Kabelfoon traag met sitecom router?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.066 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41
Goed, ben gisteravond even een paar uur bij m'n overburen aan het klooien geweest op een sitecom DC-202 router goed werkend te krijgen. De beste mensen hebben kabelfoon met een terayon modem, wat zonder router i.i.g. altijd goed werkte.

Probleem is nu dat de router op zich verbinding lijkt te maken, alleen is de verbinding nogal 'vaag'. MSN werkt bijvoorbeeld wel, en ook www.hotmail.com werkt al duurt het circa een minuut voordat de pagina geladen is. www.startpagina.nl werkt weer niet (of duurt langer als 5 minuten, waarop ik geen zin had om te wachten... ;) )

Ik kan ook pingen naar verschillende site's (ook startpagina.nl en tweakers.net bijv.) welke ook keurig een IP teruggeven. DNS lijkt dus wel te werken, echter de rest van de communicatie gaat amper tot niet.

Router is uiteraard voorzien van de laatste firmware (versie 1630b volgens sitecom). Dit was eerst versie 16.20 maar de upgrade maakte geen enkel verschil...

Via de search kwam ik wel vergelijkbare topic's tegen, al kwamen daar geen bruikbare oplossingen uit naar voren. Iemand meer idee'en over dit probleem? (of zal ik ze maar een draytek verkopen.... ;) )

• Blister
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Blister

Dat dan weer wel...

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik zou toch graag willen weten hoe je dit hebt opgelost. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met een Draytek 2300 (Firmware 2.3.6 ), in combinatie met een Docsis modem (Ook kabelfoon abbonnement).
Krijg dus ook netjes IP van Kabelfoon. Kan pingen naar diverse sites en IP adressen. Alleen is de ping tijd erg onstabiel. Soms een reply in 13 ms, soms timed ie gewoon out. Heel onregelmatig.
Wesites worden wel gevonden, alleen het laden van de website duurt soms wel 3 minuten. Onaanvaardbaar lang natuurlijk.
Mail/MSN etc niet geprobeerd.
De pc waar ik het mee getest hebt draait Windows XP Pro.

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 21:08

grootw

groot, groter, grootw

Nogmaals een verzoek hoe hiermee om te gaan. Hoe kan ik de sitecom router instellen?

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter. Zonder Router werkt internet prima, als ik de Sitecom router er tussen zet wordt het internet verschrikkelijk traag... :(

systeem

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik zit heb toevallig het zelfde probleem ik ben heel de avond bezig geweest maar het wil niet.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem (zelfde configuratie). Zowel de helpdesk van Kabelfoon als Sitecom hebben tot nu toe geen oplossing kunnen geven 8)7 .
Is er al iemand die WEL een oplissing heeft??

Verwijderd

Tjah... twee jaar later heb ik ook het probleem. Zowel de helpdesk van Kabelfoon als Sitecom hebben geen oplossing voor het probleem. Toevallig iemand hier wel?

Verwijderd

sorry dat ik het zeg maar dit heb ik al vaak meegemaakt bij klanten vrienden kennissen, sitecom is daarom ook niet mijn merk. ik zou iedereen aanraden het met een andere router van een ander merk te proberen, sitecom geeft vaak diverse problemen.
en nee oplossing heb ik niet, ik zou diverse firmware proberen upnp aan ? tijdelijk zonder firewall proberen ? vast ip adres proberen ?

heb hier btw. thuis ook een sweex router staan die bv geen rabobank en hotmail doorlaat is ook niets aan te doen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 19:13 ]

Pagina: 1