Pinnacle Moviebox DV

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik zit er over te denken een moviebox DV aan te schaffen. Kun je met deze kaart alleen capturen, of kun je ook op full-screen formaat video's kijken van je dv-camera of videorecorder?
Ik neem aan dat ik daar ook een ander programma voor nodig heb dan pinnacle studio 8?
Is de kwaliteit van deze externe capturekaart te vergelijken met de kwaliteit van een interne?

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Is er niemand die dit apparaat heeft en er mij iets over kan vertellen?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 17:47
Met de Moviebox USB kan je iig wel realtime zien wat er op staat (soort pass-thru). Ik verwacht ook full-screen.

Daarbij: er zijn maar weinig proggies die de box ondersteunen. Op de fora van pinnaclesys en fora die te vinden zijn via google kan je de namen van die proggies vinden. de bekendere software als virtualdub ondersteunt de box niet.

Over de kwaliteit:

De kwaliteit van de beelden uit de box is simpel weg goed tot zeer goed te noemen. Zeker vergelijkbaar met een pci kaartje.

Ten slotte: Waarschijnlijk werkt het alleen lekker als je hem op een USB2 poortje hangt. Ik verwacht dat het op usb 1.1 niet echt lekker gaat werken..

Hoop dat je aan deze info iets hebt :)

Verwijderd

Moviebox DV werkt super, heb het nu een paar dagen en met studio 9 van Pinnacle en nog geen vastloper gahad ( met capturen ).
Kwaliteit is goed , erg goed zelfs.
Analoog video van VHS overzetten naar DVD ?, dit is je ding !!!
Probeer niet net zoals ik eerst goedkopere oplossingen, get the real thing.

Verwijderd

Ik weet niet of deze vraag thuishoort in deze topic, maar ik vond hem ook te klein om er een nieuwe topic voor te openen, aangezien hij over de moviebox dv gaat.
Ik help een vriend een beetje om een nieuwe pc samen te stellen voor videobewerking en heb hem ook aangeraden met adobe premiere te gaan werken. Nou is de bedoeling dat er ook analoog ingevoerd kan worden op de computer en de moviebox leek me daarom een goede oplossing.
Vroeg ik me af of de moviebox goed werkt in combinatie met adobe premiere, aangezien er toch standaard pinnacle software bijzit, of dat er misschien een betere oplossing is in samenwerking met (nieuwste) adobe premiere.
Het budget is rond de 400/500 euro.

Verwijderd

De moviebox DV werkt 100% met adobe premiere en andere programma's
De Moviebox laat het programma denken dat je analoge signaal een DV signaal is.
Studio 9 is trouwens een prima programma om te beginnen met videobewerking, maar Premiere werkt ook prima.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 05:22 ]

Verwijderd

Ok, zeer handige info! En dan meteen maar een vraag die lichtelijk offtopic is: Maybe ervaring met dual processor video-editing? Ik bedoel...is dit handig? Het budget is voldoende (3000e zonder monitoren) en de pc is enkel en alleen voor video + audiobewerking....

[of is het toch maar beter hier een nieuwe topic voor te starten O-) ]

Verwijderd

Pentium4 3.2 loopt al als een trein, steek je geld maar in extra geheugen en een lekkere WD raptor 10.000 toeren schijfje :)(
En blijf ver weg van AMD processoren, niet alleen vanwege prestatie, maar vanwege het vastlopen van diversen videobewerkings software.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 19:40 ]

Pagina: 1