Toon posts:

[internet connection sharing] geen 192...1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer internet connection sharing aan de praat te krijgen en dat lukt ook altijd, maar nu zit ik in een netwer waar 192.168.0.1 al bezet is.
op het moment dat ik internet connection sharing aanzet, probeerd w2k automatisch 192.168.0.1 toe te kennen aan die nic, wat dan jammerlijk mislukt.

is er een mogelijkheid dit te veranderen in bv 10.0.0.1? een registry instelling ofzo?
heb gezocht, maar niet gevonden tot nu toe...

192.168.0.1 vrijmaken is helaas geen optie

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

met ICS kan je voor zover ik weet niet het ip aanpassen.
Maar waarom is dat ip niet vrij te maken dan :?

Verwijderd

Topicstarter
omdat daar al een router opzit, naar een ander netwerk :(
ik dacht al dat het niet kon, maar dacht misschien een of andere registry setting

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

Yucko

One clown to rule them all !

Ik vind dit ook een behoorlijke <CENSUUR> probleem. Ik snap niet dat je zelf een range kan opgeven wat ie moet gebruiken voor ICS. Kan toch niet zo moeilijk om te implementeren zijn :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

je moet 2 netwerkkaarten hebben. een voor netwerk en de andere voor internet. De netwerkaart die op internet is aangesloten, daar moet je de ICS ingeschakelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 12:02:
je moet 2 netwerkkaarten hebben. een voor netwerk en de andere voor internet. De netwerkaart die op internet is aangesloten, daar moet je de ICS ingeschakelen.
En dan kom je dus het bovengestelde probleem tegen, als er in je netwerk al een apparaat zit met 192.168.0.1.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ander netwerk?
hmm, als je ics wilt gebruiken, dan zou je dat hele andere netwerk moeten veranderen, zit niets anders op. ja geen ics gebruiken :/

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

Erkens schreef op 10 September 2003 @ 12:42:
ander netwerk?
hmm, als je ics wilt gebruiken, dan zou je dat hele andere netwerk moeten veranderen, zit niets anders op. ja geen ics gebruiken :/
als je eventeel aan een andere progje gaat denken hoef je ook niet winroute te proberen wat die wil ook dat adres hebben.

iRacing Profiel

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gohan-san schreef op 10 September 2003 @ 15:42:
[...]

als je eventeel aan een andere progje gaat denken hoef je ook niet winroute te proberen wat die wil ook dat adres hebben.
:?
vroegah kon dat wel iig, lijkt me sterk als dat aangepast is ;)

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
TS, je kan je IP toch gewoon wijzigen!... eerst even nic kabel er af,
dan ICS installen, ip wijzigen nic kabel weer online en hoppa! simpel hoor :)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat heb ik ook eens geprobeert, maar dan werkt het 'sharing' niet meer. Maargoed, je hebt natuurlijk geen IP conflict :9

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:22
kan je het IP van de router niet veranderen?

misschien om zo toch ICS te kunnen activeren.

Verwijderd

Waarom zet je een router voor 'een ander netwerk' ( :? ) dan in hetzelfde subnet? Dat lijkt me de eerste onvolkomenheid in deze situatie.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 21:24:
Waarom zet je een router voor 'een ander netwerk' ( :? ) dan in hetzelfde subnet? Dat lijkt me de eerste onvolkomenheid in deze situatie.
ehm, volgens mij is het zo:

netwerk1 heeft 192.168.0.x
stel de pc met ICS heeft ip 192.168.0.2 als je daar nog een netwerk aan hangt die je dmv ICS aan netwerk1 wilt "hangen", dan kan je op die tweede nic geen 192.168.0.x draaien omdat je pc dan niet weet waar al die meuk naar toe moet ;)

Verwijderd

Je kunt niet routen in één subnet, nee. Maar je kan waarschijnlijk het IP-adres van de router wél veranderen.. En dat is je enige mogelijkheid als ik het zo bekijk, zeker als je bij ICS wilt blijven.

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

En anders gewoon 3rd party proggie ?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1