Ik heb hier, zoals je bij de foto's van m'n HT hebt kunnen zien ( Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 ), een klein zelfbouw subje staan met een autoamp erop. Deze kan 2x35 of 1x100 gebrugd leveren. Ik had deze dus gebrugd op mijn sub staan voor 100 watt.
Nou vond ik mijn conus al erg snel ver uitslaan. Hij ging wel redelijk hard, maar niet wat ik had verwacht. Nou heeft deze amp een dempingsfactor >200. Maarrrr...als je brugt dan wordt de impedantie van de woofer voor de amp 2 ohm en daarmee halveert ook je dempingsfactor ! Dus ik denk, 'ik neem is de proef op de som en misschien gaattie op 1 kanaal wel ietsjes harder'. Dus ik aansluiten op 1 kanaal et....voila !!!
Holy shiat zeg, wat ging dat ding ineens hard, hij kon ietsjes verder uitslaan dan eerst (waarschijnlijk omdat het wat regelmatiger gaat), hij gaat echt een STUK harder, gok wel 4-5 dB en het klinkt allemaal nu veel strakker en beheerster
Damn, dit had ik echt gewoon niet verwacht ! Dus eigenlijk kan ik je aanraden, afhankelijk van je sub, als je een amp koopt voor je sub om zowiezo geen eentje te kopen met een dempingsfactor in de buurt van de 100 en boven de 200 is zeer fijn
Nou vond ik mijn conus al erg snel ver uitslaan. Hij ging wel redelijk hard, maar niet wat ik had verwacht. Nou heeft deze amp een dempingsfactor >200. Maarrrr...als je brugt dan wordt de impedantie van de woofer voor de amp 2 ohm en daarmee halveert ook je dempingsfactor ! Dus ik denk, 'ik neem is de proef op de som en misschien gaattie op 1 kanaal wel ietsjes harder'. Dus ik aansluiten op 1 kanaal et....voila !!!
Holy shiat zeg, wat ging dat ding ineens hard, hij kon ietsjes verder uitslaan dan eerst (waarschijnlijk omdat het wat regelmatiger gaat), hij gaat echt een STUK harder, gok wel 4-5 dB en het klinkt allemaal nu veel strakker en beheerster
[ Voor 5% gewijzigd door JT op 10-09-2003 12:57 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning