Toon posts:

[XP] DirectX uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op het netwerk van onze opleiding is een nieuwe rage aan de gang. Doom! (Ja, inderdaad dat stokoude spel) Op zich geen probleem, we staan een oogje toe (ook omdat we niet echt weten hoe we het kunnen voorkomen :) ) Anyway, nu komen er binnenkort ook een paar computers in een echte stilteruimte en daar mag Doom dus absoluut NIET lopen.

Mijn eerste ingeving is om DirectX uit te schakelen en/of te verwijderen. Enig idee hoe we dit voor elkaar krijgen?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij Start -> Run -> dxdiag -> Beeldscherm de DirectX 'functies' disablen? :)
Kan je eventueel ook doen bij 'geluid'.

edit: Je kan ook even zoeken naar 'DirectX destroyer', die gooit heel DirectX weg. Voor 9x bestaat het iig zeker (zelf ooit gedaan), of het ook voor NT/2000/XP is, weet ik niet zeker.

[ Voor 68% gewijzigd door Vinnie op 10-09-2003 12:35 ]

C:\>_

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
euhmm, stok oude doom, is en dos spel en gebruikt toch echt nog geen directx ;)

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:58
Gewoon controlles gaan uit voeruh... Dit helpt jammer genoeg bij onz op school! Ik ben nou de hele tijd bezig mijn pc zo genaamd te resettuh alz die l*l komt... :(

Verwijderd

haha.. zonder DX loopt Doom ook wel hoor ;)

Maar ik mag toch aannemen dat als je tegen de studenten zegt dat het daar niet mag dat ze het dan ook gewoon niet doen :?

Of is het MBO ofow? (<< die zijn vaak erg kinderachtig!!)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 15:54 ]

• Vinnie
  • Niet online
SaiBork schreef op 10 September 2003 @ 12:39:
euhmm, stok oude doom, is en dos spel en gebruikt toch echt nog geen directx ;)
DooM for Windows 95 werkt wel via DirectX, dat lijkt me wat hij bedoelt.
De originele DOS versie van DooM kun je nog eens zo niet spelen in XP zover ik weet.

(Er kan ook de geluidskaart/PC-speaker uit worden gegooid, maar dat is wel erg lomp :))

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad Doom for 95 waar het om gaat en dxdiag heb ik geprobeerd. Zal eens gaan zoeken naar DirectX destroyer. Nog andere suggesties?

• Vinnie
  • Niet online
En wat is het resultaat :? Want van 'heb ik geprobeerd' heeft nog niemand wat aan ;)

Je kan ook bij beeldeigenschappen > geavanceerd > probleemoplossing de versnelling helemaal naar links zetten, dat staat iig ook zo standaard in Windows 2003 waardoor je ook niet echt spelletjes kan spelen :+

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 10 September 2003 @ 15:38:
En wat is het resultaat :? Want van 'heb ik geprobeerd' heeft nog niemand wat aan ;)
Dat dat dus niet werkte.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BeZaX schreef op 10 September 2003 @ 12:40:
Gewoon controlles gaan uit voeruh... Dit helpt jammer genoeg bij onz op school! Ik ben nou de hele tijd bezig mijn pc zo genaamd te resettuh alz die l*l komt... :(
Zo te zien volledig terecht.
Het lijkt mij verstandiger dat je je aan spelletjes spelen verspilde tijd benut om eens behoorlijk nederlands te leren schrijven.

/flame off.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik Doom maar blokkeer met "don't run specified Windows applications" in de policies, maar dat is verre van perfect. Je kunt het gewoon via command prompt starten of de naam veranderen. Is het niet mogelijk om een programma op basis van de hash code te blokkeren?
Pagina: 1