Toon posts:

Sandisk Ultra CF-reader: nergens te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de Sandisk CompactFlash SDDR-64-784, waarvan melding wordt gemaakt op de site:

http://www.letsgodigital....ken/sandisk/products.html

nergens vinden (in Europa dan). Weet iemand of dit model nog uit moet komen of waar het te bestellen is. Ik wil deze graag gebruiken in combinatie met mijn Sandisk Ultra II 512MB CF kaart om de 9MB/seconde snelheid te kunnen halen.

P.S. De Sandisk CompactFlash SDCF-38 is wel al/nog verkrijgbaar.

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Ik lees hier heeeelee slechte reviews over op dpreview. Veel commentaar van foto's kwijt e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Commentaar over welke bedoel je, deze reader of de CompactFlash Cards zelf?

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Cflash.. Maar ik neem aan dat je ze beiden wilt aanschaffen

Verwijderd

sandisk geheugen is (was) goed, heb die kaarten van mij dan ook al bijna 2 jaar. nog niks mis mee iig. maar waarom wil je die lezer? is zoals ieder andere. koop nu bij mycom de 6-1 lezer met usb 2

kost 19 euro en heb je wat, of de iets duurdere ASUS voor 29 euro.

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

ik heb het ook specifiek over de ultra kaarten

Ik weet niet waarvoor je ze wilt gebruiken. Maar als je (bv) digicam geen ultra ondersteund heb je ook totaal geen snelheidswinst (wel snelheidswinst in je geldbuidel)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon A80 besteld en wilde geen risico lopen om enige vertraging t.g.v. de CF-kaart op te lopen, dus maar gewoon de nieuwe Ultra II gekozen (scheelt in prijs niet veel met de andere Ultra).

Nu krijg ik het vermoeden dat het downloaden naar mijn laptop (met USB 1.1) via de camera zelf traag gaat, dus wilde ik een snellere oplossing, vandaar de PCMCIA kaart. De posts zijn wat dat betreft niet echt eenduidig over wat exact het probleem is, alleen dat de combinatie van de oude Ultra CF met diverse PCMCIA kaarten niet goed gaat. Ik zou het raar vinden als de speciale "Ultra" PCMCIA uitvoering van Sandisk zelf ook die problemen geeft, maar dat heb ik nog nergens kunnen terugvinden.

Ook weet ik niet of er problemen zijn tussen zo'n USB reader en de Ultra kaarten van Sandisk, i.i.g. nog nergens tegengekomen.

Ik denk dat ik de eerste tijd maar gewoon download via de camera, om problemen te voorkomen...

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

CRu5H0n3 schreef op 10 september 2003 @ 13:22:
ik heb het ook specifiek over de ultra kaarten

Ik weet niet waarvoor je ze wilt gebruiken. Maar als je (bv) digicam geen ultra ondersteund heb je ook totaal geen snelheidswinst (wel snelheidswinst in je geldbuidel)
Je moet het wel allemaal een beetje bijhouden he ;) De oude Ultra kaarten waren inderdaad zo traag als dikke stront door een trechter. Maar de nieuwe generatie Sandisk Ultra (II) en Extreme kaarten zijn echt rete snel. Zie > www.robgalbraith.com

En voor zover die Ultra reader (dat is de firewire toch?). Die hebben ze bij capilux in Amsterdam wel. Anders bij Camex/Fimex proberen. Is trouwens een top ding, heb hem zelf ook :)

Verwijderd

Topicstarter
miekol schreef op 11 September 2003 @ 15:29:
[...]

En voor zover die Ultra reader (dat is de firewire toch?). Die hebben ze bij capilux in Amsterdam wel. Anders bij Camex/Fimex proberen. Is trouwens een top ding, heb hem zelf ook :)
Ik had het eigenlijk over de PCMCIA CF (Ultra) reader van Sandisk, mijn laptop heeft namelijk geen Firewire :'(

Andere optie: weet iemand misschien of de Sandisk ImageMate CF USB 2.0 Reader/Writer goed werkt met de Sandisk Ultra (II) CF kaarten???

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

miekol schreef op 11 September 2003 @ 15:29:
[...]
Je moet het wel allemaal een beetje bijhouden he ;) De oude Ultra kaarten waren inderdaad zo traag als dikke stront door een trechter. Maar de nieuwe generatie Sandisk Ultra (II) en Extreme kaarten zijn echt rete snel. Zie > www.robgalbraith.com

kdoe mn best :)

Nee serieus.. ik zou even afwachten met die ultra's. Ik vind betrouwbaarheid belangrijker als snelheid.
Pagina: 1