bios instellingen van maxtor schijf worden niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

• YdK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
iik heb een tijdje geleden een tweede HDD geinstaleerd, net als de eerste een maxtor diamondPLUS9 120GB.
het probleem is alleen dat, als ik de computer aanzet, de bios hem detecteerd als een maxtor calypso :? met alle instellingen (cylinders enz.) op 0 :? :? :? .
als ik dan in de bios autodetect doe detecteerd hij hem wel goed.
op zich vind ik dit niet zo heel erg hij doet het verder perfect, maar ik vind het een beetje irritant om telkens als ik de pc aanzet in de bios te moeten.
verder ben ik bang dat dit misschien niet zo goed is voor de bios batterij

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je bios batterij zal hier iig niet om zeuren hoor.
Maar het allerbelangrijkste vermeld je niet in je post, wat voor mobo dat je hebt en welke bios versie.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:23

mvds

Totally awesome!

En heb je in je bios de HD op auto staan of op user? (dus laat je hem autodetecten bij boot, of staan de settings van je HD in je bios? Je kan de bios namelijk ook bij elke boot je HD's laten auto-detecten...

• YdK
Oh, Vergeten (stomstom |:( ) ik heb een biostar M7VIP met phoenix - award bios 6.00PG
En ja hij staat in de bios op autodetect als ik dat niet doe doet ie het ook niet

BTW. bedankt voor de snelle replys _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door YdK op 10-09-2003 08:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doublecheck eens de kabels, connectoren (omgebogen pinnen) en jumpers (probeer verschillende settings, ook Cable Select) :)

• YdK
heb alles gechecked, en op cable select ziet de pc hem niet eens.

ps. * YdK en voedingskabels gaan niet goed samen :(

[ Voor 30% gewijzigd door YdK op 10-09-2003 08:36 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mmm, je mobo en bios zouden geen probs mogen hebben met die HD. Ik denk dat het een gevalletje RMA is. Oftewel, breng die HD gewoon terug naar de winkel en vraag een nieuwe...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Phantomastique schreef op 10 september 2003 @ 09:08:
Mmm, je mobo en bios zouden geen probs mogen hebben met die HD. Ik denk dat het een gevalletje RMA is. Oftewel, breng die HD gewoon terug naar de winkel en vraag een nieuwe...
Zou kunnen inderdaad :)

Ik zou alleen eerst nog even de schijf in een andere pc proberen. Dan pas weet je namelijk of dit echt een schijf-probleem is, of juist een moederbord probleem :)
(ik denk stiekum namelijk dat het mobo eerder het probleem is :))

• YdK
zou het verholpen kunnen worden met een bios update?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Twynn schreef op 10 September 2003 @ 09:17:
[...]

Zou kunnen inderdaad :)

Ik zou alleen eerst nog even de schijf in een andere pc proberen. Dan pas weet je namelijk of dit echt een schijf-probleem is, of juist een moederbord probleem :)
(ik denk stiekum namelijk dat het mobo eerder het probleem is :))
Knuppel (ikke, niet jij :))... Ik dacht dat ie die mobo al een tijdje had, maar dat staat nergens... Zou idd ook nog aan het mobo kunnen liggen ja... Het is vroeg, en ik heb mijn 10de bak koffie nog niet op :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

_cyborg schreef op 10 September 2003 @ 09:18:
zou het verholpen kunnen worden met een bios update?
Tja, het bord zou standaard uit de doos die HD al aan moeten kunnen, dus ik gok dat de kans daarop klein is...
Pagina: 1