Midi capture

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Mijn zusje gebruikt heel veel vanBasco, hier heeft ze een aantal liedjes waarbij ze zelf kanalen aan/uit zet (voro drummen/melodie). Dit moet ze telkens opnieuw doen. Helaas kan vanBasco geen midi exporteren.

Bestaat er een midi-capture driver, waarmee in plaats van naar de geluidskaart naar een file wordt geschreven?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Totalrecorder bijvoorbeeld, daarmee kun je gewoon de streamopnemen die door je geluidskaart gaat.

http://www.highcriteria.com/

heb ik hetzelfde mee gedaan voor game-muziek ooit.

[ Voor 18% gewijzigd door BuG2FiX op 10-09-2003 15:13 ]

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Maar, dan maakt 'ie er een .wav van... Ik wil een midi hebben :)

• AxiMaxi
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik snap geen kont van je verhaal.

Kan je misschien kort uitleggen wat VanBasco doet (ik heb er nog nooit van gehoord, namelijk). En wat wil je nou precies?
Je stuurt aan op een oplossing (midi-capture), maar misschien zijn er betere oplossingen... als ik maar kon begrijpen wat je doet en wilt...

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Een programma als Cubase kan toch gewoon midi input opnemen?

• AxiMaxi
Aaah...
* AxiMaxi heeft ff de VanBasco site bezocht en begint het te snappen.

Wat je moet doen is een MIDI-loop aanleggen (MIDI-in en uit met elkaar verbinden d.m.v. een kabeltje aan je gameport) en dan een willekeurige MIDI-sequencer installeren om op te nemen.

Kan je niet iets met MIDI-mapper doen?

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Kijk, dat is wat ik wil :) Alleen, in plaats van extra kabel (die ik niet heb) proberen dat softwarematig te doen. De MIDI-output gaat via de MIDI-Mapper naar de geluidskaart, vandaaruit naar boxen. Als ik nu een andere MIDI-Mapper zou gebruiken, die niet naar geluidskaart schrijft, maar naar HDD. Zou dat niet kunnen? (dan zou ik volgens mij een MIDI-output->MIDI-file krijgen)

• AxiMaxi
Nee, je moet een prg hebben dat MIDI data kan opslaan. Onder Windows is dat bijv. Cakewalk, Cubase of een andere MIDI sequencer.

Maar wacht 's... misschien heb ik ergens op een oude M/S DOS diskette nog wel een programmaatje staan dat ingekomen MIDI-data weg kan schrijven...

(ik zoek ff)

Jammer, niet gevonden. Diskette is zoek.

Tijdens het zoeken stond ik overigens te denken: dat vanBasco zendt dus MIDI data, waarschijnlijk naar de MIDI-synth van je geluidskaart. Waar komt anders het geluid vandaan?

Als je dan met knopjes in de weer gaat in vanBasco, muteer je de MIDI stroom. Maar kan je die MIDI stroom die je in vanBasco laadt niet gewoon in een MIDI editor (Cubase, Cakewalk..) inladen en daar vooraf wijzigen?

[ Voor 49% gewijzigd door AxiMaxi op 10-09-2003 21:29 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De oplossing voor de ene helft van het probleem is om Hubi's MIDI LoopBack device te installeren. Hiermee kun je de MIDI-output naar Hubi's device laten lopen i.p.v. de MIDI-mapper.

Het enige wat je nu nog moet hebben is een programma dat MIDI kan opnemen (zoals Cubase), wat dus Hubi's device als input gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 10-09-2003 21:25 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
AxiMaxi schreef op 10 September 2003 @ 21:11:
Als je dan met knopjes in de weer gaat in vanBasco, muteer je de MIDI stroom. Maar kan je die MIDI stroom die je in vanBasco laadt niet gewoon in een MIDI editor (Cubase, Cakewalk..) inladen en daar vooraf wijzigen?
Dat is precies wat ik wil :) Maar, dat kan dus niet. Tenzij ik dat programma hierboven gebruik. Ga ik nog uitvogelen...

• AxiMaxi
Ik neem aan dat je het dan over *.KAR files hebt, want *.MID files zijn gewoon in te laden.

Volgens deze site (pas op, veel pop-ups!) kan je van een *.KAR file gewoon de extensie wijzigen in *.MID. Dan kan je het bestand weer inladen in eerder genoemde pakketten.

Of het werkt, weet ik niet, maar het bestaan van dit programma (website helaas Italiaans) doet vermoeden dat er meer achter steekt.

Doe er je voordeel mee ;)

Nog een tip: bovenstaande links zijn gewoon gevonden met Google >:)

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Waar het mij om gaat, programma geeft midi-output (vanBasco was gewoon voorbeeld), die wil ik afvangen...

Overigens kun je .kar ook gewoon als MIDI inlezen...

• AxiMaxi
Dan moet je er met die MIDI Loopback Device uitkomen.

Pagina: 1