WORD; standaard printer teruglaten komen na sluiten document

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Matched: standaardprinter
Situatie:

Men opent in WORD een document in word en dat print men. Het document wordt geprint met de etikettenprinter daar het een etiket is 8) .

(even tussenhaakjes: de etikettenprinter is niet de standaardprinter. De standaardprinter is de HP5000)

Daarna sluit men dat document en opent men een ander document. Dit wil men printen. Als je dan op het figuurtje van de printer klikt (dus NIET via Bestand-->Afrdukken) dan gebruikt WORD de laatst gebruikte printer. Aangezien dat in dit geval niet de standaardprinter is wordt er vaak een brief naar de etikettenprinter gestuurd. (per ongeluk)

Is er een oplossing om WORD standaard na afsluiten van een document weer naar de standaardprinter te laten afdrukken?

thnx

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 17:41
Geen matches
Je zou een macro AutoClose kunnen maken in het document waarin je met het commando ActivePrinter= de standaard printer selecteert. Dit werkt het eenvoudigst als de standaard printer overal waar het document wordt gebruikt hetzelfde is. Anders moet je met een AutoOpen-macro op de een of andere wijze (hidden text?) de printernaam (kan je opvragen met ActivePrinter) opslaan en die in de AutoClose-macro weer selecteren.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Geen matches
Nog beter zou zijn in Normal.dot (in ThisDocument):
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Private Sub Document_Close()
   ActivePrinter = "\\MYPRINTSRVR\P01"
End Sub

Private Sub Document_New()
End Sub

Private Sub Document_Open()
End Sub

Waarschijnlijk is alleen Document_Close() voldoende, denk ik. Hierboven zie je de overkill-methode >:).

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Geen matches
eh...
Maar als ik het goed begrijp moet dan het geopende document dus al die printernaam hebben. En als mensen een email met een document krijgen?
En die macro's, moeten die altijd handmatig aan of uit gezet worden?

Sorry voor de macron00b-vragen, maar macro's ken ik (nog) niet echt.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 17:41
Geen matches
Even de volgende code in het document zetten:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Public Printernaam As String

Sub AutoOpen()
    Printernaam = ActivePrinter
End Sub

Sub AutoClose()
    ActivePrinter = Printernaam
End Sub

Hierbij sla je de naam van de actieve printer op het moment van openen op in een variabele, en maak je die weer actief op het moment van sluiten van het document.

Je krijgt nu wel een melding dat er een macro in het document zit, maar als je het bestand naar iemand e-mailt, kan je dat vermelden, dan weet 'ie ook waar 'ie aan toe is :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Matched: standaardprinter, vba
Normal.dot is het standaardsjabloon van Word, dat wordt geladen zodra je Word opstart. Hierin staan alle door de gebruiker te wijzigen instellingen.
In Normal.dot heb je ook de mogelijkheid het gedrag van Word aan te vullen als er een document geopend, gesloten of gecreëerd wordt; dit is wat in mijn post de bedoeling is. Je moet natuurlijk wel "\\MYPRINTSRVR\P01" vervangen door de locatie van de standaardprinter.
Rwin schreef op 10 September 2003 @ 15:24:
[...]
Sorry voor de macron00b-vragen, maar macro's ken ik (nog) niet echt.
In dat geval zou ik maar eens wat gaan rondfietsen in de Help van de VBA-editor en van Word zelf. Zoek bijvoorbeeld een naar "Sjabloon Normal".

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1