[dos] kan geen bat files runnen

Pagina: 1
Acties:

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb hier een network bootflop die gebruik maakt van windows 98 dos files. Ik kan echter geen bat files runnen met deze flop. Weet iemand of je hier een programma voor nodig hebt (misschien edit??) om dit te laten werken, want normaal zou een bat file het gewoon moeten doen in dos.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Hoe kan je nou geen bat files hebben draaien?

Je autoexec.bat doet het toch wel lijkt mij?

Krijg je een foutmelding bij het starten van zo'n file?

Verwijderd

Je start de files toch wel op vanuit de lokatie waar ze staan of vanuit een lokatie die in PATH is vastgelegd?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Wat is de foutmelding?? Als je kan booten met die flop, zou je ook batchfiles moeten kunnen runnen. (ga dan wel naar de directory waar de file in staat, en de bestanden die aangesproken worden door de batchfile moeten in PATH staan of in dezelfde directory)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• schot
ja autoexec.bat werkt gewoon goed, deze bat file staat alleen wel op een remote computer die ik via een gemapte schijf via het netwerk benader en dus ook op die netwerk schijf uitvoer?? misschiend dat, dat er wat mee te maken heeft, de foutmelding is de volgende:

bad command or filename, en ps ik heb de naam wel goed gespeld :)

Verwijderd

lol zoals hierboven al staat. path fout...

Verwijderd

Het zou kunnen dat die .bat file wel word opgestart, maar dat de foutmelding dus is n.a.v. een commando die in de batfile staat...

bijv. Als je batfile is:
code:
1
bla.exe param1 param2 -tralal

en bla.exe bestaat niet of staat op een ander pad, dan krijg je alsnog die foutmelding.
edit:

paste anders even de inhoud van die batfile in dit topic

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 14:56 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 09:22
schot schreef op 10 September 2003 @ 10:26:
ja autoexec.bat werkt gewoon goed, deze bat file staat alleen wel op een remote computer die ik via een gemapte schijf via het netwerk benader en dus ook op die netwerk schijf uitvoer?? misschiend dat, dat er wat mee te maken heeft, de foutmelding is de volgende:

bad command or filename, en ps ik heb de naam wel goed gespeld :)
En als je met DIR bekijkt zie je die batchfile dan wel staan?
Zoek anders eens met DIR/S netwerkdrive:\filename.bat

En anders zoals al zoveel word gezegd zal je path wel fout staan, SET PATH=%PATH%;M:\PATH

Kan ook misschien zo zijn dat je alleen read rights van de dir's hebt op die netwerk schijf en dat je dus niets kunt uitvoeren.

HooHooNick die is slim!! Daar was ik nooit op gekomen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuut op 10-09-2003 15:13 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 14:56:
Het zou kunnen dat die .bat file wel word opgestart, maar dat de foutmelding dus is n.a.v. een commando die in de batfile staat...

bijv. Als je batfile is:
code:
1
bla.exe param1 param2 -tralal

en bla.exe bestaat niet of staat op een ander pad, dan krijg je alsnog die foutmelding.
edit:
paste anders even de inhoud van die batfile in dit topic
tja simpel te testen door in het begin van je batch ff "echo batch runt" te zetten.

• schot
ok thanks, het werkt nu

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 09:22
Wat was het probleem?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1