In mijn code dien ik gebruik temaken van een data access application block. Ik kom er alleen niet uit.
Maar nu vraag ik me af hoe ik hiervan gebruik moet maken. Ik heb in mijn global.asax de volgende procedure staan die zou moeten werken. (Het is de bedoeling dat de storedProcedure de rollen van een gebruiker ophaalt uit de DB en deze in de roleListArray propt.)
Echter wordt aangegeven dat 'SqlHelper' niet declared is. Nu zit de SqlHelper-class volgens mij niet standaard in het framework. Ik heb een instal-bestand gevonden hiervoor.
Deze heb ik geinstalleerd, maar ik weet niet hoe ik nu verder moet. Ik hoopte dat dmv de installatie en het importeren van de 'Microsoft.ApplicationBlocks.Data' namespace het probleem opgelost zou zijn. Niet dus.
Wat moet ik nu nog doen om deze procedure werkende te krijgen??
(Andere belangrijke import die ik niet vergeten ben is: 'System.Security.Principal' just letting u know
)
Maar nu vraag ik me af hoe ik hiervan gebruik moet maken. Ik heb in mijn global.asax de volgende procedure staan die zou moeten werken. (Het is de bedoeling dat de storedProcedure de rollen van een gebruiker ophaalt uit de DB en deze in de roleListArray propt.)
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Sub Application_AuthenticateRequest(sender As Object, e As EventArgs) If Request.IsAuthenticated Then 'Determine this user's roles Dim conn as New SqlConnection ("Initial Catalog=CIV;_ Server=(local); UID=sa; PWD=;") Dim reader As SqlDataReader = _ SqlHelper.ExecuteReader(conn, CommandType.StoredProcedure, _ "rolesForUser", New SqlParameter("@Username", User.Identity.Name)) ' Create an array of role names Dim roleList As New ArrayList Do While reader.Read() roleList.Add(reader("Name")) Loop 'Convert the roleList ArrayList to a String array Dim roleListArray As String() = roleList.ToArray(GetType(String)) 'Add the roles to the User Principal HttpContext.Current.User = _ New GenericPrincipal(User.Identity, roleListArray) End If End Sub |
Echter wordt aangegeven dat 'SqlHelper' niet declared is. Nu zit de SqlHelper-class volgens mij niet standaard in het framework. Ik heb een instal-bestand gevonden hiervoor.
Deze heb ik geinstalleerd, maar ik weet niet hoe ik nu verder moet. Ik hoopte dat dmv de installatie en het importeren van de 'Microsoft.ApplicationBlocks.Data' namespace het probleem opgelost zou zijn. Niet dus.
Wat moet ik nu nog doen om deze procedure werkende te krijgen??
(Andere belangrijke import die ik niet vergeten ben is: 'System.Security.Principal' just letting u know
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 11:58 ]