KPN ADSL USB modem -> Router

Pagina: 1
Acties:

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Hoi,

Ik wil een configuratie van de Alcatel USB modem omzetten naar een routertje zodat ik met meerdere clients internet op kan.

Nu heb ik gisteren een EZ Connect™ 2-port Router with Built-in ADSL Modem (SMC7401BRA) gekocht. Als ik deze echter aansluit werkt deze niet. Sterker nog: Heel de telefoonlijn is opeens dood. De adsl loopt via een ISDN lijn en daar zit zo'n converter van KPN tussen. Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen / wat ik fout doe?

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:42
verschil tussen analog en digitaal modem?

cd /pub && more beer

Verwijderd

Kan deze router wel met ISDN overweg? Ik zie het nl. niet staan op de site, en de meeste fab. hebben 2 versies, eentje voor analoog en eentje voor ISDN.

• Gilles
Weet je zeker dat er verschiil is in modem? Ik begreep dat er alleen een extra kastje tussen geplaatst wordt wat mogelijk maakt om te ADSL'en over een ISDN verbinding. Maar jij weet dus zeker dat er verschil is in modem?

• JvS
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een isdn adsl modem is anders dan een pots/pstn modem, maar daar merkt een router aan de USB kant van de modem niets van. Op de PC wordt-ie ook gewoon als hetzelfde apparaat herkend. Dat maakt dus niets uit volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 10-09-2003 13:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:37
als je idsn gebruikt moet je idd de brb versie van de router hebben

Tijd van werken, tijd van rusten

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ow, ik lees verkeerd. Het gaat om een modem-router :o. Dan moet je inderdaad een isdn versie hebben (ik dacht dat het om een USB modem op een router ging ;))

(wel vet, dat ding support traffic shaping :o)

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 10-09-2003 13:50 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij de gegevens van dat modem/ADSL staat: One ADSL RJ-11. Dan is dat toch voor analoog? Want ISDN heeft toch een RJ45 stekker?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:56
Nee, die RJ-11 niet. Je moet kijken naar Annex A en Annex B. A=analoog, B=isdn.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Br@m: Nee, adsl over isdn splits je af voor de NT1, en dan gebruik je nog gewoon RJ11 stekkertjes. Daar kan je het niet aan zien. Ik probeer het in de specs op te zoeken, maar ik zie niets over specifiek ISDN/POTS staan, maar je kan ervanuitgaan dat als het er niet bijstaat, het modem voor adsl over PSTN/POTS bedoeld is.

Die BRB versie kan ik niet zo snel vinden btw

edit
Eastern schreef op 10 September 2003 @ 13:51:
Nee, die RJ-11 niet. Je moet kijken naar Annex A en Annex B. A=analoog, B=isdn.
Aha! Dat wist ik niet :). Leer je er nog wat bij :)

Specs:
  • Supports Annex A full-rate ADSL:
    up to 8Mbps downstream, up to
    1Mbps upstream (G.992.1 & T1.413,
    Issue 2)

[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 10-09-2003 13:53 ]

• Gilles
Ok nu wordt ik echt gek geloof ik.
Ik heb nu dus die router geruild voor een versie die wel geschikt is voor isdn lijnen. Nu ik hem echter uit de verpakking haal zit er ineens een rj-45 connector op ipv een rj-11. Wat doe ik fout? Had ik hem nu toch niet moeten omruilen? Wil een rj-11 stekker toch zeggen dat het een analoge lijn is? (Misschien heeft m'n kamerverhuurder een aparte lijn voor analoog dat weet ik echter niet want hij is op vakantie) Of kan een isdn lijn ook een rj-11 stekker voor isdn hebben? Wie helpt mij?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een RJ11 stekker past prima in een RJ45 plug :). Als je maar zeker weet dat dat de adsl ingang is en niet de LAN ingang, kan het geen kwaad :)
een rj-11 stekker toch zeggen dat het een analoge lijn is?
Nee, bij kpn adsl installaties wordt altijd een rj11 gebruikt, zowel bij adsl over isdn als bij analoog :).

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 10-09-2003 17:18 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gilles schreef op 10 September 2003 @ 17:14:
Ok nu wordt ik echt gek geloof ik.
Ik heb nu dus die router geruild voor een versie die wel geschikt is voor isdn lijnen. Nu ik hem echter uit de verpakking haal zit er ineens een rj-45 connector op ipv een rj-11. Wat doe ik fout? Had ik hem nu toch niet moeten omruilen? Wil een rj-11 stekker toch zeggen dat het een analoge lijn is? (Misschien heeft m'n kamerverhuurder een aparte lijn voor analoog dat weet ik echter niet want hij is op vakantie) Of kan een isdn lijn ook een rj-11 stekker voor isdn hebben? Wie helpt mij?
Als er een RJ45 stekker bij zit er staat iets als "wan" onder in plaats van "dsl" dan zou ik die ook maar om gaan ruilen want er zit hoogstwaarschijnlijk geen modem in.

Verwijderd

ik heb ook een smc router voor isdn: 7404brb. de dsl ingang is idd rj45. ik heb gewoon een rj45 plug aan een telefoonkabel geknepen, maar een jr11 schijnt idd ook te passen

zie ook het "grote" topique: [rml][ ADSL Modem] SMC 740x BRx serie[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 17:24 ]

• Gilles
Ok nog even voor de mensen die hetzelfde probleem hadden. Het knippen van een rj45 stekker aan de kabel loste het probleem op. Nu werkt het dus perfect! Bedankt voor de info iedereen. Deze mag dicht wat mij betreft.

Verwijderd

Ik heb hier ook een SMC BARRICADE 7404BRB ADSL Router en ik heb volgend probleem.

Mijn ADSL lijn heeft een RJ11 connector en die kan je wel in de RJ45 connector van de Router proppen maar mijn ADSL Syncro ledje brandt niet :'( En zonder lijn synchro is er ook geen internet...

Nochtans als ik de lijn gewoon op mijn ADSL modem hang dan Synchroniseert die wel...

Moet ik nu toch een RJ45 connector op die kabel zetten en die kabeltjes anders aansluiten of is er een ander probleem ?

Iemand een idee... ???

Verwijderd

je bedoelt dat de lijn op een ander modem wel werkt?

tjsa, een rj11 zou moeten passen, maar ik heb er ook maar gewoon een rj45 aan gezet. probeer het eens: baadt het niet, dan schaadt het niet.

het kan trouwens zijn dat hij in de reset stand staat. dat was die van mij ook meteen na de aankoop. even de nieuwe firmware downloaden, pc aan een poort hangen en de handleiding volgen... (dus de firmware 'updaten')

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 20:34 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:27:
Ik heb hier ook een SMC BARRICADE 7404BRB ADSL Router en ik heb volgend probleem.

Mijn ADSL lijn heeft een RJ11 connector en die kan je wel in de RJ45 connector van de Router proppen maar mijn ADSL Syncro ledje brandt niet :'( En zonder lijn synchro is er ook geen internet...

Nochtans als ik de lijn gewoon op mijn ADSL modem hang dan Synchroniseert die wel...

Moet ik nu toch een RJ45 connector op die kabel zetten en die kabeltjes anders aansluiten of is er een ander probleem ?

Iemand een idee... ???
ja, je moet hem in de DSL of WAN ingang stoppen en niet in de ethernet uitgang.

Verwijderd

Zover was ik ook wel hoor : er staat in koeien van letters : ADSL boven de ingang :) En dat de adsl niet in 1 van de 4 identieke LAN poortjes moet lijkt me logisch ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
SMC levert producten met namen als BRA en BRB (A voor annex a (analoog) en B voor annex b (isdn)).

Gewoon het verkeerde product.

SMC7404BRB werkt wel :P

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:27:

Iemand een idee... ???
Als je adsl over isdn linesharing hebt moet het gewoon werken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1