CDwriter wil niet fullspeed branden ?

Pagina: 1
Acties:

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een Aopen 24x10x40 CDWriter en tot een paar weken geleden deed ie wat ie moest doen, cd's op 24x fikken.

Een paar weken geleden deed ie dat niet meer, ik had een spindeltje MMORE cd's gekregen en dus meteen maar een backup maken op zo'n cd'tje. Nero openen, bestanden selecteren, begin brandproces, nix aan de hand. Ik ga ff koffie halen, kom terug en zie tot mijn verbazing dat het brandproces is voltooid met 12x, terwijl hij netjes stond ingesteld op 24x (cd's moeten op 48x kunnen volgens de beschrijving).

Nou jah, zal wel aan de cd's liggen dacht ik nog, tot ik een Sony cd, een TDK, Platinum, Imation en nog wat andere merken had geprobeerd, maar nee, alleen maar 12x :?

Aan de configuratie van me peecee is nix veranderd, dus daar KAN het haast niet aan liggen. Ik heb verschillende Nero versies uitgeprobeerd maar dat gaf ook geen oplossing. Firmware upgrade / downgrade van de writer haalde ook nix uit.

Specs:
VIA EPIA V8000 met C3 800a MHz proc
256 Mb SDramP
40 Gb Seagate 5400 rpm
60 Gb Maxtor 5400rpm
de writer :p

de 40 Gb en de writer hangen tezamen aan de (enige) onboard IDE-poort, de 60 Gb hangt aan een promise controller TX2 100.

Ik heb ook al geprobeerd de schijven en writer in andere volgorde neer te zetten, maar het blijft bij 12x max.

Geteste besturingssystemen: WinXP Pro en Home, 2kPro, 2kServer, ME, 98SE.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03 10:19
kabels getest ? master/slave settings aangepast om te testen ? Nieuwe nero geprobeerd ? Firmware update geprobeerd ?

Voorlopig nog wel wat te doen dus :D

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Heb je toevallig aangevinkt dat Nero de maximale schrijfsnelheid vaststeld. Wellicht kan bijv. de data die je brandt niet sneller worden gelezen van je hd.

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Massiefje schreef op 10 september 2003 @ 14:43:
kabels getest ? master/slave settings aangepast om te testen ? Nieuwe nero geprobeerd ? Firmware update geprobeerd ?
euhmmm
Ik heb verschillende Nero versies uitgeprobeerd maar dat gaf ook geen oplossing.

Firmware upgrade / downgrade van de writer haalde ook nix uit.

Ik heb ook al geprobeerd de schijven en writer in andere volgorde neer te zetten, maar het blijft bij 12x max.
Moeilijk hè ? B) B) B) lezen...

Verwijderd

De cd's die je geprobeerd hebt, konden die meer dan 12x aan? CDr programma's checken hierop. En cdrw's kunnen meestal niet je max aan.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 08:27

Yucko

One clown to rule them all !

Ja maar ik ga ervan dat nadat die MMore's niet hoger wilde dan 12, dat hij toen een van zijn normale merken gepakt heeft (lees: normaal alsin, merken die normaliter wel op 24 speed willen).

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 15:06:
De cd's die je geprobeerd hebt, konden die meer dan 12x aan? CDr programma's checken hierop. En cdrw's kunnen meestal niet je max aan.
aargh
cd's moeten op 48x kunnen volgens de beschrijving
B) B) B) ?

NA het gebruik van de MMore's doet ie het met geen enkel merk meer op hoger dan 12x :(

[ Voor 16% gewijzigd door lameeuw op 10-09-2003 15:12 ]

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Een heel lief klein subtiel kickje :) na bijna 48 uur moet dat kunnen dacht ik zo ;)

Heb nog een kleine aanvullende vraag: de writer wordt herkend als PIO 4 device, terwijl volgens de site ook ATA 33 mogelijk moet zijn, iemand een idee hoe je dit aan de praat krijgt ? Het mobo ondersteund ATA 100, evenals de Promise controller, maar de writer komt niet hoger dan PIO 4 !?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

-ET-

Phone Home

in windows aangeven dat hij in dma mode moet. Bij de eigenschappen van je ide controller.

• lameeuw

lameeuw

Topicstarter
Heb ik net even geprobeerd dat dma aangeven, maar de platinum en sony cd's blijven op max 12x gefikt, terwijl ze voor 48x zouden zijn... damn, toch maar een nieuwe dan binnenkort :(

Pagina: 1