Aopen 1240/AMH DVD-rom speelt geen DVD+r af

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al een tijdje deze DVD-speler, en kreeg onlangs van iemand een DVD+R waar hij wat bestanden voor me op had gezet. Maar ik kan de dvd niet inlezen. Windows geeft zelfs aan dat er geen dvd/cd in de dvd-speler zit. Nu heb ik de nieuwste firmware geinstalleerd, waarbij staat aangegeven dat dit "dvd+r reading issues" zou moeten oplossen. Dit hielp bij mij dus niet.

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kunt je dvd/cd-speler dus helemaal niet gebruiken? Dan is het logisch dat je dvd+r het ook niet doet. Check ff je aansluitingen in je kast, kijk of je bios de speler wel ziet. Als hij wel in de bios en niet in windows te zien is, daarover zijn al een aantal topics gegaan.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• robbertb
  • Niet online
Par_Martinos schreef op 10 September 2003 @ 16:34:
Je kunt je dvd/cd-speler dus helemaal niet gebruiken? Dan is het logisch dat je dvd+r het ook niet doet. Check ff je aansluitingen in je kast, kijk of je bios de speler wel ziet. Als hij wel in de bios en niet in windows te zien is, daarover zijn al een aantal topics gegaan.
Nee alleen de dvd+r werkt niet. Gewone cd's of cd-r of voorbespeelde dvd's wel.

• Par_Martinos
  • Niet online
Dan ben ik bang voor je dat het gewoon een brakke dvd+r is. Probeer eens een andere.

• robbertb
  • Niet online
Par_Martinos schreef op 10 september 2003 @ 21:23:
Dan ben ik bang voor je dat het gewoon een brakke dvd+r is. Probeer eens een andere.
Ik heb geen andere, dit is me eerste. Het ligt niet aan de dvd+r. Heb em ook al in een andere speler geprobeert waar deze wel gewoon werkt.

• Par_Martinos
  • Niet online
Tja, ik brandde pas een cd'tje, volgens mijn brander prima te lezen, maar met mijn dvd-speler gaf tie geen kik. Omdat het ding voor iemand was zonder brander is het schijfje linea recta richting prullenbak gegaan. Als je een dvd-burner had zou je het ding waarschijnlijk wel kunnen lezen. Kortom, je hebt pecht gehad en vraag die persoon of hij nog een dvd'tje voor je wil branden.

• robbertb
  • Niet online
Par_Martinos schreef op 11 September 2003 @ 07:04:
Tja, ik brandde pas een cd'tje, volgens mijn brander prima te lezen, maar met mijn dvd-speler gaf tie geen kik. Omdat het ding voor iemand was zonder brander is het schijfje linea recta richting prullenbak gegaan. Als je een dvd-burner had zou je het ding waarschijnlijk wel kunnen lezen. Kortom, je hebt pecht gehad en vraag die persoon of hij nog een dvd'tje voor je wil branden.
Hm ik weet niet.. in de cdbrander/dvdspeler combi van me broertje werkt ie wel gewoon terwijl de dvd daar neit in gebrand is.
Ik ben bang dat mn dvdspeler het gewoon niet ondersteund ofzo. Hij komt uit 2001

Verwijderd

Ik heb een zelfde probleem met die Aopen en heb overal gezocht. Blijkbaar kan niemand iets bedenken waardoor dit probleem opgelost kan worden. Ik heb zelfs de laatste biosversie erop gezet, maar ook dit mocht niet baten.
Het gekke is dat ie het een paar jaar wel gedaan heeft en in eens een keer meer op hield. Ik kan nu wel cd-roms afspelen, maar geen dvd's (merk type, etc maakt niet).

Ik vrees dat er weinig gedaan kan worden :?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:27:
Ik heb een zelfde probleem met die Aopen en heb overal gezocht.
Mjaah, die AOpen DVD drives zijn gewoon braque. Ik heb er hier ook regelmatig problemen mee (overslaan bij afspelen audio cd's enz. enz.) Het beste is om gewoon die drive te vervangen, vrees ik...
Pagina: 1