Ik heb sinds een kleine twee maanden mijn nieuwe auto (voor de geïnteresseerden: 307 XSI, rouge lucifer) met ook een nieuwe radio, wisselaar en boxen. Alles zorgvuldig uitgezocht en goede bekabeling laten leggen. Maar het resultaat is bedroevend wat er uit de speakers komt die achter gemonteerd zitten, wanneer het volume meer dan 45% is gaat de bass al over zijn nek.
De set-up:
Radio: Sony CDX-CA9000
Wisselaar: Sony CDX-t69
Composet voor: Sony XS-k1750
Speakers achter (niet hoedenplank): Sony XS-A1336
Ik rij op gas en wil de ruimte in mijn kofferbak behouden, dus is het geen optie om te kijken naar een woofer in een kist oid. Ik ben "gedoemd" om naar een goede oplossing te kijken middels twee nieuwe speakers (de "oude" achter gaan er uit) te gaan monteren in een MDF hoedenplank.
Na hier in de regio wat informatie ingewonnen te hebben over de mogelijkheden blijf ik met een vraag zitten: Rond of Ovaal? Het ene car-audio bedrijf zegt rond de andere ovaal.
Als (niet bindende keuze) heb ik uitgezocht:
Ovaal: Sony XS-K6930 = uit dezelfde serie als ik voor heb.
Rond (aanrader een van die bedrijven): Pioneer TS-A2510
Voor nu komt er nog geen versterker aan te hangen, echter die optie wil ik wel behouden. Kan iemand me onderbouwend overtuigen voor een bepaalde keuze, rond/ovaal en wellicht een andere merk of serie?
Oh ja: het hoeft geen "boom-car" te worden, gewoon lekker comfortabel en goed geluid wat ook wel hard kan.
De set-up:
Radio: Sony CDX-CA9000
Wisselaar: Sony CDX-t69
Composet voor: Sony XS-k1750
Speakers achter (niet hoedenplank): Sony XS-A1336
Ik rij op gas en wil de ruimte in mijn kofferbak behouden, dus is het geen optie om te kijken naar een woofer in een kist oid. Ik ben "gedoemd" om naar een goede oplossing te kijken middels twee nieuwe speakers (de "oude" achter gaan er uit) te gaan monteren in een MDF hoedenplank.
Na hier in de regio wat informatie ingewonnen te hebben over de mogelijkheden blijf ik met een vraag zitten: Rond of Ovaal? Het ene car-audio bedrijf zegt rond de andere ovaal.
Als (niet bindende keuze) heb ik uitgezocht:
Ovaal: Sony XS-K6930 = uit dezelfde serie als ik voor heb.
Rond (aanrader een van die bedrijven): Pioneer TS-A2510
Voor nu komt er nog geen versterker aan te hangen, echter die optie wil ik wel behouden. Kan iemand me onderbouwend overtuigen voor een bepaalde keuze, rond/ovaal en wellicht een andere merk of serie?
Oh ja: het hoeft geen "boom-car" te worden, gewoon lekker comfortabel en goed geluid wat ook wel hard kan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 08:55 ]