P1 133 Linux Redhat 7.2 Apache webserver. And a PII 433 @ 541 with Windows 2000
op prompt intikken:
ipv6 install
ff naar: https://service.xs4all.nl/ gaan, daar ipv6 tunnel activeren.
Kan je direct in een voorbeeld-script kijken hoe je het e.e.a. in moet stellen.
Verders kan je als dat gebeurd is fijn op ipv6-only adressen komen met IE.
Als je wilt IRC'en op IPv6, moet je een ipv6-ipv4 tunnel proggie hebben. En die kan je vinden op www.hs247.com
Suc6 ermee
Edit: AsyBoV6 - Bouncer from IPv4 to IPv6
ipv6 install
ff naar: https://service.xs4all.nl/ gaan, daar ipv6 tunnel activeren.
Kan je direct in een voorbeeld-script kijken hoe je het e.e.a. in moet stellen.
Verders kan je als dat gebeurd is fijn op ipv6-only adressen komen met IE.
Als je wilt IRC'en op IPv6, moet je een ipv6-ipv4 tunnel proggie hebben. En die kan je vinden op www.hs247.com
Suc6 ermee
Edit: AsyBoV6 - Bouncer from IPv4 to IPv6
[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 10-09-2003 21:42 ]
Ey!! Macarena \o/
Moet ik nog wat invullen bij xs4all bij de name servers van ipv6? deze zijn nl blank?
Och dat hoeft niet, je moet alleen wel een IRC client hebben die IPv6 ondersteunt, Xchat voor Windows bijvoorbeeld, mIRC nog nietRaZ schreef op 10 september 2003 @ 21:41:
Ligt eraan of je reverse DNS op wilt zetten. Voor IRC is dat wel aan te raden.total_confusion schreef op 11 september 2003 @ 09:59:
Moet ik nog wat invullen bij xs4all bij de name servers van ipv6? deze zijn nl blank?
Moet je dus ook een DNS server draaien.
Misschien was je deze al tegen gekomen:
http://keetweej.vanheusde...LL/Linux+IPv6+XS4ALL.html
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ik weet het niet meer. heb alles al geprobeerd. Scripje van xs4all ingevoerd. Maar nog niks. Ander scripje van internet geprobeerd, ook niks. Krijg steeds timeout als ik ping naar ipv6 sites enzo. Is er nergens een handleiding te vinden van: hoe ipv6 te instaleren? met commandos en de reutemeteut erbij?
Geef eens wat informatie over je netwerkconfiguratie, hoe je netwerk fysiek in elkaar steekt. Je moet namelijk op je router al je tunnel end point configureren, of op een server die in de DMZ zit.
Ikzelf heb een slackware router in elkaar gezet met daarop radvd die IPv6 adressen uitdeelt. Daardoor is het installeren van IPv6 onder elk OS een fluitje van een cent. Echter, het installeren van radvd kost wel wat moeite. Ook de nodige routes opzetten is niet even makkelijk.
Dus... waar zit jouw tunnel endpoint, is dat een router of forward je alles naar je XP machine (waardoor de XP bak het IP adres van de tunnel endpoint zou moeten krijgen)?
Verwacht niet al te veel kant en klare howto's, IPv6 is nog steeds experimenteel...
misschien dat je met wat tips uit google groups wat vooruit komt. Maar zonder specifieke beschrijving van jouw situatie kan ik je ook niet echt helpen (wat voor scripts heb je geprobeerd, wat was het resultaat etc.).
Ikzelf heb een slackware router in elkaar gezet met daarop radvd die IPv6 adressen uitdeelt. Daardoor is het installeren van IPv6 onder elk OS een fluitje van een cent. Echter, het installeren van radvd kost wel wat moeite. Ook de nodige routes opzetten is niet even makkelijk.
Dus... waar zit jouw tunnel endpoint, is dat een router of forward je alles naar je XP machine (waardoor de XP bak het IP adres van de tunnel endpoint zou moeten krijgen)?
Verwacht niet al te veel kant en klare howto's, IPv6 is nog steeds experimenteel...
misschien dat je met wat tips uit google groups wat vooruit komt. Maar zonder specifieke beschrijving van jouw situatie kan ik je ook niet echt helpen (wat voor scripts heb je geprobeerd, wat was het resultaat etc.).
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Pagina: 1