Toon posts:

Remote Desktop over lan, de mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals mischien meerdere tweakers zit ik met de WAF (wife approaval factor) van al die kabels etc aan die enorm lawaaierige computer in de woonkamer. })
Dus nu zoek ik een compromie.
Ik dacht zelf zo'n barebone systeempje, elcheapo en dan een supersnelle verbinding met de tweakkast in de kelder.
Nu gebruik ik extern bureaublad (windows xp) nu ook al, maar merk toch enige irritante vertraging op met een 10/100 verbinding. Heeft er iemand ervaring ermee of dit met een gigabit netwerk sterk verbeterd.

concreet:
ik zoek iets dat de computer zo volledig en snel mogelijk op afstand kan besturen.
Natuurlijk el-cheapo en liefst klein...

Suggesties ?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:19
100mbit is echt wel genoeg hoor voor remote desktop, ik weet niet welk programma je daarvoor gebruikt.. probeer dameware anders eens!

of zet anders een compaq in je woonkamer die dingen zijn echt enorm stil ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Idd, mn oude Compaq DeskPro 2000 5166MMX is ook verrekte stil. En dat voor een Pentium 1 en (normaal bij andere merken ratelende) harde schijf van 2GB. :+

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien investeren in een design kast met een Wifi netwerkje? =)
Ook een stille voeding en Zallmann koeler doen wonderen.

Voor de meeste toepassingen zoals surfen en tekstverwerken heeft een barebone meer als voldoende rekenkracht. Voor games zijn ze niet echt geschikt imho.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
wlan is een mogelijkheid, maar kan ik daar bijvoorbeeld 30fps mee halen fullscreen ?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:34
30fps in wat? Wil je ermee gaan gamen ofzo? Dat gaat waarschijnlijk nooit lukken.

tvw

Verwijderd

ShotGun schreef op 10 September 2003 @ 14:46:
30fps in wat? Wil je ermee gaan gamen ofzo? Dat gaat waarschijnlijk nooit lukken.
Ik denk dat ie films bedoeld, anders issie iig geen gamer, want die zijn niet snel tevreden met 30fps, eerder 60 :)

Verwijderd

Topicstarter
Gamen doe ik inderdaad zelden B)

Maar inderdaad video, en als je er gewoon mee werkt dan is dat toch wel het minimale wat ik wil hebben.

Verwijderd

Remote Administrator of uhm.... (kom ik zo op terug, ligt op puntje van m'n tong :P ) kan
gewoon vloeiend over 10/100 mbit hoor! Haal je die 100mbit wel? En gebruik je een switch?

PC-Duo heette het :D geloof ik... Is ook zeer snel!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 09:22

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 14:49:
[...]

Ik denk dat ie films bedoeld, anders issie iig geen gamer, want die zijn niet snel tevreden met 30fps, eerder 60 :)
Voor mij is 30fps prima hoor.. moet je nagaan, paar jaar geleden was het minimum 25fps.. gaat ook erg hard omhoog dat minimum..

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:34
Ik denk eigenlijk niet dat dat ooit gaat werken. Want je zit altijd met een videovertraging maar zonder geluidsvertraging. Ook krijg je nog gezeik met overlays.

Misschien kun je beter op zoek gaan naar een oude 400-700Mhz bak en die passief of met stille koeling gaan koelen.

tvw

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Maar als je die barebone in de huiskamer zet , en je server in de kelder,
ga je je dvdtjes toch niet vanaf je server draaien, die doe je dan toch lokaal :?
Of ga je echt eerst naar de kelder , dvdtje in je server , en dan weer naar de huiskamer ...?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:19

Valkyre

Kitesurf FTW!

volgens mij kan je ook met een progje Videolan over het netwerk films kijken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Kijk er zijn talloze oplossingen, maar ik wil de power van de kelder en de reactiesnelheid tijdens het werken niet kwijt, als je bijvoorbeeld veel tekent dan is vertraging met wat je doet en ziet een ramp

Verwijderd

ShotGun schreef op 10 September 2003 @ 15:05:
Ik denk eigenlijk niet dat dat ooit gaat werken. Want je zit altijd met een videovertraging maar zonder geluidsvertraging. Ook krijg je nog gezeik met overlays.

Misschien kun je beter op zoek gaan naar een oude 400-700Mhz bak en die passief of met stille koeling gaan koelen.
Video over WLAN is zelfs bij 10mbit LAN geen enkel probleem hoor..... ik kijk geregeld op die manier films op mijn tv, vanaf laptop dus streaming vanaf pc op zolder :Y)

Verwijderd

Ik heb al tijden remote desktop met me win2k servertje, en daar kan ik echt niet vloeiend een video kijken. En er zit een 100 Mbit verbinding tussen. De server is een duron 1300 dus daar ligt het ook niet aan.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48

LopeZ

Too much is never enough

Titelfix :)

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
mja ik heb zelf me game pc boven en die zorgt er ook voor dat alle nieuwe shit binnen komt ;) en dan een 100mbit lan doort hele huis en dan heb ik beneden een multimedia pc staan met Windows XP Media Center Edition ideaal dvdtje kijken en nieuwe film binnen op me pc gewoon via lan verbinding maken, ook ideaal voor een eventuele MP3 collectie

tis niet goedkoop maar dit is een mooie multimedia pc
http://www.tweakers.net/reviews/401

tis allemaal mogelijk, ligt eraan hoe je het bekijkt en samenstelt

Verwijderd

Ik bedoelde in mijn eerdere post natuurlijk niet dat je films in je remote desktop draait. Het lijkt me duidelijk dat dat nergens op slaat. Remote desktop gebruik je om pc's op afstand te besturen, niet om films mee te bekijken natuurlijk. Dat doe je gewoon met shares.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:36

DkF

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 16:28:
Kijk er zijn talloze oplossingen, maar ik wil de power van de kelder en de reactiesnelheid tijdens het werken niet kwijt, als je bijvoorbeeld veel tekent dan is vertraging met wat je doet en ziet een ramp
Tsja, wat kan ik hier aan toevoegen?
Remote Desktop is gemaakt om eenvoudige handelingen te verrichten op een PC die "ver weg" staat, niet om het dagelijkse taken te doen...

Ik bedoel, je gaat me toch niet vertellen dat je serieus dagelijkse dingen, zoals bijvoorbeeld gewoon al een beetje surfen op internet, of wat photoshoppen, via die remote-desktop doet wil gaan doen? :X

En, tsja, persoonlijk zou ik zeggen:

Om films te kijken, daarvoor gebruik je natuurlijk:

- een kabel van je TV-out op je server naar de woonkamer, of
- een "video-zender", of
- je speelt ze met een lokaal geinstalleerde media-speler via het netwerk af
(wel ff zorgen dat je niet teveel ander netwerkverkeer zoals kazaa ofzo hebt...)

En het gevoel van een snelle PC via een netwerk achter een langzame krijgen, zoals jij beschrijft... Tsja, volgens mij gaat je dat nooit lukken...
Pagina: 1