Toon posts:

externe usb harde schijf: goede keus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een betrouwbaar mobiel back-up medium met minimaal 5 gig capaciteit.
Met cdr's ben ik inmiddels teveel schijfjes kwijt en ook vanwege de betrouwbaarheid die inmiddels in de pers naar voren komt, ben ik op zoek naar iets anders.

Wat vinden we van zoiets?
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10063.com
Een externe usb 2.0 harde schijf met 20 gig opslagcapaciteit.
Ervaringen? Meningen?
Wat ik vooral graag wil weten is de betrouwbaarheid, cq kwestbaarheid van dit medium.
Blijft de data na jaren nog leesbaar ?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:14
Een Harddisk is een harddisk. Sommige draaien jaren zonder problemen, sommige zijn binnen drie weken al brak. Voor meest betrouwbare backup moet je kijken naar tape. Dit kan echt tientalen jaren goed op de plank liggen.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:51

samo

yo/wassup

Een echt goede backup is niet alleen afhankelijk van het medium, maar vooral hoe er met dit medium wordt omgegaan, en hoe groot de foutmarge is...
Zoals laatst op TV was, kan je niet rekenen op cd's. Volgens de sjaak op tv kan je beter ieder jaar een backup van je backup maken...
Maar on-topic: hoe ben je van plan die HD te behandelen? Een HD die stil ligt zal in het algemeen minder snel kapot gaan dan een HD die in je rugzak zit, en over en weer wordt gesligerd...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-03 08:12
ik heb nu zelf een 40gb laptop hardeschijf gekocht op marktplaats (e90) en een kastje om er omheen te bouwen (e25). ziet er erg mooi uit en zit een draagtasje bij, werkt als een speer zonder drivers onder winxp. Aanrader!
En de betrouwbaarheid... tis een hardeschijf, trek daar zelf je conclusies uit.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981