Ik ben als beheerder van een redelijk grote hosting provider op zoek naar een oplossing om iets te doen aan de users die de pop3 server lopen te hammeren. Niet alleen is 't vrij irritant (sommige hebben de interval echt op 30 seconden/24h per dag staan..), maar de load loopt ook al gauw op wanneer het om meerdere accounts gaat. Wat we graag zouden zien is dat er een automatisch mailtje wordt gestuurd wanneer er vaker dan xx keer per uur wordt ingelogd. Nu draaien we qpopper op onze linux servers en ik heb al gezien dat daarmee een dergelijke optie niet standaard ingebouwd zit. Ook heb ik niet echt een geschikte oplossing gevonden via google.
Heeft er iemand misschien ervaring met het opzetten van iets dergelijks? Is dit gedaan door via een bash script de logfiles uit te lezen, of toch op een andere manier? Iemand anders misschien tips?
Heeft er iemand misschien ervaring met het opzetten van iets dergelijks? Is dit gedaan door via een bash script de logfiles uit te lezen, of toch op een andere manier? Iemand anders misschien tips?
Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds