Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben in het bezit van een Palm m100 en een Siemens S55. Nu wilde ik graag mijn palm syncen met mijn siemens s55 d.m.v. het versturen van adressen en afspraken van mijn palm naar mijn siemens telefoon via IrDa. Daar ze allebei een IrDa ontvanger/verzender hebben lijkt me dit mogelijk. Wie weet hoe ik dit kan doen. Mailen e.d. lukt me wel, maar het versturen van data van de palm naar de telefoon is me nog niet gelukt. Heb ook al geel en groen gezocht op webistes van Palm en Google, en kon niets vinden.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:47

samo

yo/wassup

Gewoon een adres in je palm selecteren, dan een grote / op je grafitischerm, en een B... Dan begint deze het adres te beamen... ;-) Dit is wel adres per adres...
Anders moet je effe in de opties van de palm kijken of dit massaal kan, heb ik nog niet geprobeerd...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu (andersom) bijv. vanuit mijn S55 telefoon een afspraak wil zenden via IrDa naar mijn Palm, dan geeft ie aan dat er:

"Data received in unknown format"

Verder kan ik maar een afspraak tegelijk beamen vanaf mijn palm naar mijn telefoon? Wie weet hoe er meerdere verzonden kunnen worden.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Misschien is het een workaround om het zaakje via Outlook te synchen?
offtopic:
En waarom zou je je afspraken in twee verschillende apparaten willen stoppen...? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik bijv. in de trein zit, dan wil ik graag mijn gemaakte afspraken vast in mijn telefoon zetten, en nieuwe telefoonnummers in mijn palm bijv. Vandaar graag via IrDa.

• samo

samo

yo/wassup

Zoals je nu meldt lijkt het erop dat deze systemen niet compatible zijn. Dan zal je moeten zoeken naar een andere agenda die wel in het formaat kan werken waar de telefoon in werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me sterk, want andersom lukt het me namelijk wel !!

• samo

samo

yo/wassup

Misschien dat jouw telefoon een ingewillelder systeem heeft om aspraken op te slaan...
Dus is de afspraak alleen backwards compatible.

Probeer maar eens een Word97 document te openen i n WordXP
en probeer dan maar eens een wordXP document te openen in word97...

theoretisch dan...

[ Voor 4% gewijzigd door samo op 10-09-2003 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik snap het..Wat voor software raad je me aan dan om te gebruiken ??

• samo

samo

yo/wassup

Helaas moet ik je hier in de steek laten, omdat ik alleen de palm m100 heb, en niet de telefoon... Hopelijk kunnen mede-tweakers je helpen.
Misschien ideen om te bekijken:
- Kan je in je telefoon instellen wat voor formaat je agenda wordt opgeslagen? (denk het niet, maar je weet maar nooit).
- Zoek op tucows.com, siemens enz. voor palm apps die dit misschien wel kunnen...
- mail siemens of zij je kunnen helpen... Het is een interessante vraag en ik denk dat ze misschien wel kunnen helpen.

nog een note op mijn posts: ik geef mijn antwoorden eigenlijk alleen op giswerk.. Als iemand mijn ongelijk kan bewijzen, graag, daar help je de TS erg mee. Maar afgaande op de reacties van de toestellen lijkt dit mij het logischt... niet?

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor apps gebruik jij eigenlijk allemaal op je Palm M100 Samo-arne ?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik controleren of de Vcal en Vcard instellingen ook werken op mijn Siemens. Het rare is echter dat ik beide apart kan syncen met een datakabel en Outlook, maar dus niet met elkaar ? Beetje vreemd wel !!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:13

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij is er wel wat software te vinden speciaal voor de siemens. Als je ff op Palmgear had gezocht was je deze wel tegengekomen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik tegelijk meerdere afspraken sturen vanaf mijn palm richting mijn telefoon.
Pagina: 1