Probleem met Macintosh op Windows 2000 Server

Pagina: 1
Acties:

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19
Ik heb hier een Windows 2000 Server staan waarop een aantal Windows 2000 Pro clients werken en ook één Macintosh computer.
Middels File Services for Macintosh heeft de Mac toegang tot shares op deze server.

Tot zover geen probleem, echter, de Mac maakt in veel mappen bestanden met vraagtekens (?) in de bestandsnamen aan.

Voorbeeld:

A10.001?0903 briefpap. Iris
A14.001?0903 env. 340x240

Ook komt in veel mappen het bestand "ICON?" voor. Het probleem hiermee is dat Windows deze bestanden niet kan lezen of verwijderen (doordat er een vraagteken in de bestandsnaam zit). Backuppen van deze (belangrijke) files gaat dus ook fout.

Iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen??

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Zorgen dat de Mac geen '?' meer aanmaakt in files en mappen. Windows-systemen kunnen daar nou eenmaal niet mee werken. Laat de '?' door een '_' vervangen worden.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Senser
Het Mac OS maakt automatisch ICON? files aan in diverse mappen, daar kun je volgens mij als Mac gebruiker weinig aan doen.

Overigens worden de ? tekens in bestandsnamen veroorzaakt doordat er slashes (/) in bestandsnamen zitten. File Services for Macintosh vertaalt dit blijkbaar door ? tekens.

Bijkomend probleem is dat in de Macintosh wereld slashes in bestandsnamen breed geaccepteerd zijn en dat je bij het uitwisselen van bestanden met andere partijen constant moet gaan renamen. Ik zoek eigenlijk een meer structurele oplossing..

• Senser
Verder niemand die hier iets over kan zeggen?