[XP] Defragmentatie blijft hangen na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36
Ik heb Windows XP Pro. Deze draai ik al een dik jaar. Een half jaar geleden wilde ik voor de zoveelste keer defragmentatie doen over mijn primaire partitie van 40 GB, maar toen ik na een paar uurtjes ging kijken hong mijn hele systeem. Ik heb toen niet kunnen zien op hoeveel procent omdat de screensaver in beeld stond. Harde reboot gedaan en niet meer geprobeerd tot vannacht. Gisteravond weer defragmentatie gestart op dezelfde partitie en voor de zekerheid maar even de screensaver uitgezet. Kom ik vanmorgen kijken is het systeem weer blijven hangen op het moment dat defragmentatie op 11% was. Ik heb overigens volgens defragmentatie genoeg schijfruimte vrij. Gewenst was 15% en ik heb 22% vrij.

Ik heb een Maxtor 6L080J4 (80 GB ATA-133 7200 RPM) schijfje, draaiend op Windows XP Pro met alle updates behalve Windows Messenger 4.7. ;)

EDIT: M'n harddisk is gescand voordat ik defrag.

EDIT2: Alle achtergrondprogramma's staan uit en alle energieopties staan op NEVER.

EDIT3: Bestandsindeling is FAT32.

Het is opgelost. In veilige modus deed hij het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door GoodspeeD op 13-09-2003 15:30 . Reden: Oplossing gevonden ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:42

samo

yo/wassup

Probeer eerst eens een foutcontrole op je harddisk voor je defrag... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

sluit je wel alle programma's af want soms kunnen andere programma's voor problemen zorgen bij defragmentatie.
kijk ook eens of je standby en al die shit uit hebt staan wat je defragmentatie kan afbreken

• GoodspeeD
samo-arne schreef op 10 September 2003 @ 10:05:
Probeer eerst eens een foutcontrole op je harddisk voor je defrag... :-)
Heb ik gedaan.
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 10:08:
sluit je wel alle programma's af want soms kunnen andere programma's voor problemen zorgen bij defragmentatie.
kijk ook eens of je standby en al die shit uit hebt staan wat je defragmentatie kan afbreken
Ik sluit alle programma's af en alle energieopties staan op NEVER.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 12:27
....ging kijken hong mijn hele systeem....
LOL

- Alle programma's uit
- Energie besparende shit uit
- Screensaver uit

[ Voor 6% gewijzigd door -Mous- op 10-09-2003 10:21 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je het al eens geprobeerd in safe-mode?

En wat voor bestandsindeling heeft de schijf?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Misschien je virusscanner die de boel wat vertraagd en je hebt ook alle updates van windows geinstalleerd?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Je hebt dan ook je virusscanner uit? Of iig de optie dat er automatisch gescand wordt?

Run eerst eens scandisk om eventuele fouten van je schijf te halen. (dit is een veelvoorkomende fout)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• GoodspeeD
TRON schreef op 10 september 2003 @ 10:25:
Je hebt dan ook je virusscanner uit? Of iig de optie dat er automatisch gescand wordt?

Run eerst eens scandisk om eventuele fouten van je schijf te halen. (dit is een veelvoorkomende fout)
LOL Lezen! ;)

Scandisk heb ik gerund, virusscanner draait niet op de achtergrond, energieschema's staan uit.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
GoodspeeD schreef op 10 September 2003 @ 10:46:
[...]

LOL Lezen! ;)

Scandisk heb ik gerund, virusscanner draait niet op de achtergrond, energieschema's staan uit.
Kay, jij je zin, dat van die scandisk neem ik terug. :+

Probeer anders eens te defragmenteren met Diskeeper. Werkt sneller en beter dan de standaard Defrag. Misschien lukt het daar mee.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• GoodspeeD
TRON schreef op 10 september 2003 @ 11:12:
[...]
Kay, jij je zin, dat van die scandisk neem ik terug. :+

Probeer anders eens te defragmenteren met Diskeeper. Werkt sneller en beter dan de standaard Defrag. Misschien lukt het daar mee.
Thanks zal em eens gaan zoeken.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik heb ook eens gehad dat defrag bleef hangen. Dat bleek toen aan een corrupt bestand in de temporary internet files folder te liggen. Om de een of andere reden had scandisk die niet gevonden... dus ik raad je aan om even handmatig die folder te legen, het schijnt wel vaker voor te komen dat dit de oorzaak is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of bijv winroute (als service) die er met z'n dikke vingers inzit

nou ja probeer het eens in safemode goeie kans dat het dan beter gaat
(zo min mogelijk progiies draaiend)

Iperf

• GoodspeeD
Ik heb het nu dus gedaan in Veilige Modus en nu ging het perfect. Bedankt allemaal voor de tips.
Pagina: 1