Serieus probleem met Speedtouch 510 ADSL router

Pagina: 1
Acties:

• Websmurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07-2025
Hallo,

ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kan op internet nergens een oplossing vinden. :'(

Sinds een maand geleden komt er een hoge pieptoon uit m'n adsl router, dit is op zich niet zo erg, maar aangezien de router op m'n kamer staat is dat tijdens het gaan slapen best irritant. Meestal hoor ik de router niet, maar op sommige avonden is het echt niet te harden en zet ik de router uit als ik ga slapen.

Tot nu toe nog geen problemen mee gehad, tot gisteren. Toen ik probeerde m'n router aan te zetten ging het middelste lampje (die van power) rood branden en verder gebeurde er niets... na een paar keer de stekker eruit getrokken te hebben en op nieuw erin gestoken was het probleem opgelost en werkte hij weer.

Nu had ik dus vanochtend hetzelfde probleem, alleen nu krijg ik 'm dus niet meer aan de gang, en blijft het middelste lampje gewoon rood terwijl deze groen hoort te zijn. Ook blijft constant die hoge pieptoon hoorbaar.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn??????

Adam

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Allereerst, welkom op GoT :)

Je probleem lijkt gewoon erg op een hardware matig probleem. Ik denk dat je hier heel weinig aan kan doen dan hem als garantie opsturen naar kpn, hoe vervelend het ook is.

Wat iej _zou_ kunnen proberen is een firmware update van je router, misschien dat dit het probleem oplost. Maar ik betwijfel het of het daadwerkelijk het probleem oplost.

Owjah, wij groeten hier elkaar permanent. Dus je naam onder iedere post is niet nodig. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Attilla op 10-09-2003 09:32 ]

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik vermoed dat een elco kapot is.
Heb je nog garantie? Omruilen.
Zo niet, meteen open peuteren en kijken wat er mis is :)

"It certainly appears so..."

• Websmurf
d'r zit nog garantie op...dus ik zal 'm maar 's op gaan sturen.... :p

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ken iemand die ook onlangs deze modem heeft vervangen omdat hij piepte.

Verder (heb hem zelf ook) heb ik soms dat hij vastloopt en dan gebeurt hetzelfde als wat jij zegt, meteen herstarten heft geen nut, maar ik moet dan echt 10 minuten de adapter eruit hebben. Gelukkig werkt hij nu al weer een paar maandjes normaal.
/klopt af.

{signature}

• Websmurf
ik heb in de documentatie gevonden dat een rood power lampje betekent dat de POST (power on self test) mislukt is, maar 'k weet niet precies watie tijdens die test doet...

d'r zal wel iets stuk gegaan zijn :p
Pagina: 1