Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Computer aan TV stoort

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey hey tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig. Als ik mijn computer aanzet dan stoort mijn TV op verschillende zenders. Met name SBS6 en MTV. Soms ook nog andere zenders.
Omdat het aleen maar is als mijn computer aanstaat weet ik dat de fout licht bij mijn computer maar ik kan niet vinden wat er dan fout is.
Kan iemand mij misschien een beetje op weg helpen of misschien gewoon zeggen wat dat kan zijn. Ik heb al bij verschillende zoekmachines gezocht maar ik kan niet echt iets nuttigs vinden.

HELP ME!!!!

Grz,
XiphiusX

Verwijderd

Hoe ver staat je computer van je tv vandaan? En loopt de coax kabel van je tv dicht langs je computer?

Verwijderd

Topicstarter
de afstand tussen mijn computer en mijn tv is een meter of 3. En de coax kabel gaat er niet direct langs want mijn computer staat 3 meter rechts van de tv en coax gaat naar links en dan door de vloer naar beneden.

Verwijderd

Zit de computer aangesloten op de TV?
Is de PC geaard zoals het hoort?
Is de PC dicht (behuizing), zit er een Window in?
Is het gelijk als je de PC aanzet?
Is het sinds kort? Wat is er veranderd?
Heb je PWM fan regelaars?
Op welke frequenties zitten de zenders die storen?
Hoe ziet de storing eruit? Heb je foto's?
Al een scheidingsfilter geplaatst ivm aardlus?

Probeer een door het aantal apparaten/kabels/insteekkaarten te verminderen (monitor uit!) er achter te komen wélk onderdeel verantwoordelijk is voor de storing. Zo had ik verstelbare Enermax ventilatoren die behoorlijke storing gaven.

Zet je PC kast eens een kwartslag gedraaid of met een ijzeren plaat ertussen. Als het storing is die zich door de lucht voortplant zal de storing erger/minder worden.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 23:42 ]

Verwijderd

meschien de tip :
als je pc kast zonder afscherming (behuising ) aan staat dan heb je zeker veel uitstraling naar buiten het zelfde geld voor kunstoffen behuizingen.
ook de muis kan veel storingen veroorzaken sluit henm eens zonder muis aan en kijk wat het doet .

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 08:14 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dit had ik pasgeleden bij mijn radio. Het was gekomen sinds ik eigen casemod had, van totaal plexiglas. Later had ik mijn mobo opgeblazen :D en dus kwam er een andere mobo in en wegwas de storing :?. Dus als je iets open hebt in je case, dan zal dat het zijn. Doe je case eens helemaal dicht of in een normale case stoppen en kijken of je het nog steeds hebt. En anders misschien even verlplaatsen of zo.

Verwijderd

Topicstarter
PC zit NOG niet aangesloten op mijn TV
PC id NIET geaard :?
PC iz zo goed als gesloten. Geen full window maar mijn nick uitgesneden :)
het is dus gelijk als ik mijn PC aanzet
Het is al vanaf dat ik hem heb.
En ik heb nog geen FAN regelaars.

Geaard dat kan het zijn maar een andere pc van ongeveer hetzelfde caliber (iets zwaarder qua proc.) stoorde niet.

Verwijderd

Sluit hem eens geaard aan (desnoods met verlengsnoer).
Het kan ook zijn dat de voeding een rol speelt (indien je in de mogelijkheid bent om hem om te wisselen met die andere PC: zeker proberen als het bovenstaande niets oplost).
Check ook de voeding los van de rest.
Zie ook de edits in mijn vorige posting.

Check ook de GoT-search: PC stoort TV

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 08:41 ]

Verwijderd

quote: maar mijn nick uitgesneden ??? hoe groot is dat dan?
en gebruik goede coax en metalen pluggen voor je tv aansluiting .
hoe meer afgeschermd hoe beter het singnaal

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 08:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voeding had ik al een keertje verwisseld want dacht in eerste instantie ook zoiets maar dat was het niet. Maar ik Zal eens ergens een aarde draad vandaan trekken misschien dat het dat is maar heb er eigenlijk wijnig hoop op.
En dat met die ijzere plaat word wel heel erg moeilijk want dan moet ik een plaat op mijn bureau maken en dat is niet echt mooi meer dan.
Maarja als het nie anders kan.

Verwijderd

Topicstarter
mijn nick is diagonaal gesneden in mijn side pannel en dat maakt mijn nick 27 cm bij 8 cm. het zijn aleen maar letters. XIPHIUSX

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk dat je een aardlus hebt, ondanks dat je machine niet geaard is.
Wat gebeurt er als je de antennekabels (TV/radio) lostrekt?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kaj. schreef op 10 september 2003 @ 08:30:
Ik denk dat je een aardlus hebt, ondanks dat je machine niet geaard is.
Wat gebeurt er als je de antennekabels (TV/radio) lostrekt?
Ik denk dat storing moeilijk te zien is als je naar storing zit te kijken als je de kabels er uit trekt.

Maar heeft de TS al 1 voor 1 alle apparaten van de computer losgekoppeld van de pc? en heeft ie al een ijzeren plaat tussen zijn computer en zijn tv neergezet?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel 1 voor 1 alle apparaten losgekoppelt. Tot zelfs mijn FAN's. Dat verhielp uitijndelijk niks tot niet veel. Maar die ijzere plaat heb ik nog niet geprobeert nee dat zal ik eens gaan proberen als er echt niks anders op zit want een aard draadje extra hielp ook nie echt.

Verwijderd

heb je een kabel modem of adsl?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
Zit er misschien een optie "spread-spectrum" in je BIOS? Als je die aanzet wordt de klokfrequentie van je PC een klein beetje veranderd waardoor de storing over een groter gebied wordt verdeeld (en dus kleiner is). Valt te proberen, al heb ik wel eens gehoord dat het je PC iets instabieler kan maken.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Eerst uitzoeken of het conducted of radiated is.

Test1) Complete PC aansluiting op verlengsnoer en die in een stopcontact op een andere groep zetten, desnoods bij de buren.

Als dat de storing verhelpt is het conducted, dus via de spanningskabel.

Je zou kunnen proberen of dat op te lossen is met een speciaal ontstoor stopcontact. Of simpeler zo'n ontstoor ring en dan het netsnoer er een keer doorheen wikkelen (je kent ze wel, die zwarte blokjes om de kabel).

Test2) Radiated, dus door de lucht. Je moet dan veranderingen in de storing zien op het moment dat je bv de kast draait, verder weg zet, metalen plaat er tussen zet, etc. Dit oplossen is lastiger. Aarden zou kunnen helpen. Anders idd uitzoeken welk onderdeel verantwoordelijk is en die vervangen.

Ik zou in iedergeval altijd je PC aarden, los van het feit of je wel of geen storing hebt!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

-Rob- schreef op 10 september 2003 @ 08:36:
[...]

Ik denk dat storing moeilijk te zien is als je naar storing zit te kijken als je de kabels er uit trekt.
Nou ja, hij zou ook even kunnen kijken wat er gebeurt als ie een videootje opzet.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Ik heb mijn versterker met een geimproviseerd 3,5mm jack -> 2x tulp aan mijn geluidskaart hangen. Als ik mijn pc uitzet, maar de versterker aanlaat, gaat deze verschrikkelijk brommen. Zodra ik mijn monitor aanzet is dit meteen weg. Volgens zowel mijn pc als versterker niet zijn geaard.
Nu gaat de storing/spanning bij mij door het draadje, en bij jou niet omdat ze niet aan elkaar verbonden zijn, maar toch zou ik proberen je pc te aarden.

Al geprobeerd een koper-kabel aan je kast vast te maken en aan de verwarmingsbuis/waterleiding?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

frickY schreef op 10 september 2003 @ 09:16:
Al geprobeerd een koper-kabel aan je kast vast te maken en aan de verwarmingsbuis/waterleiding?
Doe dat maar niet ;) Zie ook http://home.hccnet.nl/e.van.der.weele/pc_aarden/aarding.html

Verwijderd

dit klinkt stom maar probeeren kan geen kwaad probeer eens 1 voor 1 zowel van je tv als van je pc de stekker eens om te draaien in het stopkontact . (bij somigen huizen zit de nul van het stopkontact aan aarde .dit is gekoppeld in de meterkast dan )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 09:30 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

M14

Een vraagje: Heb je chello????

Situatie bij mij: Af en toe stoort de tv ook. Trek ik de utp kabel uit de kabelmodem ---> Geen storing meer.

Ik denk dat het bij mij aan de kabels/versterkers ligt die er tussen zitten.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• frickY
Hmm.. ze zouden die pagina bij alle elektrische apparaten moeten meeleveren 8)7
Het is inderdaad zo dat als ik mijn kast en CV tegelijk aanraak het behoorlijk 'tintelt' (wat als zeer on-prettig kan worden beschauwd :+ ).
Toch maar eens rand-aarde stopcontactne in mijn kamer zien te installeren dus...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een aantal dingen gedaan die hier beschreven staan maar tis nog nie verholpen.
Wat heb ik gedaan:
Kast verplaast
Stekkers omgedraait
Heb geen Chello en geen kabel of adsl modem in de buurt staan
deze computer hangt nog los van het internet dus da kan het ook nie zijn.
Ik hoop dat ik eruit kom nog gewoon verder proberen en zoeken.

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11 13:52
Ik weet niet ik geloof dat het al geoppert werd maar dat je het nog niet geprobeerd hebt het aarden van je computer hierdoor ontstaat er een betere emc shield. Hoewel ik zelf niet geloof dat het emc is want volgens mij is daar de afstand (3m) toch wel wat te groot voor (geen ervaring mee).
Wat ik ook eens zou proberen (ook al geoppert?) is een andere voeding. Sommige schakelende voedingen (zoals in pc gebruikt) zorgen namelijk nog al veel 'vervuiling' van je lichtnet, doordat de condensatoren in de voeding de spannings pieken en dalen niet goed uitfilteren. Je kunt dit waarschijnlijk ook testen door je pc op een andere groep aan te sluiten dan de groep waar je andere apperatuur op zit. Met groep bedoel ik de 220 volt aansluitingen die in je meterkast onder 1 stop/zekering zijn gegroepeerd.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

staat die tv toevallig na drie keer splitten op een zolder ergens ?
if yes then koop een antenneversterker

(mijn vriendin kan nu weer rustig rtl4 kijken als ik computer ;) )

/me fish heeft geen goeie aarde inde buurt van zijn pc

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 10-09-2003 20:35 ]

Iperf

Verwijderd

Hoe moeilijk is het om even met een verlengsnoer de pc op een hele andere plek (lees: groep) aan te sluiten? Dan weten we in iedergeval zeker of de storing conducted of radiated is. Nogal belangrijk om een oplossing te zoeken!

Verwijderd

Topicstarter
De computter aansluiten op een geaard stopcontact(andere groep) is nu nog eventjes best moeilijk maar ik ga zelf vanavond wel ff aan de slag om een aarde draad door te trekken naar dat stop contact(eerst ff zoeken waar de aarde vandaan komt. welke groep). Ik hoop dat ik dat vanavond al weer af heb dan laat ik nog wat weten maar ik denk dat dat moeilijk wordt.
De andere voeding heb ik al geprobeert dus da kan het eigenlijk ook bijna niet zijn.
De tv staat na twee keer splitten op mijn slaap kamer(eerste verdieping) maar misschien is een antenne versterker ook wel een idee(als deze niet te duur zijn)

Verwijderd

Topicstarter
De storing is trouwens niet bij alle zenders he. Bij video helemaal geen last van en bij dvd ook niet. Aleen SBS6 en MTV. Misschien is het wel iets met de frequentie waarop zij uitzenden :?

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18
Daar gaat het nu juist al heel de tijd over.
Hieruit volgt dus dat er iets in je pc zit dat op dezelfde frequentie werkt, of door een harmonische op een lagere frequentie.
kijk even op welke frequentie MTV zit en vergelijk of je in je pc onderdelen hebt die ook op die frequentie werken (videocard ram, fsb, pci, ...). Zoniet, deel dan die frequentie door 2 en kijk weer even na of je iets vind dat op die frequentie werkt. Dan weet je al welk onderdeel het kan zijn, een videokaart is makkelijk te vervangen door een andere.
Dat is ook de reden dat een andere pc NIET kan storen.

Dan moet je inderdaad nog wel steeds een oplossing hebben, maar daarvoor moet je eerst weten of het radiated is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dikke Foaf schreef op 11 September 2003 @ 14:45:
Daar gaat het nu juist al heel de tijd over.
Hieruit volgt dus dat er iets in je pc zit dat op dezelfde frequentie werkt, of door een harmonische op een lagere frequentie.
kijk even op welke frequentie MTV zit en vergelijk of je in je pc onderdelen hebt die ook op die frequentie werken (videocard ram, fsb, pci, ...). Zoniet, deel dan die frequentie door 2 en kijk weer even na of je iets vind dat op die frequentie werkt. Dan weet je al welk onderdeel het kan zijn, een videokaart is makkelijk te vervangen door een andere.
Dat is ook de reden dat een andere pc NIET kan storen.

Dan moet je inderdaad nog wel steeds een oplossing hebben, maar daarvoor moet je eerst weten of het radiated is of niet.
Maar hoe zou ik er dan achter kunnen komen op welke frequentie mijn video kaart draait???

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 08:31:
Hoe moeilijk is het om even met een verlengsnoer de pc op een hele andere plek (lees: groep) aan te sluiten? Dan weten we in iedergeval zeker of de storing conducted of radiated is. Nogal belangrijk om een oplossing te zoeken!
Toen het singaal van de antenne terug was gebracht naar het normale niveau dmv de versterkker had de tv er dus geen last meer van. als het zovaak geslits wordt dan kan dat wel eens uitmaken

ach kan ook aan je anttenekabel liggen .. (heb hier net geen el-cheapo kabel)

Iperf

• frickY
Mijn SBS6 stoort hier (Amsterdam Noord) altijd op mn kamer, of pc nou aanstaat of niet...

Verwijderd

Jaja ik weet dat dit een antieke topic is, maar niemand heeft nog een werkende oplossing gepost. Ik heb hier ook last van en wil graag weten hoe ik het op kan lossen.

Verwijderd

Zie boven, ga daar maar eerst mee aan de gang.

Kort door de bochtgok ivm te weinig informatie over 'hier ook last van' en totale afwezigheid van diagnostische info : Aardlus, dus plaats een scheidingsfilter bij je coaxhoofdaansluiting.

Een oud topic kicken zonder zelf input te geven over wat je zelf hebt gedaan om het probleem op te lossen heeft ook niet veel zin. Vooral niet als er in datzelfde topic meerdere oplossingen/diagnosemiddelen staan. Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 23:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.