracht de zaken niet helemaal goed behandeld ..... In ieder geval niet boos worden en/or dreigen, dan verlies je sowieso... Suc6

Verwijderd

ik zie niet in wat er fout is aan dat mailtje :?

edit:

sorry, het gaat over het ontvangen mailtje, ik dacht dat je het over zijn reply had.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 21:22 ]

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 13:44:
niet om het 1 of ander; maar het mailtje wat je hebt gehad lijkt geschreven door een opgevoerde kleuter; erg onprofessioneel, onaardig en onkundig.
ben jij helderziend ofzo, net dit mailtje als reactie ontvangen:
ik weet niet wat de schade kosten is
dat zetten ze er in code's op en die weet ik niet
ik denk dat het val schade is en dat valt niet onder de garantie
het reperatie bedrijf gaat er van uit als een toestel daar komt met garantie dat
het gemaakt moet worden of het nu wel of niet in de garantie valt.
moet ik nog steeds rustig blijven ?? :X

weet niet, weet niet, denk dat....mijn god die werkt daar 1 dag ofzo.

ga nog wel een keer een nette reactie terugschrijven

Verwijderd

-> opgevoerde kleuter <- I rest my case ;-)

In ieder geval *niet* betalen, en ondanks dat je iemand graag een levende eend zou laten eten (om maar ff iets te noemen) toch rustig blijven !!

Nogmaals een mail sturen maar dan naar iemand die niet 1 hersencel is kwijtgeraakt (van de 2) ......

Ik gok erop dat iemand met verstand binnen dit bedrijf echt wel ziet dat dit niet kan en de zaken op een goede manier voor je regelt. Het is alleen de vraag bij wie je moet zijn ....

[edit] Overigens betekent dit niet dat de persoon met wie jij te maken hebt "schuldig" is. Voor hetzelfde geld word hij/zij neergepl....rd zonder dat iemand heeft uitgelegd hoe de zaken werken of zonder begeleiding.

Het is makkelijk om hier "tegen aan te schoppen" ( wel leuk }) )maar 9 van de 10 keer ligt het iets gecompliceerder.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 14:18 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je het echt grof wilt spelen dan raad ik aan om een mailtje te sturen naar gsmhunter en daarin uitleggen dat je je toestel terug eist zonder kosten (misschien wel de verzendskosten).
JIJ hebt een koopovereenkomst gesloten met gsmstunter. Wat de fabriek te melden heeft is niet jouw probleem.
Desnoods moet je gaan dreigen met de consumentenbond en eventuele schadeclaim omdat je door hun zonder toestel zit.

En voor zo'n klein bedrag doen ze dan niet moeilijk, maar dat is mijn ervaring.

Oh ja, blijf ten alle tijden beleefd en formeel. Anders kan je het schudden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• samo

samo

yo/wassup

Effe langs gaan en rustig met de eigenaar bespreken. De eigenaar is vast meer bekend met klantenbinding dan de student, die t gewoon voor het geld doet.
Zoiets had mn pa ook, heeft het conflict met een senior medewerker besproken (nieuwe defecten na reparatie). Uiteindelijk heeft de senior verkoper meer geprobeert en na een aantal weken een nieuw toestel voor hem geregeld, includief een nieuwe garantietermijn (hij was al aan het eind)... Is mn pa gaan bedanken met een taart.
Moraal: even rustig langs gaan, vragen naar een leidinggevende, of een senior, rustig uitleggen en wat geduld... that's the trick

• The Dolf
  • Niet online
samo-arne schreef op 10 September 2003 @ 14:19:
Effe langs gaan en rustig met de eigenaar bespreken. De eigenaar is vast meer bekend met klantenbinding dan de student, die t gewoon voor het geld doet.
Zoiets had mn pa ook, heeft het conflict met een senior medewerker besproken (nieuwe defecten na reparatie). Uiteindelijk heeft de senior verkoper meer geprobeert en na een aantal weken een nieuw toestel voor hem geregeld, includief een nieuwe garantietermijn (hij was al aan het eind)... Is mn pa gaan bedanken met een taart.
Moraal: even rustig langs gaan, vragen naar een leidinggevende, of een senior, rustig uitleggen en wat geduld... that's the trick
Das alleen mogelijk indien je redelijk in de buurt woont.
Geen id of dat hier het geval is.

Gezocht!
Router

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Naar mijn idee is het zo dat volgens de wet ze verplicht zijn om je eerst een opgaaf te sturen. Met andere woorden het is dus niet mogelijk dat je de rekening krijgt zonder dat ze jou de kosten voor de reparatie eerst doorgeven. Als je lid bent van de consumentenbond bent, dan zou ik daar eventjes naartoe bellen. Die helpen je dan meteen, heb er ervaring mee.
Maar naar mijn idee kan dit zo niet, je moet altijd toestemming geven voor een reparatie en aangezien je niet gezegd hebt tegen hen dat ze het mogen repareren wat de kosten ook zijn. Kunnen ze je ook niet even naderhand de rekening sturen. Zelfs als je dat al gezegd hebt, mogen ze dat nog niet doen. Mits misschien schriftelijk met jou handtekening.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je garantie hebt moeten ze je die ook geven. Dit houdt in dat wanneer zij niet kunnen aantonen dat het mankement door de user zelf is ontstaan (bv tegen de muur aangegooid oid ;)) dan zullen zij gewoon moeten opdraaien voor alle kosten.

Zij kunnen leuke voorwaarden opstellen, maar zij dienen zich ALTIJD aan de wet te houden!

• Arunia
Als ik die tweede mail zo lees die jij hebt terug gekregen, dan lijkt het net of die gozer aan de andere kant beetje aan de wiet zit ofzo.
Als jij hem hebt laten vallen, dan is dat heel goed te zien aan een telefoon.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 17:07

RUFFNECK

Poentje

Het kan zeker weten niet en de redenen zijn hierboven ook al gegeven. Duidelijk is dat het bedrijf erg onprofessioneel bezig is en ook onbetrouwbaar overkomt.
Als ik jou was zou ik deze kwestie ook ff voorleggen op telecomvergelijker.nl
Zitten egt veel mensen daar die met dit soort zaken wel raad weten en sommigen zijn ook gewoon eigenaar/medewerkers van sommige online gsm shops.
Ik krijg wel altijd een goed antwoord daar iig.

Verwijderd

als je ene gsm in reparatie brengt zul je merken dat 7 van de 10 gsm's afgekeurd worden om onder garantie te vallen.

dit komt doordat de reparateurs het altijd op val/stoot of waterschade gooien.

echter geldt binnen het garantietermijn de omgekeerde bewijslast. Dus dat betekend dat de fabriek/leverancier met bewijs moet komen dat dit door een fout van de consument komt. en niet dat dhet door een fout van de fabriek komt.

als ze jou geen reden kunnen geven waarom het niet binnen de garantie valt, bijvoorbeeld doordat jij er via de computer dingen erop hebt gezet (smilies plaatjes ringtones e.d.) dan kan je alsnog vragen waarom het niet binnen garantie valt.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:50 ]

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:50 ]

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
volgende email:
Gsm Stunter

Naar aanleiding van uw reactie op mijn email zou ik u graag willen wijzen op het feit dat ik toch graag mijn gerepareerde telefoon kosteloos zou terug willen krijgen. Aangezien u of het reparatiebedrijf niet hebben aangetoond dat ik het apparaat niet normaal heb gebruikt. De conclussie is heel simpel: een apparaat dat kapot bij normaal gebruik, is ondeugdelijk. De wet zegt dat een ondeugdelijk product kosteloos moet worden vervangen.
Algemene voorwaarden mogen de wet niet tegenspreken. Doen ze dat wel, dan is er sprake van een zogenoemd zwart beding, en hoeft ik me niet te houden aan dat gedeelte van de algemene voorwaarden.

Hopende u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijk groet,
Allanon
Wetsverwijzing aanwezig, hoop nog redelijk nette toon, maar wel met duidelijk boodschap.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:59
is ff bellen geen optie?

Tijd van werken, tijd van rusten

• The Dolf
  • Niet online
Gaat nogal moeilijk he, zonder telefoon. :P

Gezocht!
Router

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:50 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Persoonlijk zou ik het via email en het liefst via brieven doen.. dan heb je alles tenminste zwart op wit...
En dan heb je ook altijd weer even tijd om je tegen hun weerwoord te verdiepen en weer tegen te spreken.. aan de telefoon heb je kans dat je zo onderuit wordt gelult door een goed gebekte medewerker

Pvouput live

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 17:07:
duh, hij is zijn telefoon toch kwijt! ;)
FF telefooncel gebruiken of naar een vriend gaan, die zul je hopelijk toch wel hebben niet ? O+ ;)

Overigens denk ik dat die persoon die de mails beantwoord helemaal gaar is :|

Even bellen met die winkel en achter de verantwoordelijke vragen should do the trick ;)

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:50 ]

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Dit gaat een soap worden ben ik bang:

Aangezien ik nog niets had gehoord, dit er achteraan gestuurd:
Gsm Stunter,

Naar aanleiding van de onderstaande correspondentie(gemarkeerd met ">" voor
elke zin) had ik de volgende email gestuurd:

"blabla, vorige mailtje"

Hier heb ik nog geen reactie gehad, dit verbaasde mij zeer aangezien ik op
mijn vorige email binnen een kwartier al antwoord had gekregen. Vandaar dat
ik deze email stuur om er zeker van te zijn dat u mijn reactie krijgt en u
hier op kunt reageren.

Met vriendelijk groet,

Allanon
en prompt 20 minuten later de volgende schitterende reactie: |:(
dat zal niet gaan want de schade die er op zat viel niet onder de garantie
;( ik begin een beetje moe te worden..moet ik nu gewoon maar weer een kopie sturen van het vorige mailtje in nijntje-taal, zodat ze het begrijpen??

Schijnbaar vinden ze het normaal dat mensen klakkeloos maar betalen met als enigste argument "de schade waarvan we niet weten wat het is valt niet onder de garantie volgens ons reparatiebedrijf"

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:08

Wallie

Herr

Dan moet je bewijs vragen he, van die schade die zij beweren dat er is.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Tsjezus; een kleuter met een beton plaat voor zijn kop (Calimero ??)..... dit is inderdaad erg.

Ik zou stoppen met deze persoon te mailen en het hogerop zoeken. Probeer iemand te vinden bij het bedrijf met meer dan 1 hersencel !

Desnoods een aangetekende brief. Ongeacht of je gelijk hebt of niet (...) deze winkel behoort een duidelijk antwoord te kunnen geven.

En anders (tis maar een ID'tje):

Geachte Heer/Mevrouw,

Via deze weg vraag ik uw aandacht voor en probleem wat is ontstaan toen ik mijn GSM ter reparatie heb aangeboden.

Ik heb reeds via de normale weg verschillende pogingen gedaan eea opgehelderd te krijgen, echter moet ik helaas constateren dat een duidelijk antwoord van de zijde van uw bedrijf tot op heden helaas onmogenlijk is gebleken.

Ter ondersteuning vind u hieronder de reeds gevoerde informatie uitwisseling.

Ik zou u vriendelijk doch dringend willen verzoeken inhoudelijk in te gaan op mijn vragen, en niet terug te vallen op het, mijnsinziens, zeer bedenkelijke nivo van de informatie verstrekking van een medewerker van uw bedrijf zoals dat tot op heden is gevoerd.

Vanzelfsprekend ben ik bereid de discussie opnieuw aan te gaan en/of een toelichting te geven.

Met vriendelijke groet,

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 16:32
Ik zou in jou geval nu nomaals een mailtje (of beter een brief) waarin je kenbaar maakt dat je binnen een werk week je gsm terug verwacht, kunnen ze hier niet aan voldoen dan schakel je je rechtsbijstands verzekering in, en als je deze niet hebt de consumenten bond oid.

In elk geval mag je van hun verwachten dat ze aantonen dat de schade is gemaakt door de gebruiker en niet onder de garantie valt. Als de telefoon geen externe schade heeft , anders dan schade door gebruik (afgeslete nummers enzo), zullen ze het hier nog moeillijk mee hebben.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:03
wat ook wel wil helpen is dat als ze nog langer doorgaan met dit ja-nee verhaal, je zelf administratie kosten gaat berekenen vanwege het gemaakte werk voor dit geintje. binnen 5 werkdagen je toestel terug eisen.

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
De Digitale Kip, ik vind 'm mooi, die brief van jou, dus die gaat door naar de volgende ronde.

We wachten weer af uit hoeveel zinnen het antwoord dit keer bestaat.....gokken iemand??

Ik ga voor 2 :/

• samo

samo

yo/wassup

ik denk ook 2... Woorden... :-)

Is het niet mogelijk om langs te gaan. Je zal deze persoon zo ver moeten krijgen na te denken en da zal die niet doen. Die gaat het ook niet aan zn baas uitleggen, en indien wel erg gekleurd. Tuurlijk dat ie gelijk krijgt. En jij kan jouw toelichting niet doen, omdat ze alleen je email hebben...
Langs gaan is echt de beste oplossing, en dan vooral rustig blijven...
Of bellen... Met een andere telefoon dan jah.. Of voor mijn part Netmeeten... Dr moet toch iets mogelijk zijn.
E-mail is hier een erg slecht medium voor...

Verwijderd

kon het niet laten; enkele Quote's uit : http://www.tweakers.net/shopsurvey/3304

"Gsm stunter kan zich beter gaan noemen Gsm Stuntel !"
"qua communicatie richting de klant is het echt waardeloos ..."
"Wat een ongelofelijke *****winkel is dit zeg.. "

Er zijn er ook een paar positief maar bovenstaande opmerkingen passen in jouw ervaring....

Ze zijn goedkoop (??) maar zoals met alle producten gaat het 1 altijd ten koste van het ander..... En wie voor een duppie op de eerste rij zit .....

(neemt natuurlijk niet weg dat hun "support" nog niet eens het gemiddelde nivo van een goudvis overstijgd)

Zoals eerder door andere posters geopperd:

- stop met een poging tot communicatie met deze persoon
- zoek een alternatief voor E-mail
- Schakel desnoods de rechtsbijstand in

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan dit winnen. Uiteindelijk laten ze je ook winnen.
Vinden ze ook niet erg, want de andere 90% van de mensen geeft wel toe en betaald wel, omdat ze geen zin hebben in de discussie.

Als je als winkel kosten te horen krijgt van fabriek, kan je daar mensen zo blij mij maken als je vertelt dat je die niet doorberekend. Als GSM stunter gezegd zou hebben: "Er zijn kosten gemaakt door extern bedrijf, die nemen wij voor ons rekening. Alleen zou ik aan U de verzendkosten moeten vragen....bla di bla."
Dan zou je waarschijnlijk heel blij met ze geweest zijn.

Echter dat 1e mailtje van hun is rampzalig. En dat is geen goede reclame. Ik heb geen ervaring met dit bedrijf, maar ik othou dit verhaal en zal hierdoor nooit iets bij hun kopen. Daar heeft TS weinig aan, maar ik wil alleen aangeven wat een baggerfiguur dat bedrijf slaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 12-09-2003 13:03 . Reden: Zie Username ]

{signature}

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

(in de tussentijd al aangeraden zie ik nu)

[ Voor 122% gewijzigd door Brothar op 12-09-2003 13:23 ]

eagle

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Heb je een telefoon nodig voor je werk ?
Zo ja laat ze dit ook weten, en geef aan dat wanneer je binnen een bepaalde korte periode de telefoon terugverwacht en dat je anders de kosten voor een vervangend toestel aan hen doorberekend...
Dit helpt zowieso in het verspoedigen van de zaak, aangezien ze zullen merken dat hoe langer de zaak loopt, hoe meer geld het voor hen kost.
Dan zullen ze minder snel geneigd zijn om het voor hen ideale pressiemiddel, nl vertragingstacktieken te gebruiken.
Maar dan moet je wel aantoonbaar je telefoon nodig hebben !

Beste film ooit

Verwijderd

soepkip schreef op 12 september 2003 @ 13:20:
Heb je een telefoon nodig voor je werk ?
Zo ja laat ze dit ook weten, en geef aan dat wanneer je binnen een bepaalde korte periode de telefoon terugverwacht en dat je anders de kosten voor een vervangend toestel aan hen doorberekend...
Dit helpt zowieso in het verspoedigen van de zaak, aangezien ze zullen merken dat hoe langer de zaak loopt, hoe meer geld het voor hen kost.
Dan zullen ze minder snel geneigd zijn om het voor hen ideale pressiemiddel, nl vertragingstacktieken te gebruiken.
Maar dan moet je wel aantoonbaar je telefoon nodig hebben !
De ene kip is het niet met de ander eens ;-))

Soepkip; check hun algemene voorwaarden (die accepteer je bij aankoop) Op bassis daarvan zullen ze niet ingaan op jou voorstel een tijdelijke telefoon te regelen

• soepkip

soepkip

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 13:23:
[...]

De ene kip is het niet met de ander eens ;-))

Soepkip; check hun algemene voorwaarden (die accepteer je bij aankoop) Op bassis daarvan zullen ze niet ingaan op jou voorstel een tijdelijke telefoon te regelen
Dat is nou juist het mooie...JIJ regeld ZELF een vervangende telefoon, en berekend de kosten door aan hen zolang zij jouw telefoon onrechtmatig gijzelen.

Beste film ooit

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je digitale variant bedoeld dat in de AV niets staat, waarin ze zeggen dat ze je een vervangende tel geven of betalen.
En als je echt je tel niet kan missen had TS dat natuurlijk al moeten zeggen bij het inleveren.
Nu is het zo van : "ik kon 1 week zonder, maar nu moet ik een week op jullie kosten."

Is trouwens imo niet bevoordelijk voor de sfeer/afloop (maar dat is mijn mening)

edit:
DDK, ik wil niet namens jou praten, ben het alleen met je eens.

Vochtige kip, hehe

[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 12-09-2003 22:28 . Reden: Disclaimer ]

{signature}

• soepkip

soepkip

Voutloos schreef op 12 september 2003 @ 14:21:
Je digitale variant bedoeld dat in de AV niets staat, waarin ze zeggen dat ze je een vervangende tel geven of betalen.
En als je echt je tel niet kan missen had TS dat natuurlijk al moeten zeggen bij het inleveren.
Nu is het zo van : "ik kon 1 week zonder, maar nu moet ik een week op jullie kosten."

Is trouwens imo niet bevoordelijk voor de sfeer/afloop (maar dat is mijn mening)

edit:
DDK, ik wil niet namens jou praten, ben het alleen met je eens
Vergeet niet dat de AV bedoelt is voor de reparatieperiode, dat is ook normaal, alleen de telefoon is gerepareerd, en men houd zijn telefoon onterecht 'in gijzeling'
Als TS door deze actie genoodzaakt is extra kosten te maken (dmv. het aanschaffen/huren van een telefoon omdat deze noodzakelijk is voor zijn kostwinning) dan is het zeker billijk dat de TS deze kosten probeert te verhalen op deze toko

Maar dit kan men pas doen als TS eerst een aantal stappen onderneemt.
stap 1 is een officieel communicatiekanaal kiezen (post)
hierin kort maar duidelijk jouw standpunt aangeven met verduidelijking datmen onterecht de telefoon vasthoud.
met een uiterste termijn waarop zij een specifiek antwoord incl ter zake doend e kopieen van gevonden bewijzen dat dit geen garantieschade zou zijn.

Krijgt men dit niet binnen die termijn dan moet TS het bedrijf in gebreke stellen, waarin men ook duidelijk steld dat TS van plan is de gemaakte kosten ter vervanging van het toestel (mits strikt noodzakelijk) verhaald op de wederpartij

[ Voor 27% gewijzigd door soepkip op 12-09-2003 15:57 ]

Beste film ooit

Verwijderd

Ik moet eelijk zeggen dat ik de uitleg van mijn vochtige naamsgenoot niet onredelijk vind klinken... Kweet alleen niet of eea rechtsgeldig is maar het geeft wellicht nieuwe mogenlijkheden.

• soepkip

soepkip

@virtuele kip
Dit raad ik je aan alleen te doen als je het hard kunt maken, bv als je werkgever bereid is te verklaren dat het niet hebben van je telefoon je hinderd in je werk

Beste film ooit

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:51 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Precies als de poster niet in staat is een duidelijk en formele mail op te stellen, kunnen wij dit ook met zijn allen doen, uiteraard met wetsartikelen and all in it :)

--------------------------------------
beetje offtopic maar wel met betrekking tot garantiebepalingen, mijn neefje had zijn mobo teruggebracht (ik had hem getest en conclusie: dood). Was niets aan gekloot en de winkel had zelf CPU/MEM op MOBO geplaatst. Het mobo valt nog binnen de garantietermijn en er is niets extras mbt voorwaarden te vinden op de site van www.fascom.nl zelf.

Zij sturen dit mobo terug en kwamen met de mededeling naar mn neefje (ik was er niet bij) dat hij waarschijnlijk een nieuwe zou krijgen oid maar dat hij voor de verzendkosten moet opdraaien :?

Dan vraag ik hier aan iemand die de "spelregels" beter kent, of dit legaal is? volgens mij niet binnen de garantieperiode

[ Voor 68% gewijzigd door n00bs op 15-09-2003 15:57 ]

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09-2025
hasse_m: Een algemene email aanval van dit forum zal de TS zeker niet in zijn zaak sterken. Is zelfs bij een eventuele civiele zaak tegen hem te houden.

Wat ik nog steeds opvallend vind is het gescherm met juridische teksten en constructies terwijl ik sterk de indruk krijg dat niemand van de posters het BW erop nageslagen heeft.
Een consument staat weliswaar sterk inzake garantierecht, maar niet zo sterk als hier en daar beweerd wordt.

Bij het inleveren van de de telefoon is de TS al dan niet stilzwijgend accoord gegaan met reparatie voorwaarden. In die voorwaarden staat dat bepaalde defecten van garantie uitgesloten zijn. De verkoper beroept zich op een dergelijk mankement. Daardoor meent hij het recht te hebben van de TS reparatiekosten te kunnen vorderen. Aan deze betalingsverplichting ontleent hij vervolgens weer zijn retentierecht (hij houdt de telefoon onder zich, totdat betaald is).

Er zijn nu 2 oplossingenen:
- Bewijs vragen voor de waterschade, er geld inderdaad een omgekeerde bewijslast. Kan dit bewijs niet overlegd worden, dan viel de telefoon onder de garantie. Er is dus geen betalingsverplichting en het retentierecht van de verkoper vervalt. Hij moet de telefoon zo snel mogelijk teruggeven aan de TS.
- Betalen onder BEZWAAR. De verkoper verliest na betaling zijn retentie recht, en stuurt de telefoon op. Vervolgens ga je alsnog de discussie over de waterschade aan. Verliest de verkoper die discussie dan gold de betaling als onverschuldigd, en kan je je geld terugvorderen.
Voordeel van die variant is dat je telefoon zo snel mogelijk terughebt en niet EERST een hele juridische procedure uit moet vechten. Per saldo is er financieel geen verschil.
<b>MAAR LET OP</b>: Maak aangetekend duidelijk dat je betaling ONDER BEZWAAR is. doe je dat niet, dan is je betaling te interpreteren als instemming met de gang van zaken en kan later geen sprake meer zijn van een onverschuldigde betaling. Je hebt dan geen recht meer op teruggave van je geld.

Het is overigens vrij effectief om onder aan je aangetekende communicatie een termijn op te geven, bijv een week, waarin je een oplossing verwacht. Je belooft vervolgens dat je na die termijn "de zaak uit handen zal geven". De dreiging van een civiele procedure, en de openbaring daarvan, is vaak voldoende om de afhandeling in een stroomversnelling te doen komen.

Over schadevergoeding voor een vervangend toestel:
Schadevergoedingen worden niet altijd toegekend naar werkelijke omvang maar geabstraheerd. De rechter zal je waarschijnlijk het bedrag toewijzen dat hij toereikend acht om in een algemeen geval voor vervangende telefonie te zorgen. En dat is vaak lager dan je zelf regelde.

[ Voor 24% gewijzigd door schijndel op 15-09-2003 16:10 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En in iedergeval voortaan die GSM toko lekker omlaag modden in de shopsurvey... wat een rare praktijken houden zij er op na :?
Dit soort bedrijven mogen van mij gelijk failliet gaan :Z

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-02 13:42
Eigenaar van gsmstunter is ene Coen, misschien kan je die rechtstreeks een mailtje sturen (coen@gsmstunter.nl). Maar zeer waarschijnlijk is dit mailtje van hem afkomstig, aangezien hij altijd zulk soort mailtjes stuurt (taalgebruik).

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:51 ]

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
GSMstunter, daar had ik ook zoiets raars mee :X
Ik had dus hetnet gedumpt (had ADSL van XS4ALL genomen :9 ), en zodoende ging mijn @hetnet.nl account dus ook weg :P
Dus ik heb GSM stunter netjes gemeeld of ze voor toekomstige communicatie, etc, mijn nieuwe @xs4all.nl meeladres wilden gebruiken (maw ff mail adres veranderen in hun systeem).
kreeg ik als antwoord terug:
Dit kan niet veranderd worden
:X

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Grimreaper schreef op 15 september 2003 @ 16:02:
Wat ik nog steeds opvallend vind is het gescherm met juridische teksten en constructies terwijl ik sterk de indruk krijg dat niemand van de posters het BW erop nageslagen heeft.
Een consument staat weliswaar sterk inzake garantierecht, maar niet zo sterk als hier en daar beweerd wordt.

Bij het inleveren van de de telefoon is de TS al dan niet stilzwijgend accoord gegaan met reparatie voorwaarden. In die voorwaarden staat dat bepaalde defecten van garantie uitgesloten zijn. De verkoper beroept zich op een dergelijk mankement. Daardoor meent hij het recht te hebben van de TS reparatiekosten te kunnen vorderen. Aan deze betalingsverplichting ontleent hij vervolgens weer zijn retentierecht (hij houdt de telefoon onder zich, totdat betaald is).
Ik vind het leuk dat je opmerkt dat het BW niet gelezen wordt bij deze zaak. Dan had ik toch op zijn minst het vetgedrukte stuk wel iets anders willen zien, nml. dat contractuele garantie van de winkel best allerlei voorwaarden mag bevatten, maar nimmer de wettelijke garantie kunnen beperken. Verder is de gedachte dat nadat de telefoon gekocht is er blijkbaar nog extra reparatievoorwaarden in stelling worden gebracht onzinnig (waarbij je de AV toets (zijn ze wel van toepassing cq ter hand gesteld) niet eens uit de kast trekt en wederom nalaat te vermelden dat de wettelijke garantie geenzins afbreuk lijdt door wat er in die reparatievoorwaarden zou staan, daarvoor zet Boek 7 allang de toon).

Misschien een simplificatie ter wille van de begrijpelijkheid, maar wel wat slordig ten opzichte van je 'BW opmerking' ;)

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:51 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Voor beantwoording van die vraag is wel wat meer informatie nodig.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

offtopic:
Wekkel, is het wettelijk toegestaan dat wanneer een product kapot gaat binnen de garantieperiode en dit niet door de gebruiker is veroorzaakt, maar gewoon een deffect in het product, dat een winkelier het product vervangt, maar verzendkosten vraagt (waarschijnlijk voor het versturen van of het oude deffecte product of anderzijds het nieuwe vervangende product?

Naar mijn id is dit niet toegestaan bij de wet

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
Waarom belt de TS niet even met het bedrijf, het tel. nr staat gewoon op de site. Geen telefoon, kom op man er zijn toch wel mensen die er wel eentje hebben?

Overigens zou het zo moeten zijn dat GSMstunter de klant een keus had moeten geven; Aangezien de klant redelijkerwijs verwachtte dat het toestel onder garantie zou worden gerepareerd (zonder kosten).

Als bij inspectie blijkt dat er wel extra kosten zullen worden gemaakt, dan heeft gsmstunter de plicht de klant daarvan op de hoogte te stellen en zo kan de klant beslissen of hij/zij daar mee akkoord gaat. Immers, Gsmstunter heeft een overeenkomst met de klant mbt. garantie. De klant heeft geen overeenkomst met de fabrikant.

Daarnaast moet ook nog aannemelijk gemaakt worden dat de schade valt onder 'oorzaken van buitenaf'. De bewijslast daarvoor ligt bij Gsmstunter, niet bij de klant.

De verzendkosten zijn overigens voor de klant, dat staat duidelijk op de site dus dat kon je weten toen je een overeenkomst aanging met gsmstunter. daar zou ik dus niet teveel van verwachten.

In een rechtzaak zal het waarschijnlijk uitdraaien op het 'redelijkerwijs' gedeelte. immers, de klant ging er vanuit dat e.e.a. onder garantie zou vallen. Als uitzonderingen hierop niet gemeld zijn bij het afgeven dan kan de klant zich hier op beroepen.

maareh, heb je al gebeld? je komt er toch wel uit met de eigenaar wellicht?

@n00bs: verzendkosten mogen wel berekend worden, dit staat niet uitgesloten in de wet, het zijn namelijk indirecte kosten mbt de reparatie. Het staat dus los van de reparatie zelf (die wel onder garantie zou vallen). De bepalingen op de site over de verzendkosten zijn duidelijk en eenduidig en niet nietig mbt de wet.

[ Voor 19% gewijzigd door BuG2FiX op 17-09-2003 13:25 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het kooprecht bevat maar een paar bepalingen, lees ze eens door ;)
Artikel 7:6 BW
1.
Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
(Afdeling 3)
Artikel 7:21 BW
1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
c.
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2.
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
De verzendkosten zijn dus keihard exit als het om vervanging van een zaak gaat op grond van wettelijke garantie. Dit geldt overigens ook voor reparatie (Dûh).

Ik weet niet wat voor soort schade het in kwestie betreft. Dat is ook moeilijk te achterhalen aangezien de telefoon bij GSMStunter ligt (of het reparatiebedrijf). Vocht- danwel valschade uitsluiten van garantie lijkt mij niet bezwaarlijk, omdat dit ook niet echt onder de wettelijke garantie valt te brengen. De wettelijke garantie is namelijk helemaal geen hard gegeven. De wet brengt het onder de noemer: redelijke verwachting.
Artikel 7:17 BW
1.
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Dit is wat de kern van de wettelijke garantie is. Bij de koop van een 2e hands product kan je dus in principe minder verwachten van het product dan bij de koop van een nieuw product.

Hoe werkt het bij GSMStunter eigenlijk? Je koopt een telefoon bij ze, en sluit via GSMStunter een abo af bij een provider?

[ Voor 4% gewijzigd door Wekkel op 17-09-2003 13:30 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:52 ]

• Dreamer
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

Allanon hoe staan de zaken??

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij ligt de telefoon van TS nog bij GSMStunter.nl :|

• flagnite
  • Niet online
Wat ook best leuk is om te zien hoe op de homepage van gsmstunter garantie wordt 'gegeven'.

"Op de garantie voorwaarden van de fabrikant heeft Gsmstunter.nl geen invloed. Gsmstunter.nl is niet verder aansprakelijk dan hetgeen door de fabrikant in haar verzekering is gedekt.Gsmstunter.nl is slechts een tussenpersoon
"

Voor TS als klant zijnde is dit natuurlijk volstrekt irrelevant. Klant heeft garantie bij de winkel, niet bij de fabrikant. Hoe de winkel vervolgens zijn geld weer terug krijgt van de fabrikant is niet het probleem van de klant.
Normaal gesproken zijn op reparaties trouwens ook de AV van UNETO/VNI (www.uneto-vni.nl) van toepassing.

Daar staat onder andere in dat je voor het opsturen van een reparatie dus vooraf een kostenraming afspreekt. Worden de kosten hoger, krijgt de klant een prijsopgave en kan kiezen of de reparatie al dan niet wordt uitgevoerd.

In geval van een garantieclaim komt het er dus op neer dat je een kostenraming van 0 euro hebt en je dus een prijsopgave krijgt als er wel kosten bij komen (dus als de reparatie buiten de garantie valt).

Overigens kom ik in de praktijk reparaties tegen (ook van gsm) en heb ik nog nooit meegemaakt dat een garantieclaim door de fabrikant wordt afgewezen zonder dat je echt kunt opvragen wat de reden daarvan is.

Je kunt natuurlijk ook nog naar een geschillencomissie stappen mocht het conflict niet goed opgelost worden.

• soepkip

soepkip

flagnite schreef op 17 september 2003 @ 15:07:
Wat ook best leuk is om te zien hoe op de homepage van gsmstunter garantie wordt 'gegeven'.

"Op de garantie voorwaarden van de fabrikant heeft Gsmstunter.nl geen invloed. Gsmstunter.nl is niet verder aansprakelijk dan hetgeen door de fabrikant in haar verzekering is gedekt.Gsmstunter.nl is slechts een tussenpersoon
"
Wat een stelletje aso's !
alsof ze zelf niet weten dat dit niet geldig is, en de gewone man die het niet doorheeft, of die geen zin/geld heeft om na langdurige strijd z'n gelijk te krijgen draait er weer voor op.

Kunnen we niet eens in de shopservey ook een maatstaf voor de voorwaarden van de shop geven ??
Kunnen we dit soort mensen eens heel hard negatief beoordelen.

[ Voor 4% gewijzigd door soepkip op 17-09-2003 16:22 ]

Beste film ooit

Verwijderd

.

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:52 ]

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
gsm stunters jah.. gaste sporen niet echt.

hadden jou telefoontje gewoon moeten repareren zonder flauwekul.
tis ook altijd wat :S

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

soepkip schreef op 17 September 2003 @ 16:22:
Kunnen we niet eens in de shopservey ook een maatstaf voor de voorwaarden van de shop geven ??
Kunnen we dit soort mensen eens heel hard negatief beoordelen.
Ik ben hard bezig met een stukje in-dept over algemene voorwaarden. Het is alleen lastig om het goed leesbaar te houden en niet teveel van de boeken over te pennen. Dit komt als aanhangsel in een soort koopgidsje, waar vakanties al niet goed voor zijn :) Het is alleen erg moeilijk om het kort en duidelijk (voor leken) te houden. 't zal dan ook nog wel even duren voordat ik het af heb. Het uiteindelijke doel is dat een lezer aan de hand van bijvoorbeeld het AV-stukje toch een aardig idee heeft wat wel en wat niet toelaatbaar is in AV en wat de gevolgen zijn van het toch opnemen. Het AV aanhangsel zou in principe ook bruikbaar zijn voor internet- en GSMtopics.

Verwijderd

We kunnen wel blijven speculeren of het nou eigenlijk allemaal mag enzo maar ik ben wel heel benieuwd hoe het is afgelopen...of hoe het verder gaat!!!

• flagnite
  • Niet online
Afhankelijk van de leeftijd van het apparaat is het heel simpel:
<6 mnd: Omgekeerde bewijslast -> winkel moet bewijzen dat er onzorgvuldig met het apparaat is omgegaan. Anders wordt het dus of gratis gerepareerd of gratis vervangen.
6-12(24?) mnd: Klant moet aantonen dat apparaat defect is gegaan bij 'normaal' gebruik. In geval van onzorgvuldig gebruik had de klant eerst akkoord moeten geven voor de reparatie. Nu mag dus het toestel terug gevraagd worden in originele staat ;) Komt in het kort ook op een gratis reparatie uit.

Meeste fabrieksgaranties houden overigens in dat die omgekeerde bewijslast 12 mnd is, maar volgens Consumentenkoop is het iig minimaal 6 mnd.

Ben trouwens eigenlijk wel benieuwd wat voor merk/type telefoon dit was (+ leeftijd)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wekkel schreef op 17 September 2003 @ 16:34:
[...]

Ik ben hard bezig met een stukje in-dept over algemene voorwaarden. Het is alleen lastig om het goed leesbaar te houden en niet teveel van de boeken over te pennen. Dit komt als aanhangsel in een soort koopgidsje, waar vakanties al niet goed voor zijn :) Het is alleen erg moeilijk om het kort en duidelijk (voor leken) te houden. 't zal dan ook nog wel even duren voordat ik het af heb. Het uiteindelijke doel is dat een lezer aan de hand van bijvoorbeeld het AV-stukje toch een aardig idee heeft wat wel en wat niet toelaatbaar is in AV en wat de gevolgen zijn van het toch opnemen. Het AV aanhangsel zou in principe ook bruikbaar zijn voor internet- en GSMtopics.
_/-\o_

Verwijderd

.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:52 ]

• Arunia
Ik denk dat je daar nog even op kan wachten.

Zoals eerder gezegd, moet de winkel altijd een prijsopgaaf geven voor het te repareren product. Het is dus uit den bozen om een product te (laten) repareren zonder toestemming van de desbetreffende klant. Als het een goede winkel betreft, dan vragen ze nog aan jou of het gerepareerd mag worden en wat de kosten hiervan zijn zelfs al heb je toestemming gegeven om het gewoon te laten repareren ongeacht. Maar aangezien GSMstunter hiermee al aan het stunten is geweest, door zonder te vragen de reparatie door te laten voeren. Daarnaast geven ze ook nog eens onduidelijk aan wat het probleem is... Eerder gezegd niet aan.
Daarbij zou ik iedereen willen adviseren om NIET een mail of brief te sturen om TS te "helpen". Zoals gezegd bevorderd dit de zaak totaal niet. Je hebt dan meer de kans dat de zaak stuk loopt. Zelfs al vraagt de TS of je het wel wilt doen, dit komt hem echter niet ten goede.

Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe dit af gaat lopen. Hopelijk geeft de TS ook nog aan wat de stand van zaken zijn.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Wekkel schreef op 17 September 2003 @ 13:28:

Hoe werkt het bij GSMStunter eigenlijk? Je koopt een telefoon bij ze, en sluit via GSMStunter een abo af bij een provider?
Meestal gaat het zo:
Online vraag je een contract aan, ze sturen jou een invulformulier,
daar lever je legitimatie gegevens bij (ID, bankpas en evt. bankafschrift).
Dan sluiten zij je aan bij een provider en daarna krijg je een telefoon er gratis bij.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• soepkip

soepkip

Paitor schreef op 19 September 2003 @ 13:38:
[...]

Meestal gaat het zo:
Online vraag je een contract aan, ze sturen jou een invulformulier,
daar lever je legitimatie gegevens bij (ID, bankpas en evt. bankafschrift).
Dan sluiten zij je aan bij een provider en daarna krijg je een telefoon er gratis bij.
Mooi..dit betekend dat jij strikt gezien het abbonement bij HEN hebt gehaald...niet bij de telco.....ook al zijn zij de tussenpersoon, de koop met bijbehorend abbonement is een overeenkomst tussen die toko en jouw..

In theorie komt het erom neer dat je gedurende de tijd dat jij geen telefoon hebt, de abbo kosten niet hoeft te betalen... :)
in praktijk komt dat erop neer dat de telco jouw abbo afsluit, en dat het bijna onmogelijk is om jouw gelijk te krijgen :(

Beste film ooit

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
:(
ik heb ook eens(voor een maand terug) een welles nietus akkefietje gehad met vodafone; ik heb het tot aan de geschillencommisie moeten laten komen voordat ik mijn gelijk kreeg...

topicstarter; suc6 (let op; je staat dus in je recht om 2 redenen:
- zij moeten BEWIJZEN dat de schade door jou komt, omdat het anders gewoon onder garantie valt. en
- zij hebben zonder toestemming die kosten 'gemaakt'; ben jij niet mee accoord dus mag jij (zoals eerder opgemerkt) je toestel in originele staat opvragen.

http://www.geschillencommissie.nl/ --> bij mij kwam vodafone over de balk voordat ik 35 euro moest betalen helaas kan jij niet naar deze comissie stappen omdat jouw bedrijf hier niet is aangesloten

jij moet het dus via andere wegen oplossen eventueel

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Hier dan een update, excuus voor de lange tussentijd

op volgorde van datum, is weer genieten geblazen....
ik heb het er nog met mijn baas over gehad en hij wil wel de helft af
hallen.
dus dat u nog EUR 20 moet betalen.
ik hoop snel meer te horen van u.

met vriendelijke groet,
gsm stunter
Geachte mevrouw,

Voor ik bij jullie mijn abonnement afsloot heb ik eerst gekeken en gesproken
met mensen over hun ervaring met GSMstunter. De reviews en gesprekken hebben
toen geleid dat ik mijn bestelling bij jullie heb geplaats en ik u bij een
aantal mensen heb aangeraden als een bedrijf waar met goed en goedkoop
gsmabonnementen en telefoons kan bestellen. Mijn ervaringen met GSMstunter
zijn tot nu toe erg goed geweest, en ik zou dit graag zou willen houden. Het
is echter nog steeds het geval dat ik niet voor een reperatie ga betalen die
niet vooraf met mij is besproken en die gezien de gebreken van mijn
begleidende brief onder de garantie valt.

Derhalve zie ik ook af van uw voorstel om de helft te betalen en hoop dat u
hecht aan klantenbinding en service naar de klant toe en het toestel
terstond retourneerd.

Met vriendelijke groet,

Allanon
Dus als ik het het goed begrijp gaat u op het voor stel in van de helft van de
kosten
Geachte mevrouw,

Zoals in mijn vorige brief al gemeld "dat ik niet voor een reperatie ga betalen die
niet vooraf met mij is besproken en die gezien de gebreken van mijn
begleidende brief onder de garantie valt" en "derhalve zie ik ook af van uw voorstel om de helft te betalen en hoop dat u hecht aan klantenbinding en service naar de klant toe en het toestel terstond retourneerd."

Met vriendelijke groet,

Allanon
Nu in afwachting op een reactie op de laatse email.

Mocht hier niets uitkomen ga ik zoals al eerder voorgesteld een aangetekende brief naar de directie/management van GSMstunter sturen, want deze reacties kun je toeschrijven aan een compleet incompetent iemand die en niet kan lezen en niet op een correcte manier kan antwoorden.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43
Allanon schreef:
Derhalve zie ik ook af van uw voorstel om de helft te betalen en hoop dat u hecht aan klantenbinding en service naar de klant toe en het toestel terstond retourneerd.
GSMstunter reageerde:
Dus als ik het het goed begrijp gaat u op het voor stel in van de helft van de kosten
:/ Geeft het niveau wel aan eigenlijk... sjonge wat een trieste zaak. Ik ben benieuwd of ze er uberhaupt kunnen lezen...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ach, ze doen hun best.

• Arunia
Dat wilde ik ook al zeggen, ze doen hun best. Maar je, mijn broertje van 2 (als ik die uberhaupt al zou hebben) leest nog beter dan dat zij doen. Denk dat die hele baas hier niet eens van gehoord heeft. Of dat is de baas doe antwoord.
Daarbij hebben ze nog steeds niet verteld wat de schade nou eigenlijk was. Zo kan ik natuurlijk ook schade op een ander verhalen. Je weet niet eens voor wat voor een reparatie je moet betalen.
Ik weet niet of ze een bedrijfspand hebben. Als het in de buurt zou zijn, dan zou ik eens oogcontact gaan maken. Ik heb het zelf niet zo op dat afstands gedoe.

Voor alle duidelijkheid en je hebt het natuurlijk al begrepen. Je staat in je recht. Ben je trouwens nog lid van de consumentenbond of iets dergelijks? Dan kun je kijken of zij je ook nog kunnen helpen.

Succes, het lukt je uiteindelijk wel.

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Geloof het of niet maar vanochtend stond de postbode aan de deur met een aangetekend pakketje van GSMstunter !!!!!

Mijn telefoon is dus weer terug, gerepareerd en zonder kosten.

Iets met een aanhouder die met zijn recht aan zijn kant toch nog wint.

dank voor het vele advies en de steunbetuigingen _/-\o_

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geef GSMstunter dan nog even een pluim bij de shopsurvey met een uitgebreide reactie ;)

• Arunia
@Wekkel

hebben ze daar nog wel recht op dan?
Lijkt mij van niet.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ze leveren uiteindelijk gewoon service. TS moest er wel wat moeite voor doen, maar uiteindelijk komen ze binnen een maand over de brug. Met dit soort informatie (de aanhouder wint) breng je een waardevolle bijdrage aan de Shop Survey en als je daarbij dat nog een redelijke plus brengt, geef je wellicht het signaal aan GSM Stunter dat service verlenen helemaal geen verlies hoeft te betekenen, maar positieve reclame kan betekenen. Daarmee zijn volgende klanten van GSM stunter weer beter af.

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Tsjah, maar of dit nog onder service valt.

Naar mijn mening is service iets wat een bedrijf levert juist zonder dat je er naar hoeft te vragen. Het is nu afgehandeld, ze hebben gedaan wat ze moeten doen, maar ik heb er wel een beetje een nare nasmaak aan overgehouden.

Zal wel een shopsurvey invullen, want ze komen wel snel over de brug met hun aanbiedingen, die kloppen ook, je krijgt je geld snel terug. Maar voor dit soort zaken moet je wel een lange adem hebben.

• Arunia
@allanon
Amen!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:55 ]

Pagina: 1