Toon posts:

[XP] kan geen windows update doen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een asus p4pe met een p4 2400 en kingsten 256 PC3200

ik heb windows XP (home en pro geprobeerd) geinstalleerd, als ik daarmee klaar ben mlijkt alles goed te werken.. maar als je dan de windows upodate wil uitvoeren dan zeg ie: kan niet bijgewerk worden.

Ik heb de proc. en et geheugen al een x vervangen maar dit blijft etzelfde, ook heb ik al een bios update gedaan en dit hielp ook nie..

ik heb allus al vervangen en het ligt aan et mobo..

hoe kan dit aan et mobo liggen, ik zou zeggen dat et een software fout is.. en weet iemand daar misschien nog een oplossing voor??

En kap nou eens met het posten of zijn XP versies wel legaal zijn of niet. Hij heeft al aangegeven dat de versies legaal zijn.

Reply's met opmerkingen in die trend worden gewoon verwijderd en bij herhaling volgen er andere maatregelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Han op 10-09-2003 14:54 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier kan, ik dan, niet veel mee. Heb je wel de originele windows?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 14:33
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 09:23:
ik heb allus al vervangen en het ligt aan et mobo..
Waarop baseer je dat? Ik kan me dat nl niet voorstellen.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
brand de laatste service pack voor XP samen met de blaster patch voor XP op cd. (ff zoeken op de MS site)

herinstalleer XP, en VOORDAT je verbinding maakt met het internet installeer je de service pack en de patch.

Dan zou windows update het gewoon moeten doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt mij behoorlijk sterk dat zoiets aan hardware kan liggen :+

Processors, Mobo's & Geheugen > Windows Operated Systems :)

• Han
  • Niet online

Han

Staat de datum/tijd wel goed ingesteld op je PC? Kijk ook even naar de oplossing uit de WOS FAQ:

Windows Update werkt niet goed meer?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

Excile schreef op 10 September 2003 @ 09:56:
wat het nog kan zijn is dat je SN al in gebruik is,
de oplossing hiervoor vind je wel op kazaa:
serial change ofzo
OcNewB schreef op 10 September 2003 @ 09:58:
Het is gewoon een illegale winxp. Ik stel voor hier niet te veel tijd aan te besteden.
Dat heeft niks te maken met het wel of niet origineel zijn van je OS. De update van MS ziet dat niet, zoiets mag niet worden gecontroleerd ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
XceeD schreef op 10 september 2003 @ 10:00:
[...]

[...]
Dat heeft niks te maken met het wel of niet origineel zijn van je OS. De update van MS ziet dat niet, zoiets mag niet worden gecontroleerd ;)
Ik dacht dat het onlangs bekend geworden was dat dat WEL gebeurde NA het installeren van SP1. Er wordt dan WEL gecontroleerd of je een legale versie hebt (voor zover ze dat kunnen)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
ten 1e, alle versies die ik geprobeerd heb legaal.
ten 2e, ik heb verschillende versies geprobeerd (home en pro (3 verschillende) dus key kan et nie wezen)
ten 3e, zoals ik al zei dus windows her installaties gedaan dus bestanden verwijderen enzo helpt nie.

ik constateer dat et et mobo = omdat ik alle andere hardware geprobeerd heb in combinatie met andere hardware en dan werkt et wel.
dat mobo heb ik ook met andewre hardware getest en daar werkt ie niet.

de rede waarom ik dit topic open = ook om te vragen hoe et aan et mobo kan liggen.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 13:50
Windows xp pro en home controleren wel op veel gebruikte serials!
Dan werkt de update dus niet!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 20:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

OcNewB schreef op 10 September 2003 @ 13:57:
Windows xp pro en home controleren wel op veel gebruikte serials!
Dan werkt de update dus niet!
Agreed.

Dit gaat inderdaad niet werken met serials die als illegaal te boek staan bij Microsoft.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Heb je een firewall draaien? Zo ja, UIT!

Ben je wel ingelogd als Administrator?

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit gaat inderdaad niet werken met serials die als illegaal te boek staan bij Microsoft.
Hij zegt toch dat ie alleen maar legale versies heeft gebruikt.... }:O _/-\o_
Krijg je ook een foutmelding bij alle updates of alleen bij sp1? Heb dit probleem ook wel eens gehad, maar na een reinstall werkte het bij mij weer ;) .
Kan me bijna niet voorstellen dat het aan je mobo ligt....wat je misschien es kan proberen is, de hd overzetten in een (bijna) gelijk systeem en dan kijken of ie wel wil updaten... :Y)

• warp
  • Niet online
Probeer deze trouwens eens:

https://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp
i.p.v.
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp

Op sommige systemen gaat het niet altijd goed met http i.p.v. https.

• Han
  • Niet online

Han

Het zou wel fijn zijn als de topicstarter eens zou reageren op eventuele oplossingen in dit topic... of hij ze al geprobeerd heeft:

• Staat de datum/tijd wel goed ingesteld op je PC?
• WOS FAQ: Windows Update werkt niet goed meer?
• Heb je een firewall draaien? Zo ja, UIT!
• Ben je wel ingelogd als Administrator?
• De URL's al geprobeerd uit de post hierboven?

En kap nou eens met het posten of zijn XP versies wel legaal zijn of niet. Hij heeft al aangegeven dat de versies legaal zijn.

Reply's met opmerkingen in die trend worden gewoon verwijderd en bij herhaling volgen er andere maatregelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Han op 10-09-2003 14:27 ]

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

edit:
XceeD was me voor

[ Voor 67% gewijzigd door EquiNox op 10-09-2003 14:28 ]

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

XceeD ik stel een hele normale vraag. Er zijn nog steeds legale FCKGW keys in omloop. Deze key is ooit legaal ter wereld gekomen en veroorzaakt nog steeds problemen.

Als topicstarter een tijdje van de wereld is geweest en niet weet wat er met deze key aan de hand is kunnen we nog dagen gaan gissen. Ik stel deze vraag alleen maar om het e.e.a. uit te sluiten.

Topicstarter kan je de execte foutmelding ff copy pasten ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Han
  • Niet online

Han

Die key die jij noemde is nooit een legale key geweest. Het is een devellopers key geweest die nooit is toegekent aan een final versie... ;)

Die van Dell, die jij bedoeld begon met XJM6Q...

[ Voor 16% gewijzigd door Han op 10-09-2003 14:42 ]

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wrong, het was een RTM key die door Dell is gebruikt om zijn machines voor de 'launch' van XP in te kunnen richten om op 25 okt. Hardware met XP uit te kunnen leveren.

Het zou zo kunnen zijn dat Topicstarter ergens voor een prikkie een OEM licentie van Dell heeft gekocht.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ik krijg dit probleem ook wel eens. ook bij net nieuw geinstalleerde systemen.

Vaak kan ik weer update, nadat ik IE update. Bij Win2k(incl sp3) heb ik eerst dus IE geupdate en vervolgens mocht ik downloaden. Een andere keer (thuis) lag het er aan dat windows xp nog niet geactiveerd was....

https://d4armory.io/Player/803500

• Han
  • Niet online

Han

En kap nou eens met het posten of zijn XP versies wel legaal zijn of niet. Hij heeft al aangegeven dat de versies legaal zijn, dus oplossingen of manieren om te updaten met een illegale key, of een andere key proberen, zijn overbodig

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik zo laat reageer, maar ik ben ook gewoon aan et werk he..

ik ga wat opties die jullie me geven proberen en ik ga een screennie maken van de melding die ik krijg..

ik krijg die melding btw al als ik ga controleren of er updates zijn..

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 11:01
XceeD ik weet het nie of het jou zou helpen maar ik had een probleem met het Updaten en heb er wel 3 dagen zitten te klooien :
Opslossing:

De datum ( tijd ook denk ik )....was werkeerd ingesteld in BIOS van de Moederbord :) en het Update kon niet uitgevored worden. What en stupid Micro-..... .
Probeer dat eens te checken en de opmerkingen en vragen of de Windoes legaal is of niet vind ik een buitengevoone stupid antwoord:)....... maar als ik toch even over heb moet je oppassen dat de key die je hebt gebruikt niet met de FCKGW...... ....... begint :))
Ik hoop dat het oplossing voor jou is , maar natuurlijk kan ik het niet garanderen :)

[ Voor 3% gewijzigd door SlowikPL op 10-09-2003 17:15 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

Topicstarter
ffies screenie (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.koeievanger.myweb.nl/Zooi/xpupdatel.jpg

maar jongens jullie hebben et probleem opgelost.. et was idd. de datum.. hij stond op 2002 i.p.v. 2003

ik wist zeker dat ik em op 2003 had gezet...

STOM STOM STOM

maar goed hoop dat meer mensen hier iets aan hebben gehad dan he :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
hahaha idd. thnx iedereen :)

• Han
  • Niet online

Han

Opgelost :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.