Toon posts:

S3 Trio64v2/DX werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search doorgespit maar kom er niet uit.

Ik heb hier 2 S3trio64v2DX kaartjes liggen maar ik krijg ze niet aan de praat.

Als ik in de bios de pci als primairy zet dat post hij niet eens en piept hij raar. Als ik de AGP op primairy zet dan boot hij normaal. In win2K herkent hij de kaart en installeert hemzelf (later heb ik nog NT4.0 driver (nieuwste) geprobeerd ipv deze driver maar dat maakte geen verschil). Installatie verloop succesvol en het systeem moet gereboot worden.

Terug in windows naar apparaatbeheer en naar de nieuwe vidkaart staat er een melding bij apparaat werkt niet of is niet aangesloten (Foutcode 10). Weer gereboot nog een keer PCI primairy gezet mar werkt nog steeds niet.

Conflict met mijn GF2 TI? AGP kaart eruit gehaald nog een keer booten zelfde verhaal, stuk of 5 keer piepen waarna het syateem gewoon lijkt te booten maar dan zonder beeld.

Bij de kaartjes zit nog een losse tv tuner die ik er de eerste keer aan had hangen maar toen losgekoppelt heb maar dit zou geen probleem morgen zijn imo.

Enige suggesties? Kaart kapot? Werkt niet op dit mobo: asus a7v8x-x? Doe ik iets fout? 8)7 |:(

Verwijderd

misschien stomme vraag maar heb je voor de s3trio64v2DX wel de win 2000/NT drivers geinstalleerd.

offtopic: waarvoor doe je dat s3trio kaartje naast je gf2 in je computer (voor 2de beeldscherm ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn geen win2k/XP drivers zover ik weet als je z hebt mag je ze me sturen :). En het is voor een 2e scherm ja en voor de tv-tuner die erbij zit.

Verwijderd

Ik heb hier nu net hetzelfde draaien, heb wel ff gezocht achter dat ik PCI als primary display moest zetten maar het is me gelukt (heb nog wel probleempje dat men pc soms vastloopt maar heb iig twee werkende beeldschermen op 1pc), het gaat hier om een AOpen Geforce 3 Ti 200 samen met een S3 Trio64 v2/DX onder windows2000 SP3, die S3 herkent windows zelf wel.
Wat je kan proberen is die S3 in wat andere pci sloten steken en in de bios nog wat opties aan/afzette, of bv. IRQ toewijzen. suc6!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Ik kon me herinneren dat deze S3 kaartjes alleen in windows 98 in dual mode konden werken. Maar wellicht is er inmiddels er een betere driver

Verwijderd

Probleem met die S3 kaartjes is dat ze niet zo goed in staat zijn om een IRQ te delen met een andere videokaart.

Ik heb (een héééle tijd terug :P ) een dual monitor setup onder w2k gedraaid met een Nvidia Riva128 en een S3 Virge (twee pci kaarten dus, zat geen AGP op dat Socket7 bord :P )

Daar had ik ook nogal problemen mee in 't begin. Die Riva128 heeft dus persé een IRQ nodig en pakt deze ook, maar die S3 wil er ook één maar zuigt in 't delen met de riva (beetje 't probleem met twee kleine kinderen en lollie zeg maar :+ ) (error 10 dus - ongeacht welke kaart de primary was, de S3 was altijd de spreekwoordelijke lul)

Echter wanneer ik de S3 door een ATI mach64 was er geen vuiltje aan de lucht, en werkte 't direct en zonder problemen (echter die mach64 was een 2MB kaartje :| en die S3 een 4MB 8) )

Na een beetje uitpluizen bleek dat de Mach64 dus geen IRQ gebruikte. Op de kaart zit ook een jumper om wél of geen IRQ te gebruiken.

Bleek er op de S3 ook zo'n jumper te zitten :) Na instellen dat de S3 geen IRQ mag gebruiken liep ook die als een trein rollator met lekke banden :+
Pagina: 1